Skip to main content

Συντριβή αμερικανικού μαχητικού F/A-18E Hornet στο Μπαχρέιν

Το αμερικανικό Ναυτικό γνωστοποίησε ότι ο πιλότος αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα και αποφάσισε αντί να επιστρέψει, να κατευθυνθεί στην αεροπορική βάση

Μαχητικό Hornet του αεροπλανοφόρου USS Nimitz συνετρίβη κατά την διάρκεια αναγκαστικής προσγείωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Μπαχρέιν.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα «onalert», είναι το δεύτερο Super Hornet που χάνεται φέτος και το τέταρτο από τον Μάιο του 2016. Τα μαχητικά ενίοτε πέφτουν, όμως αυτό είναι το 11ο μείζον περιστατικό με αεροσκάφος του τύπου τους τελευταίους 14 μήνες. Τελικά τί συμβαίνει με τα αμερικανικά Hornet;

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του αμερικανικού Ναυτικού, ο πιλότος του F/A-18Eτης Μοίρας Κρούσης VFA-146 αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα κατά την διάρκεια της αποστολής του και αντί να επιστρέψει στο αεροπλανοφόρο επέλεξε να κατευθυνθεί στην αεροπορική βάση Sheik Isa στο Μπαχρέιν. Ωστόσο, βλέποντας πως δεν θα κατάφερνε να φτάσει στην βάση, ο πιλότος κατευθύνθηκε στο Διεθνές Αεροδρόμιο όπου επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση. Το αεροπλάνο όμως ξέφυγε από τον διάδρομο και ο χειριστής το εγκατέλειψε χρησιμοποιώντας το εκτινασσόμενο κάθισμά του.

Δεν είναι μόνο τα F/A-18E/F Super Hornet που πέφτουν. Τα παλαιότερα Hornet της έκδοσης F/A-18C πέφτουν με ακόμη πιο ανησυχητικούς ρυθμούς και μάλιστα με απώλειες χειριστών… Δημοσίευμα της εφημερίδας του αμερικανικού Στρατού Star and Stripes αναφέρει ότι από το 2012 ο αριθμός των ατυχημάτων με αεροσκάφη του τύπου, Ναυτικού και Πεζοναυτών, σημείωσε αύξηση κατά 44% ως συνέπεια των περικοπών στις εκπαιδευτικές ώρες πτήσης στις ΗΠΑ.

Επιπροσθέτως, μαχητικά Hornet όλων των εκδόσεων από τον Μάιο του 2010 δείχνουν μια σταθερή αύξηση σε ετήσια βάση συμβάντων τα οποία το αμερικανικό Ναυτικό αποδίδει σε περιστατικά υποξίας και αποσυμπίεσης του κοκπιτ με αποτέλεσμα τον θάνατο τεσσάρων χειριστών μέσα σε μια δεκαετία.

Τα αεροσκάφη των παλαιοτέρων εκδόσεων (Α έως D) αντιμετωπίζουν προβλήματα συμπίεσης του κοκπιτ ενώ τα μεταγενέστερα F/A-18E/F Super Hornet και EA-18G Growler (διθέσια έκδοση ηλεκτρονικού πολέμου) έχουν θέματα που «δείχνουν να συνδέονται με το σύστημα παραγωγής οξυγόνου του αεροσκάφους» και αυτό παρά τις τροποποιήσεις που έχει κάνει το Ναυτικό. Οι δε επανειλημμένες διερευνήσεις δεν έχουν ακόμη καταφέρει να εντοπίσουν την βασική αιτία του προβλήματος.