Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019
x

SORRY NO BEACHES: H ΝΑΟΥΣΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΘΑΛΑΣΣΑ, ΑΛΛΑ ΒΟΥΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΚΡΑΣΙ

Η νέα τουριστική καμπάνια της πόλης αναδεικνύει όλα της τα δυνατά σημεία, όπως η φυσική της ομορφιά, η τέχνη και οι ευκαιρίες ξεκούρασης που προσφέρει

«Sorry no beaches» είναι το έξυπνο μότο με το οποίο η Νάουσα συστήνεται ως τουριστικός προορισμός σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Η νέα τουριστική καμπάνια της πόλης αναδεικνύει όλα της τα δυνατά σημεία, όπως η φυσική της ομορφιά, η τέχνη, μέσα στην οποία συμπεριλαμβάνεται το κρασί, και οι ευκαιρίες ξεκούρασης που προσφέρει.

Όπως ανέφερε στην παρουσίαση της καμπάνιας σήμερα το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη, ο δήμαρχος της Νάουσας, Νικόλας Κουτσογιάννης η πόλη είχε πέσει σε κατάθλιψη καθώς έχασε τις κλωστοϋφαντουργίες της που της έδιναν ως τότε οικονομική δύναμη. Η πόλη, «Μάντσεστερ τότε των Βαλκανίων έπεσε από τα ψηλά στα χαμηλά».

Ο ίδιος ξεκινώντας το 2004 με μια παρέα φίλων το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Νάουσας, άρχισε να βλέπει την πόλη μέσα από τα μάτια των ξένων επισκεπτών της και έπειτα όταν αναδείχθηκε δήμαρχος έθεσε ως στόχο να αναπτύξει τον τουρισμό της πόλης.

«Η Νάουσα δεν είχε καταλάβει τον εαυτό της ως τουριστικό προορισμό», εξηγεί ο κ. Κουτσογιάννης προσθέτοντας πως η διοίκηση του δήμου ξεκίνησε την προσπάθεια να δημιουργήσει το branding της πόλης από το μηδέν.

Ανοδική τουριστική πορεία - Γερό χαρτί ο οινοτουρισμός

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Νάουσα παρουσιάζει τα τελευταία τρία χρόνια άνοδο 30% στον τουρισμό της. Τα στοιχεία προκύπτουν από τις επισκέψεις στους αρχαιολογικούς χώρους. Ωστόσο, όπως σημειώνει ο δήμαρχος, τα απόλυτα νούμερα είναι ακόμα χαμηλά ειδικά αν συγκριθούν με αυτά της Βεργίνας καθώς οι επισκέπτες στους αρχαιολογικούς χώρους της Βεργίνας έφτασαν το 2018 τους 250.00 ενώ στης Νάουσας τους 27.000.

Σημαντική άνοδο παρουσιάζει κυρίως ο οινοτουρισμός καθώς γίνονται πλέον συντονισμένες προσπάθειες μέσω του Συνδέσμου Οινοποιών και Αμπελουργών Νάουσας. Ο Σύνδεσμος αριθμεί 20 μέλη-οινοποιεία εκ των οποίων τα 18 είναι επισκέψιμα και φιλοξενούν δραστηριότητες εναλλακτικού τουρισμού, όπως συμμετοχή στην παραγωγή του κρασιού, οινογνωσία και γευσιγνωσία, ιππασία και περιπάτους.

Οι προσπάθειες αυτές καρποφορούν καθώς όπως σημειώνει η Ελπίδα Παλαμίδα, μέλος του Συνδέσμου, ο αριθμός των οινοτουριστών στη Νάουσα πέρσι κυμάνθηκε μεταξύ 25.000 και 30.000. Μόνο στο κτήμα του Κυρ-Γιάννη, οι επισκέψεις εκτοξεύτηκαν από τις 700 που ήταν ετησίως την περίοδο από το 2002 μέχρι το 2010 στις 7.500 μόνο το 2018.

Η ανανεωμένη τουριστική ταυτότητα της Νάουσας, η οποία περιλαμβάνει μοντέρνα γραφικά και εντυπωσιακά βίντεο, αντανακλάται στον καινούριο ιστότοπο visitnaoussa που έχει δημιουργηθεί για την προώθηση της πόλης.

Η πόλη έχει αυτή τη στιγμή 1.000 κλίνες οι περισσότερες εκ των οποίων ανήκουν σε ξενοδοχεία και μονάδες που έχουν χτιστεί τη δεκαετία του 1990 και του 2000.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ