Skip to main content

Σπίρτζης: Η Fraport δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής

Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, τόνισε.

Κριτική στον τρόπο διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από τη Fraport ασκεί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 fm», αναφέροντας ότι μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής.

Όπως υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης, σχολιάζοντας δημοσιεύματα που αναφέρονται σε τριβές στις σχέσεις της γερμανικής εταιρείας με το ελληνικό δημόσιο, με επίμαχο ζήτημα τα έργα αναβάθμισης στους διαδρόμους απο-προσγειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία», η Fraport «δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας».

«Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν», υποστήριξε, καλώντας την εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει».

«Να αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρηματοδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς, που τα επιβλέπουν», πρόσθεσε.

Ο υπουργός διευκρίνισε πως, αν υπάρχει κάποιο άλλο αίτημα από την πλευρά της εταιρείας, «υπάρχει η διαδικασία μέσα στη σύμβασή τους για επίλυση των διαφορών». «Πριν λίγους μήνες η Fraport ήταν εκείνη που παρακαλούσε να μην συνεχιστούν τα έργα και να πάνε λίγο πίσω, για να μπορέσει να λειτουργήσει τους τουριστικούς μήνες το αεροδρόμιο. Τι άλλαξε; Γιατί δεν είπε πριν λίγους μήνες να ακυρωθεί και να μη συνεχιστεί το έργο;», διερωτήθηκε για να συμπληρώσει: «Όταν έδωσε την προσφορά της, ή όταν ήταν να γίνει η σύμβαση για την παραχώρηση των αεροδρομίων, δεν έκανε καμία παρατήρηση για το έργο, όταν είχε όλα τα στοιχεία στη διάθεσή της και στα χέρια της, όταν είχε πρόσβαση στα αεροδρόμια, όταν έκανε όποια μέτρηση ήθελε, όταν μπορούσε να πάρει όποιες μελέτες ήθελε...».

«Η Ν.Δ. να δώσει απαντήσεις για τον ΟΑΣΘ»

Εν όψει της προγραμματισμένης για αύριο κοινής συνέντευξης Τύπου με τις διοικήσεις της Αττικό Μετρό και του ΟΑΣΘ, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι στόχος είναι «να παρουσιάσουμε στην πόλη ποιος είναι ο σχεδιασμός που έχουμε για το άμεσο μέλλον: Τι θα γίνει στη Θεσσαλονίκη σε 1,5 χρόνο από τώρα, όταν αρχίσει να λειτουργεί το μετρό, η βασική γραμμή και η επέκταση στη συνέχεια προς Καλαμαριά, ποια είναι η πορεία εξέλιξης του έργου για τις επεκτάσεις στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης και ποια θα είναι η συνεργασία των δύο μέσων αστικής μεταφοράς, του μετρό και των λεωφορείων της πόλης».

Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό εξυγίανσης του ΟΑΣΘ διευκρίνισε ότι «όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση κυκλοφορούσαν μόλις 240 λεωφορεία, ενώ για να έχουμε ένα ικανό συγκοινωνιακό προϊόν θα έπρεπε να είναι πάνω από 500 λεωφορεία».

«Στον έναν μήνα που έχει αναλάβει η νέα διοίκηση τα λεωφορεία είναι πάνω από 390 και ελπίζουμε ότι πολύ σύντομα θα φτάσουμε τα νούμερα που πρέπει να έχουμε», πρόσθεσε.

Διευκρίνισε πως στη διαδικασία της εκκαθάρισης «εάν προκύψουν ποινικές ευθύνες θα προχωρήσουν οι διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο», ενώ τόνισε ότι «έχουμε να κάνουμε με μια διαδικασία τεράστιων πολιτικών ευθυνών από όσους διατήρησαν και θέριεψαν το καθεστώς του ΟΑΣΘ».

Ο υπουργός κάλεσε τη Ν.Δ. «να απαντήσει επιτέλους πώς επέτρεψε όλα αυτά τα χρόνια ένας οργανισμός με εκατοντάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο επιδοτήσεις από το Ελληνικό Δημόσιο να μην κάνει καν στοιχειώδεις διαγωνισμούς για τις προμήθειες του, να μη γίνονται έλεγχοι για τον τρόπο που λειτουργεί» αλλά και «γιατί έκαναν επέκταση της σύμβασης του ΟΑΣΘ χωρίς ο τότε υπουργός, ο κ. Χατζηδάκης να τις στείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο».