Skip to main content

Τo 2020 τα νέα τρένα υψηλών ταχυτήτων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Μέχρι τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί το έργο της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Τι είπε ο Σπίρτζης για το Ασημένιο Βέλος.

Σε τρεις μήνες θα υπογραφεί η συμφωνία ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία για τη δημιουργία κοινής εταιρείας που θα αναλάβει το έργο σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με αυτά της Βουλγαρίας. Το παραπάνω είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την ομιλία του στο Thessaloniki Summit.

Όπως σημείωσε, είχε σήμερα συνάντηση με τον Βούλγαρο ομόλογό του για το συγκεκριμένο θέμα, τη «Σιδηροδρομική Εγνατία», καθώς και για τον συνδυασμό των δικτύων μεταφορών με τα ενεργειακά και τηλεπικοινωνιακά.

Ο κ. Σπίρτζης είπε ότι το όραμα της κυβέρνησης είναι στο πλαίσιο της συνεργασίας με τις αντίστοιχες βαλκανικές είναι «να περνάμε από τη μία χώρα στην άλλη για να εργαζόμαστε χωρίς εμπόδια, χωρίς να καταλαβαίνουμε σύνορα, χωρίς να βλέπουμε στα τελωνεία ουρές χιλιομέτρων από βαριά οχήματα, να μετακινούνται τα εμπορεύματα ελεύθερα, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στις μεταφορές από Βρυξέλλες προς Παρίσι και Βερολίνο».

Ο υπουργός ανέφερε ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουν προχωρήσει οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού σε όλη την Εγνατία. Συγκεκριμένα, ολοκληρώθηκε ο κάθετος άξονας στη Ροδόπη, στον Έβρο, ενώ παράλληλα έχει ξεκινήσει η κατασκευή του άξονα στην Ξάνθη.

Τη Δευτέρα θα υπάρχει νέα συνάντηση στην Αλβανία, για να ξεκινήσουν οι μελέτες ώστε να προχωρήσει το σχέδιο σιδηροδρομικής σύνδεσης Φλώρινα-Πόγραδετς.

Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Σπίρτζης στην αναβάθμιση της σύνδεσης του ΟΛΘ με τη ΠΓΔΜ, ενώ στόχος είναι και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με Προμαχώνα.

Ο υπουργός προανήγγειλε ακόμη την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Σπίρτζης είπε, ακόμη, ότι μέχρι το τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί το έργο της ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης και πως «εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι συνεπής θα φέρει ένα κανονικό Ασημένιο Βέλος και όχι ένα μοντέλο επίδειξης», όπως αυτό στην 83η ΔΕΘ. Ανέφερε επιπλέον ότι ανατέθηκαν οι μελέτες για τον οδικό άξονα Δράμα- Αμφίπολη και ολοκληρώθηκε ο άξονας για Κρυσταλλοπηγή.

Απαντώντας στον υπουργό, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, είπε ότι το Ασημένιο Βέλος ήρθε για... να φύγει και όχι για να μείνει, δεδομένων των συνθηκών. Ο ίδιος τόνισε πως η εταιρεία θα ανταποκριθεί στη δέσμευση για τη δρομολόγηση νέων τρένων υψηλών ταχυτήτων, το 2020, όταν με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης και της τηλεδιοίκησης, θα υπάρχει μία τελείως διαφορετική σιδηροδρομική υποδομή. Όπως είπε, ο χρόνος του ταξιδιού Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μειωθεί σε λιγότερες από 4 ώρες, κάτι που θα καταστήσει τον σιδηδρόμο ανταγωνιστικό στο αεροπλάνο.