Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2019
x

ΣΠΑΝΕ ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΤΩΝ 12.000 ΟΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Όπως επισήμανε ο Λευτέρης Ζαγορίτης κατά την ενημέρωση προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας η αρχή παραμένει στήριγμα για τους Έλληνες καταναλωτές.

Την ετήσια έκθεση για τα πεπραγμένα του 2018 παρέδωσε σήμερα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλο, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης.

«Ενημερώσαμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για τις δράσεις και τα πεπραγμένα της Ανεξάρτητης Αρχής. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή υπήρξε για μία ακόμη χρονιά ένα ισχυρό στήριγμα για τους πολίτες που ζήτησαν και έλαβαν τη διαμεσολαβητική του συνδρομή στις υποθέσεις τους» είπε, μετά το πέρας της συνάντησης, ο κ. Ζαγορίτης.

Όπως σημείωσε, «παρά την αύξηση κατά 11,5% των αναφορών που κατατέθηκαν το 2018 σε σχέση με το 2017, αλλά και τον υπερδιπλασιασμό τους τα τελευταία χρόνια (αύξηση κατά 148% την περίοδο 2013-2018), η αποτελεσματικότητα της Αρχής παραμένει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, δεδομένου ότι οι καταναλωτικές διαφορές επιλύονται φιλικά σε ποσοστό που φτάνει στο 83% και κατά μέσο όρο μέσα σε 84 ημέρες, επίτευγμα που βρίσκεται εντός του ποιοτικού στόχου των 90 ημερών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για όλα τα κράτη-μέλη».

Κατά τον Συνήγορο του Καταναλωτή, η ανοδική τάση των αναφορών συνεχίζεται και το 2019 (η πρόβλεψη είναι ότι ο αριθμός τους θα ξεπεράσει τις 12.000 στο τέλος του έτους), «αποδεικνύοντας, πρωτίστως, το μέγεθος της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στην Αρχή, αλλά και την ενίσχυση, στη συνείδησή τους, του θεσμού της διαμεσολάβησης για την εξωδικαστική επίλυση των διαφορών».

Ο επικεφαλής της Αρχής υπογράμμισε ότι η προστασία των πολιτών-καταναλωτών εξασφαλίστηκε και με τις δημόσιες παρεμβάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή το 2018, ανάμεσα στις οποίες ξεχώρισαν η αντιμετώπιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών από παρόχους πολυμεσικής πληροφόρησης με δωροεπιταγές για αγορές από γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι συστάσεις της Αρχής για την απόσυρση της επιβάρυνσης των έγχαρτων λογαριασμών κατανάλωσης ρεύματος της ΔΕΗ, καθώς και η επαναφορά του ζητήματος της αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου (ν. 3758/2009) που διέπει τη λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δηλώνει πως, «ως ένας σύγχρονος, ευρωπαϊκού επιπέδου φορέας επίλυσης διαφορών, θα συνεχίσει με τον υπεύθυνο διαμεσολαβητικό του ρόλο να αποτελεί παράγοντα εμπέδωσης εμπιστοσύνης στις καταναλωτικές συναλλαγές, αλλά και ανάπτυξης της οικονομικής δραστηριότητας και του υγιούς εμπορίου».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ