Skip to main content

Σωματεία: Ο Παναγιωτίδης παραδέχθηκε τα προβλήματα στον ΟΑΣΘ

Ο Οργανισμός θα αιτηθεί στην ανάδοχο εταιρεία να προμηθεύσει τα 50 (καινούργια ή μεταχειρισμένα) λεωφορεία μέχρι τον προσεχή Μάιο

Στην παραδοχή ότι υπάρχουν προβλήματα στον ΟΑΣΘ προχώρησε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Σάββας Παναγιωτίδης, κατά τη χθεσινή παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του συγκοινωνιακού φορέα από σωματεία και λαϊκές επιτροπές.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «παραδέχθηκε ότι υπάρχουν προβλήματα αλλά θα πρέπει να συγκρίνουμε την υπάρχουσα κατάσταση με την προηγούμενη (την εποχή των μετόχων) που παρέλαβε η σημερινή διοίκηση».

Σύμφωνα με τα σωματεία, παραδέχθηκε επίσης ότι ο Οργανισμός χρειάζεται 300-400 άτομα για να λειτουργήσει ικανοποιητικά και ότι έχουν δρομολογηθεί προσλήψεις μέσω του ΑΣΕΠ 250 ατόμων.

Αναφέρθηκε, όπως σημειώνεται, «για ακόμη μια φορά στις δυσκολίες που συναντά η νυν Διοίκηση λόγω του εσωτερικού “σαμποτάζ” που γίνεται από εργαζόμενους σε συνεργεία και κίνηση».

Ισχυρίστηκε ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί σταδιακά με την προμήθεια 250 νέων λεωφορείων.

Επίσης είπε, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση, ότι θα ζητηθεί από την ανάδοχο εταιρεία μέχρι τον Μάιο να προμηθεύσει τον Οργανισμό με 50 λεωφορεία καινούργια ή μεταχειρισμένα ώστε να καλυφθούν κάποιες επείγουσες ανάγκες.

Έκανε αναφορά στο πρόγραμμα της λεγόμενης “ψηφιοποίησης” του Οργανισμού και τα θετικά που αυτή θα έχει για τον Οργανισμό, την αναβάθμιση της υπηρεσίας της τηλεματικής, το ηλεκτρονικό εισιτήριο κλπ.

Τέλος διαβεβαίωσε τους εκπροσώπους των εργαζομένων ότι όσοι εργαζόμενοι δεν μπόρεσαν να μετακινηθούν προς την εργασία τους (π.χ. Σάββατο 22 Δεκεμβρίου) λόγω των κακών καιρικών συνθηκών και της μη λειτουργίας της συγκοινωνίας θα μπορούν να λαμβάνουν βεβαιώσεις από τον ΟΑΣΘ και να τις προσκομίζουν στους εργοδότες τους για να αιτιολογούν την απουσία τους.

Απαντώντας οι εκπρόσωποι των Σωματείων δήλωσαν ότι «διαφωνούν κάθετα στην δρομολογημένη εκχώρηση στα ΚΤΕΛ συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ που αφορά τις περιφερειακές γραμμές που θα μειώσει τα δρομολόγια στις συγκεκριμένες περιοχές και με τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου (στο οποίο προηγουμένως ο διευθύνων αναφέρθηκε θετικά) θα αυξηθούν τα κόμιστρα για τους συγκεκριμένους –και όχι μόνο- επιβάτες».

Ξεκαθάρισαν ότι οι προσλήψεις προσωπικού δεν πρέπει να γίνουν με 2χρονες συμβάσεις έργου (150 άτομα) «αλλά με σταθερές και μόνιμες σχέσεις εργασίας και κλείνοντας την συζήτηση οι εκπρόσωποι των Σωματείων των εργαζομένων τόνισαν στον διευθύνοντα ότι θα συνεχίσουν να βρίσκονται στους δρόμους και ότι θα “κατασκηνώσουν” μπροστά στα γραφεία του Οργανισμού απαιτώντας  λύση στο συγκοινωνιακό πρόβλημα».

Τα ταξικά σωματεία και οι Λαϊκές Επιτροπές έθεσαν το πλαίσιο των αιτημάτων τους για:

-συχνές, τακτικές αστικές συγκοινωνίες με ανθρώπινες συνθήκες, μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο μισό
-δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων και των μαθητών τις ώρες που μετακινούνται από και προς τη δουλειά και τα σχολεία
-συντήρηση του στόλου από μόνιμο προσωπικό
-προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα
-αξιοποίηση των εγχώριων δυνατοτήτων για κατασκευή νέων οχημάτων
-κάλυψη της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό
-Κάλυψη από τον ΟΑΣΘ των εργαζομένων που δεν μπόρεσαν να προσέλθουν στην εργασία τους την ημέρα της έντονης χιονόπτωσης (22-12-2018) λόγω μη ύπαρξης συγκοινωνίας

Τα ταξικά σωματεία καλούν «όλους τους εργαζόμενους να είναι σε επαγρύπνηση, ετοιμότητα για νέες κινητοποιήσεις για το θέμα αυτό, να έχουν επαφή με τα ΔΣ των Σωματείων,  να αναφέρουν κάθε απαράδεκτη κατάσταση που αντιμετωπίζουν».

Συνδικάτο Οικοδόμων Νομού Θεσσαλονίκης
Ένωση Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης
Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τουριστικών Επισιτιστικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης - Πιερίας - Χαλκιδικής
Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Νομού Θεσσαλονίκης
Σωματείο Εργολαβικών Καθαριστριών και Φυλάκων Κεντρ. Μακεδονίας
Λαϊκές Επιτροπές Θεσσαλονίκης
Επιτροπή αγώνα εργαζομένων ΟΑΣΘ