Skip to main content

Σκόδρας: Αυστηροί έλεγχοι για την εισιτηριοδιαφυγή - Ακόμα 50 λεωφορεία στους δρόμους

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ μίλησε για την εισιτηριοδιαφυγή και τον στάσιμο ελεγκτή - Τι ανέφερε σχετικά με διαμαρτυρίες για τα λεωφορεία λόγω πανδημίας.

«Προσπαθούμε ακόμα να αντιμετωπίσουμε μια κουλτούρα “δεν πληρώνω” που είχε καλλιεργηθεί με πρόσχημα την εξυπηρέτηση των ανέργων, στα χρόνια πριν αναλάβουμε εμείς τη διοίκηση του ΟΑΣΘ. Οι άνεργοι λοιπόν, συνεχίζουν να εξυπηρετούνται δωρεάν με την κάρτα ανεργίας τους, ενώ πλέον και σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν, το κράτος είναι συνεπές στην κάλυψη της κοινωνικής πολιτικής που ασκείται μέσω του ΟΑΣΘ. Εμείς τώρα, οφείλουμε να περιορίσουμε την εισιτηριοδιαφυγή και αυτό επιχειρούμε τόσο με το σποτ στο οποίο μετέχουν γνωστοί αθλητές και τους ευχαριστούμε, όσο και με την αυστηροποίηση των ελέγχων.» Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Γιώργος Σκόδρας, μιλώντας σήμερα στο Radio North 98.

Ο Κ. Σκόδρας πρόσθεσε ότι: «Εκτός από τον στάσιμο ελεγκτή, ταυτόχρονα συνεχίζονται και θα ενταθούν ακόμη περισσότερο οι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι και επιπλέον θα ξεκινήσουμε σύντομα, πιλοτικά, ανάλογα και με την εξέλιξη της πανδημίας, να ανοίξουμε την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων, ώστε η άνοδος να επιτρέπεται μόνο από αυτήν και ο οδηγός να έχει μια εποπτική δυνατότητα. Να συμπληρώσω οτι ο Οργανισμός ξεκίνησε και αναζητά την είσπραξη των προστίμων, που έχουν επιβληθεί ήδη από το 2016, γιατί είχαν μείνει στα αζήτητα και μιλάμε για αρκετές δεκάδες χιλιάδων ευρώ. Η παράκληση μου προς τους συμπολίτες μας είναι πριν ταπρόστιμα πάνε και βεβαιωθούν στην αρμόδια ΔΟΥ να έρθουν στο Οργανισμό και να εξοφλήσουν το παλιό πρόστιμο, διότι αν πάει στη ΔΟΥ αρχίζει να τοκίζεται.»

Αναφορικά με την πανδημία και τις διαμαρτυρίες που ακούγονται για λεωφορεία χωρίς παράθυρα ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ σημείωσε ότι: «Δεν έχουμε υπερβεί ποτέ το ποσοστό που επέτρεπε ο νόμος, ούτε τις ώρες αιχμής, ούτε στις πολύ βαριές γραμμές. Πρέπει να έχουμε κατά νου όμως ότι το  λεωφορείο είναι μέσο μαζικής μεταφοράς. Σ΄ένα λεωφορείο των 100 θέσεων αν βάλουμε 60 ανθρώπους μέσα, κάτω δηλαδή απ΄το 65%, που επέτρεπε ο νόμος, 50 ανθρώπους, η εικόνα που θα έχουμε είναι εικόνα συνωστισμού. Όσον αφορά στα παράθυρα, όσοι τα λένε αυτά αδικούν τον φορέα διότι από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 σ΄όλο το δυτικό πολιτισμένο κόσμο τα μέσα μαζικής μεταφοράς, δεν έχουν παράθυρα για λόγους ασφάλειας. Τι έχουν όμως; Όλα αυτά τα οχήματα είναι εφοδιασμένα με σύγχρονα συστήματα εξαερισμού, τα οποία ανανεώνουν τον αέρα σ΄ένα κανονικό λεωφορείο, σ ένα διάστημα περίπου 1,5 με 2 λεπτά.  Σ όλα τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ υπάρχουν και λειτουργούν τέτοια συστήματα εξαερισμού. Παρά ταύτα όμως για να στερήσουμε τα επιχειρήματα από τους οποιουσδήποτε κακοπροαίρετους, που δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο συνεχίζουν τη σπέκουλα, έχουμε επιβάλλει στον ανάδοχο των μισθωμένων λεωφορείων να τοποθετήσει εκτός από τα ήδη προβλεπόμενα ανοίγματα, και άλλα 4 παράθυρα. Και ας μην ξεχνάμε ότι τα λεωφορεία μας απολυμαίνονται καθημερινά, ακόμα και στη διάρκεια της βάρδιας.»

Ο κ. Κόδρας τόνισε ότι θα εφαρμοστεί χωρίς εκπτώσεις η απόφαση του οργανισμού, να επιστρέψουν εργαζόμενοι από τα γραφεία στο τιμόνι, αφού είχαν προσληφθεί άλλωστε ως οδηγοί: «Φτάσαμε στο σημείο να έχουμε λεωφορεία και να μας λείπουν οι οδηγοί. Διαπιστώνοντας ότι έχουμε 194 εργαζόμενους με ενεργό επαγγελματικό δίπλωμα στα γραφεία, δεν ήταν λογικό να κινηθούμε πρώτα σ` αυτή τη “δεξαμενή”;»

Ο ίδιος ανέφερε ότι βρίσκεται στο στάδιο δοκιμής η λειτουργία ηλεκτρονικού Κέντρου Ελέγχου των λεωφορείων και των δρομολογίων, ενώ έχει ανατεθεί σε τμήμα του Διεθνούς Πανεπιστημίου, μαζί με ομάδα εργασίας του Οργανισμού, η αξιολόγηση των παροπλισμένων οχημάτων, ενώ παράλληλα γίνεται και από ιδιωτική εταιρία, η ίδια δουλειά. Έχουμε εντοπίσει ήδη και έχουμε ολοκληρώσει ήδη για 50 οχήματα την πλήρη αναδιάρθρωση για να μπορέσουν να βγουν στο δρόμο.»