Skip to main content

Σειρά ελλείψεων στα σχολεία καταγγέλλει Σύλλογος Δασκάλων στις Συκιές

Ο Σύλλογος Δασκάλων - Νηπιαγωγών εξηγεί σε ανακοίνωσή του τις ελλείψεις στα σχολεία, με αφορμή τον πρόσφατο θάνατο δασκάλου εν ώρα μαθήματος.

Στην παράθεση σειράς ελλείψεων, με αφορμή την τραγική απώλεια συναδέλφου τους μπροστά στα μάτια των μαθητών την προηγούμενη εβδομάδα, προχωρά με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Δασκάλων - Νηπιαγωγών ΣΤ' Θεσσαλονίκης «Αριστοτέλης».

Ο Σύλλογος βάλλει κατά των αρμόδιων αρχών που λόγω «έλλειψης κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου» δεν κατέστη δυνατό να κλείσει το σχολείο την ημέρα της κηδείας του άτυχου δασκάλου, ενώ, παράλληλα τονίζει την έλλειψη νοσοκόμου για Πρώτες Βοήθειες και κοινωνιολόγου - ψυχολόγου για να συμβουλεύει τους μαθητές.

«Μια απώλεια διαφορετική από όλες τις άλλες θρηνήσαμε στο Σύλλογό μας τις προηγούμενες ημέρες. Ο συνάδελφός μας Δημήτρης, δάσκαλος του 6ου Δημοτικού Σχολείου Συκεών κατέρρευσε μπροστά στα έκπληκτα και τρομαγμένα μάτια των μαθητών του την ώρα που έκανε μάθημα» αναφέρει αρχικά η ανακοίνωση.

Και συνεχίζει: «Οι Πρώτες Βοήθειες που του προσφέρθηκαν δεν στάθηκαν ικανές να τον επαναφέρουν καθώς έλειπε ένας απινιδωτής από το σχολείο, ο οποίος θα ήταν καθοριστικός στην προσπάθεια αποφυγής του μοιραίου.

Εκπαιδευτικοί και γονείς ζήτησαν από τις αρμόδιες αρχές το σχολείο να κλείσει για μια ημέρα ώστε να μπορέσουν να συμμετέχουν στο θρήνο και να αποχαιρετίσουν το συνάδελφό τους οι μεν και το δάσκαλό τους οι δε. Οι αρμόδιοι "διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους" ακόμη και σήμερα ότι δεν μπορούσαν να το κάνουν γιατί δεν υπάρχει κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο.

Και τώρα πώς πορευόμαστε; Πώς διαχειριζόμαστε το πρόβλημα; Τα παιδιά της τάξης; Οι εκπαιδευτικοί;

 Οι ειδικοί επιστήμονες, κοινωνιολόγος-ψυχολόγος, που θα έπρεπε να έχουν γνώση του σχολικού περιβάλλοντος, να προτείνουν πρόγραμμα διαχείρισης, να το παρακολουθούν και να συμβουλεύουν δεν υπάρχουν!

Και αναρωτιόμαστε, πώς είναι δυνατόν να λειτουργούν σχολικά συγκροτήματα των 700 μαθητών-τριων χωρίς να υπάρχει ένας νοσοκόμος για Πρώτες Βοήθειες αλλά και για πρόληψη, ένας απινιδωτής και επιμόρφωση για τη χρήση του, χωρίς να υπάρχει κατάλληλη κοινωνική υπηρεσία με ειδικούς επιστήμονες που θα παρέχουν πολύτιμες συμβουλές στήριξης σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές;

Πώς είναι δυνατόν να κηδεύεται ένας εκπαιδευτικός που κατέρρευσε μέσα στην τάξη και το σχολείο του να υποχρεούται να λειτουργεί τη συγκεκριμένη ημέρα;

Καλούμε την Πολιτεία να λάβει σοβαρά υπόψη όλα τα παραπάνω γιατί τα σχολεία είναι χώροι με μεγάλη συγκέντρωση ανθρώπων και όχι αποθήκες και πολύ περισσότερο όταν έχει νομοθετήσει μέτρα δυσμενή που οδηγούν τους εκπαιδευτικούς σε συνταξιοδότηση στα 67 και σε πολλές περιπτώσεις με υπηρεσία πάνω από 40 χρόνια.

Καλούμε τη ΔΟΕ να θέσει, με βάση τα παραπάνω, την αντιμετώπιση όλων των ελλείψεων που περιγράψαμε στην προμετωπίδα των διεκδικήσεων του κλάδου» καταλήγει η ανακοίνωση.