Skip to main content

Σύσσωμη αντίδραση στο Κιλκίς για τα διόδια στους Ευζώνους

Μετά τον δήμο Παιονίας, επιστολή στους Τσακαλώτο και Σπίρτζη απέστειλε και ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς, Ανδρέας Βεργίδης.

Διογκώνεται το κύμα των αντιδράσεων ενάντια στα διόδια σε όλη την Ελλάδα. Και μπορεί οι πρόσφατες αντιδράσεις να αφορούν στα νέα διόδια της Εγνατίας Οδού, όμως η αντίδραση της τοπικής κοινωνίας συνεχίζεται και στο Κιλκίς, όπου αναμένεται να λειτουργήσουν πλευρικά διόδια στους Ευζώνους, στον κόμβο Πολυκάστρου.

Μετά την επιστολή του δημάρχου Παιονίας, Χρήστου Γκουντενούδη, στην κυβέρνηση που δημοσίευσε η Voria.gr, σήμερα ανάλογη επιστολή στους υπουργούς, Ευκλείδη Τσακαλώτο και Χρήστο Σπίρτζη, έστειλε και ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς, Ανδρέας Βεργίδης.

Η επιστολή του κ. Βεργίδη είναι δηκτική, καθώς επισημαίνει ότι «είναι απαράδεκτο να ενισχύονται (σ.σ. η οικονομική δυσπραγία και οι μνημονιακές υποχρεώσεις) και από την κυβερνητική ασυνέπεια και την αθέτηση ρητών και αυτονόητων δεσμεύσεων. Όταν μάλιστα οι δεσμεύσεις άπτονται της προστασίας ανθρώπινων ζωών, τότε η αθέτησή τους υπερβαίνει κατά πολύ τα ανθρωπίνως ανεκτά όρια».

Ο κ. Βεργίδης τονίζει ότι εδώ και χρόνια η τοπική κοινωνία του Κιλκίς απαιτεί την αναβάθμιση του οδικού τμήματος του άξονα Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων (ΠΑΘΕ) από τον κόμβο του Πολυκάστρου ως τον κόμβο της Χαλάστρας, που είναι «το μόνο τμήμα του εθνικού μας οδικού άξονα, που δεν διαθέτει τη στοιχειώδη διαχωριστική υποδομή, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο, να χάνονται ζωές από τροχαία δυστυχήματα με μετωπικές συγκρούσεις. Η κωλυσιεργία της Πολιτείας μέχρι τώρα είναι τουλάχιστον αδιανόητη. Αυτό όμως που προκαλεί η πρόσφατη κυβερνητική απόφαση ξεπερνά κάθε έννοια κυνισμού. Η απόφαση λειτουργίας πλευρικών διοδίων στο δρόμο καρμανιόλα, εν όψει της παραχώρησής του σε ιδιώτες, χωρίς τις απαιτούμενες αναβαθμίσεις, αποτελεί πράξη πρωτοφανή σε ανευθυνότητα και καιροσκοπισμό. Τα μετωπικά διόδια, κοντά στο Μεθοριακό Σταθμό των Ευζώνων, είχαν αναγγελθεί και ήταν γνωστά. Αν και αυτά ακόμη τα διόδια, θα έπρεπε να συνδεθούν με την αναβάθμιση του τμήματος Πολύκαστρο – Χαλάστρα, παρόλα αυτά αποφασίζεται η λειτουργία πλευρικών διοδίων στον κόμβο Πολυκάστρου. Για να παραλάβει ο παραχωρησιούχος ιδιώτης μια χρυσοφόρα πηγή χωρίς την παραμικρή προαπαίτηση για τη στοιχειώδη και σωτήρια για ανθρώπινες ζωές αναβάθμιση της».

Ο κ. Βεργίδης στην επιστολή του καταγγέλλει ως απαράδεκτη την κυβερνητική πρακτική και ζητεί άμεση αναθεώρησή της.

Αντίστοιχη επιστολή είχε στείλει και ο κ. Γκουντενούδης, επισημαίνοντας ότι από την περιοχή διέρχονται οδικώς περίπου 8 εκατομμύρια πολίτες το χρόνο και το συγκεκριμένο τμήμα, στο οποίο μπαίνουν και πλευρικά διόδια είναι το μόνο με αμφίδρομη κυκλοφορία. Επίσης, ο κ. Γκουντενούδης έκανε λόγο για μεγάλες φθορές, λόγω ελλιπούς συντήρησης και έλλειψη ηλεκτροφωτισμού σε αρκετά σημεία.

«Το τμήμα αυτό της ΠΑΘΕ – ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ είναι ουσιαστικά η μεγαλύτερη πύλη εισόδου της χώρας για περίπου 8 εκατομμύρια ανθρώπους. Η κίνηση ιδιαίτερα την θερινή περίοδο είναι ιδιαιτέρως αυξημένη αλλά και βεβαρυμμένη λόγω φορτηγών βαρέως τύπου. Τη δε χειμερινή περίοδο λόγω της πυκνής ομίχλης, η οποία οδήγηση καθίσταται ακόμη πιο δυσχερής», σημείωσε ο κ. Γκουντενούδης.