Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2019
x

ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΤΑ ΤΡΕΝΑ ΓΙΑ ΕΙΔΟΜΕΝΗ

Τι δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών για την αναβάθμιση του άξονα Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας και το μεγάλο διακρατικό έργο sea2sea.

Μέχρι το φθινόπωρο θα ολοκληρωθεί το έργο της ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο του ΟΣΕ μέχρι την Ειδομένη, ενώ η Ελλάδα θα προωθήσει τα έργα βελτίωσης της επιδομής αλλά και ηλεκτροκίνησης στον άξονα Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας- Προμαχώνας, μέσα στην επόμενη διετία, δήλωσε από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, με την ευκαιρία της έναρξης εμπορευματικών μεταφορών από την ιδιωτική εταιρεία Rail Cargo Logistics Goldair.  

«Οι εμπορευματικές αλλά και οι επιβατικές μεταφορές με το σιδηρόδρομο εκτιμούμε ότι είναι το μέλλον των μετακινήσεων. Στο νέο τοπίο των συνδυασμένων μεταφορών, η Θεσσαλονίκη και το λιμάνι της θα διαδραματίσουν ιδιαίτερο ρόλο στη σύνδεση με την Κεντρική Ευρώπη, αλλά και στην επόμενη ημέρα της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας», υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης ο οποίος επίσης αναφέρθηκε στην προώθηση του έργου Sea2Sea, που θα ενώνει τα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, έργο που από κοινού προωθούν Ελλάδα και Βουλγαρία, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στο οποίο εκδηλώνει ενδιαφέρον συμμετοχής και η Ρουμανία.

«Ως το φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί το έργο της ηλεκτροκίνησης  μέχρι την Ειδομένη. Παράλληλα, επιδιώκουμε να έχουμε διακρατική συμφωνία με τη FYROM και τη Σερβία για τον πανευρωπαϊκό Διάδρομο Χ, ενώ τους επόμενους μήνες θα έχει ολοκληρώσει τις παρατηρήσεις της και η Βουλγαρία προκειμένου να υποβληθεί τόσο στο ελληνικό όσο και στο βουλγαρικό κοινοβούλιο το θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση της κοινής εταιρείας που θα αναλάβει τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης και των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και από την Ρουμανία αλλά και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να ενταχθεί και η Ρουμανία στο συγκεκριμένο έργο.

« Στο εσωτερικό» πρόσθεσε ο υπουργός, «ολοκληρώνεται επιτέλους ο σιδηροδρομικός άξονας Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Θα μπορούμε σε 3ώρες και 20 λεπτά να είμαστε από κέντρο της μίας πόλης στο κέντρο της άλλης, όμως το πιο σημαντικό θα είναι η επίπτωση στις εμπορευματικές μεταφορές, η επίπτωση στην αναβάθμιση των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας, στις νέες δραστηριότητες που θα έρθουν όπως βεβαίως και για τις νέες σιδηροδρομικές εταιρείες που θα δραστηριοποιηθούν στη χώρα», πρόσθεσε ο υπουργός.

Σε ό,τι αφορά τη σύνδεση Θεσσαλονίκης- Καβάλας- Αλεξανδρούπολης, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι εντάσσεται στο έργο σύνδεσης των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια Μπουργκάς, Βάρνα και Ρουσέ. Ένα μεγάλο κομμάτι της γραμμής, που αφορά τη νέα όδευση προς την Καβάλα, θα ακολουθήσει ήδη απαλλοτριωμένες εκτάσεις κάτι που θα διευκολύνει πολύ την πρόοδο του έργου, ενώ υπάρχει η εμπειρία, στους αρμόδιους οργανισμούς, για το δύσκολο τεχνικά τμήμα που είναι η παράκαμψη της Καβάλας.

«Οι αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες έχουν μελετήσει πολύ μεγάλα τμήματα της νέας όδευσης προς Καβάλα και μπορούν να κάνουν σχετικές υποδείξεις στη νέα μεικτή εταιρεία που θα δημιουργηθεί, όπως και τις βέλτιστες λύσεις.

« Για να είναι δε βιώσιμο το έργο», πρότεινε ο υπουργός, «μπορεί πολύ γρήγορα, μέσα σε δυόμισι με τρία χρόνια, να υλοποιηθεί η σύνδεση Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης – νέο λιμάνι Καβάλας και ταυτόχρονα να προετοιμάζονται οι πρόδρομες εργασίες για το υπόλοιπο έργο. Έτσι η εταιρεία που θα ιδρυθεί θα έχει έσοδα.

«Πέραν αυτού, θα συντηρήσουμε την υπάρχουσα γραμμή, γιατί δεν σκοπεύουμε να απαξιώσουμε και να σταματήσουμε την γραμμή που συνδέει τις Σέρρες, τη Δράμα και περιοχές όπως το Νευροκόπι, με το υπόλοιπο δίκτυο. Και αυτή η γραμμή πρέπει να αναβαθμιστεί, να έχει ηλεκτροκίνηση , άλλωστε τα πρώτα στοιχεία που έχουμε μαζί με τον αριθμό των επιβατικών μετακινήσεων μας δείχνουν ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να συνδεθεί, με τις Σέρρες τουλάχιστον, με ένα πολύ γρήγορο και ασφαλές επιβατικό τραίνο».

Σε ό,τι αφορά το υψηλό κόστος των σιδηροδρομικών έργων και το κατά πόσο αυτό επηρεάζει την εκτέλεσή τους, ο κ. Σπίρτζης τόνισε:

«Δεν πιστεύω ότι τα έργα τα σιδηροδρομικά χρειάζονται περισσότερα χρήματα απ΄ότι τα έργα των οδικών δικτύων, αν είχαμε ένα στρατηγικό σχεδιασμό σαν χώρα, θα έπρεπε πρώτα να είχαμε ολοκληρώσει τις σιδηροδρομικές υποδομές και μετά τα οδικά δίκτυα, επειδή παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στις επενδύσεις που μπορεί η Ελλάδα να προσελκύσει αλλά και στο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει. Εκτιμώ ότι με τα έργα αυτά και με τους κάθετους άξονες η Θεσσαλονίκη αποκτά επί της ουσίας ενδοχώρα, στα Βαλκάνια και βορειότερα, αποκτά ασφαλείς και γρήγορες διασυνδέσεις με την Κεντρική Ευρώπη. Επομένως τα λιμάνια μας και οι περιοχές μας θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστικές από λιμάνια και περιοχές της Δυτικής Ευρώπης. Κατά τη γνώμη μου υπήρξε και σκοπιμότητα που  δεν αξιοποίησαν τα προηγούμενα χρόνια αυτές τις διαδρομές».

Έτσι, στην επόμενη διετία θα ξεκινήσουν και τα έργα στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας παρότι η Βουλγαρία και η Ρουμανία μέχρι το 2015 δεν έδιναν προτεραιότητα στους κάθετους άξονες, αλλά επέλεγαν να κάνουν τους οριζόντιους. «Εμείς όμως προτάσσουμε τους κάθετους άξονες γι’ αυτό, από το 2015, με πολλή επιμέλεια ξεκινήσαμε και εντάξαμε στα διευρωπαϊκά δίκτυα τον Άξονας Χ μέσω Σκοπίων, Βελιγραδίου που στη συνέχεια οδηγεί στην Ουγγαρία και την Κεντρική Ευρώπη».

Τα σιδηροδρομικά έργα στην περιοχή της Θεσσαλονίκης

Στο νέο περιβάλλον, στην απελευθερωμένη σιδηροδρομική αγορά, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Γιώργος Κακουλάκης, λέγοντας ότι ο  ΟΣΕ, έχοντας αναβαθμισμένο ρόλο, καλείται να είναι ο ρυθμιστής του σιδηροδρομικού δικτύου και αυτός ο οποίος θα συντηρεί αλλά και θα αναβαθμίζει και να αναπτύσσει το δίκτυο του σιδηροδρόμου.

Σε ό,τι αφορά την περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Σίνδου, ο κ. Κακουλάκης επισήμανε ότι λειτουργεί πλήρως η σιδηροδρομική γραμμή με την οποία ήδη συνδέθηκε η RCLG αλλά με την οποία έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούνε και άλλες επιχειρήσεις της Βιομηχανικής Περιοχής. Επίσης επίκειται η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ μέχρι τις εγκαταστάσεις της ΕΚΟ, αλλά και μέχρι το λιμάνι, έργο προϋπολογισμού 7 εκατ. ευρώ που θα χρηματοδοτηθεί από το Ε.Π. της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί μέσα στο έτος- άμεσα θα δημοσιευτεί η διακήρυξη- και η διάρκεια υλοποίησης του έργου είναι περίπου δύο χρόνια.

Ο ΟΣΕ επίσης προγραμματίζει την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης σε όλο το δίκτυο Μακεδονίας και Θράκης. Πρόκειται για έργα ύψους περίπου 700 εκατ. ευρώ που χωρίζονται σε τρεις άξονες με την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας: Ο άξονας Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη, στη συνέχεια το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και ακολούθως, ο άξονας Θεσσαλονίκη- Έδεσσα- Φλώρινα. Ο τρίτος άξονας αφορά το λεκανοπέδιο Θεσσαλονίκης με τις δυτικές προαστιακές γραμμές.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ