Skip to main content

ΣΥΡΙΖΑ: Η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να είχε σήμερα μετρό, αλλά βιώνει ένα έγκλημα

Ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης και ο τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ ασκούν σφοδρή κρτική στην κυβέρνηση για την αλλαγή στον σχεδιασμό υλοποίησης του έργου

«Η επιλογή των Μητσοτάκη, Καραμανλή και Μενδώνη να αλλάξουν τον σχεδιασμό υλοποίησης του Μετρό Θεσσαλονίκης κοστίζει πολύ ακριβά» αναφέρουν σε κοινή δήλωση ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, με τον αναπληρωτή τομεάρχη Μεταφορών και βουλευτή Α' Θεσσαλονίκης, Χρήστο Γιαννούλη, σχολιάζοντας δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» ενώ αναφέρουν ότι η ολοκλήρωση του μετρό της πόλης δεν αναμένεται πριν την άνοιξη του 2025.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν ότι η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να είχε σήμερα μετρό, ωστόσο αντιθέτως βιώνει ένα έγκλημα. «Δεν έχουμε τείχος ανοσίας αλλά τείχος αναξιοπιστίας, που έχτισε με επιτυχία ο Κυριάκος Μητσοτάκης», επισημαίνεται στην κοινή δήλωση ενώ οι βουλευτές τονίζουν ότι το ορόσημα της ολοκλήρωσης του μετρό για το τέλος του 2023 καταρέει.

Παράλληλα, ο κ. Παππάς και ο κ. Γιαννούλης σημειώνουν ότι η χρηματοδότηση του έργου θα γίνεται με έξοδα του δημοσίου μετά τις 31 Δεκεμεβρίου του 2023, οπότε και σταματά η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και κάνουν λόγο για ένα κατατεμαχισμένο μνημείο.

Αναλυτικά η κοινή δήλωση:

«Μηνιαίες αποζημιώσεις περίπου 1 εκατ. ευρώ προς τον ανάδοχο για καθυστερήσεις που σημειώνονται από τον Σεπτέμβριο του 2019 και για όσο διαρκεί η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τη Βενιζέλου.

Εκτιμήσεις αναφέρουν ότι ο σταθμός δεν θα παραδοθεί στην κοινοπραξία πριν την άνοιξη του 2023.

Ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης όχι πριν την άνοιξη του 2025, όπως προκύπτει από εκτιμήσεις του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων και παραδοχές της Αττικό Μετρό και του αναδόχου.

Χρηματοδότηση του έργου με έξοδα του δημοσίου μετά τις 31/12/2023, όταν και σταματά η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Ένα κατατεμαχισμένο μνημείο.

Η επιλογή των Μητσοτάκη, Καραμανλή και Μενδώνη να αλλάξουν τον σχεδιασμό υλοποίησης του Μετρό Θεσσαλονίκης κοστίζει πολύ ακριβά. Κοινωνικά, οικονομικά, πολιτιστικά.

Το ορόσημο της ολοκλήρωσής του στο τέλος του 2023, όπως το παρουσίασε ο κ. Μητσοτάκης, καταρρέει. Το ίδιο και τα ψέματα της Ν.Δ.

Η Θεσσαλονίκη σήμερα θα είχε μετρό.

Αντί αυτού, βιώνει ένα έγκλημα. Δεν έχουμε τείχος ανοσίας αλλά τείχος αναξιοπιστίας, που έχτισε με επιτυχία ο Κυριάκος Μητσοτάκης»