Skip to main content

Μετά το Πάσχα οι διαγωνισμοί για λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης

Χρονιά ρεκόρ το 2018 για το ΤΑΙΠΕΔ, τα σχέδια για το 2019 – Μέχρι το τέλος του 2022 ολοκληρώνεται το επενδυτικό σχέδιο στον ΟΛΘ

Μετά το Πάσχα αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, τόνισε ο εκτελεστικός διευθυντής του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης Ξενόφος, από το βήμα του συνεδρίου «Η Θεσσαλονίκη πύλη ανάπτυξης για την Ευρώπη και τη Μεσόγειο», που διοργανώνει η ελληνική επιτροπή του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Όπως είπε, το 2018 ήταν χρονιά ρεκόρ για το Ταμείο, καθώς ενεργοποίησε πρόγραμμα 2 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο από το 2011, που ιδρύθηκε, ενώ ήταν ιδιαίτερα διευρυμένο, με μεγάλη ποικιλία περιουσιακών στοιχείων. Για το 2019 η αξία του προγράμματος ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ. «Υπάρχει θετικός τόνος, κάτι φαίνεται να αλλάζει. Τα μακροοικονομικά στοιχεία εμφανίζουν βελτίωση, υπάρχουν θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης τα τελευταία τρίμηνα και το τραπεζικό σύστημα δείχνει να βρίσκει τα πατήματά του», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πλέον το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει μία στρατηγική που δεν είναι εμπροσθοβαρής και δεν δίνει βαρύτητα στα έσοδα, αλλά «παντρεύει την υποχρέωση για ταμειακή διαχείρηση και διάθεση των περιουσιακών στοιχείων μαζί με ένα επενδυτικό πρόγραμμα με υποχρεωτικές επενδύσεις, ώστε να αναδείξουν το περιουσιακό στοιχείο και να γυρίσει το αποτέλεσμα στην κοινωνία».

Για το 2019 ο κ. Ξενόφος είπε ότι υπάρχουν στα σκαριά projects ναυαρχίδες, όπως το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών και το Ελληνικό, «που μας έχει ταλαιπωρήσει αρκετά, ωστόσο είμαστε κοντά για να ολοκληρωθεί αυτή η εμβληματική επένδυση». Ακόμη, υπάρχει σχεδιασμός για τα περιφερειακά λιμάνια και, όπως είπε, μετά το Πάσχα θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. Την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με τον ίδιο, αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την Μαρίνα Αλίμου, τη μεγαλύτερη στη Μεσόγειο, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ έχει καταρτίσει πλάνο για την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών της χώρας. Σε ό,τι αφορά την ενέργεια, υπάρχει σχεδιασμός για πώληση της εμπορικής δραστηριότητας της ΔΕΠΑ και μία στρατηγικής φύσης παρέμβαση στην υπόγεια αποθήκη αερίου της Καβάλας.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης είπε ότι μέχρι το τέλος του 2022 θα ολοκληρωθεί το επενδυτικό σχέδιο ύψους 180 εκατ. ευρώ και υπογράμμισε την ανάγκη να ολοκληρωθούν όσο το δυνατόν συντομότερα τα έργα οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού. «Όταν πήραμε το λιμάνι είχε καλά οικονομικά μεγέθη, αλλά του έλειπαν υποδομές, εξοπλισμός και κυρίως το όραμα και η προοπτική. Σε ένα χρόνο η κατάσταση έχει βελτιωθεί. Είναι ενδεικτικό ότι ο μέσος χρόνος αναμονής επ’ αγκύρα ήταν 28,5 ώρες και σήμερα έχει κατέβει στις 8,1 ώρες και ο στόχος μας είναι να μην υπερβαίνει σε καμία περίπτωση τις 12 ώρες», τόνισε.

Ο κ. Θεοφάνης σημείωσε ότι η νέα διοίκηση διεύρυνε τις σχέσεις με τους πελάτες από τις γειτονικές χώρες και άνοιξε νέες αγορές όπως αυτή του Κοσόβου. «Είναι κρίσιμο να φτιάξουμε δίκτυο υποδομών ώστε η πόρτα του λιμανιού να βρίσκεται στις γειτονικές χώρες, πριν το Πάσχα θα γίνουν σχετικές ανακοινώσεις», τόνισε. Ξεκαθάρισε ότι ο στόχος του ΟΛΘ δεν είναι να μαζέψει όλες τις δραστηριότητες μέσα στο λιμάνι αλλά να χτίζει συνεργασίες με όλη την αλυσίδα των επιχειρήσεων logistics.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης αναφέρθηκε στο σχέδιο ανάπλασης του εκθεσιακού κέντρου, τονίζοντας πως «δεν πρέπει να χάσουμε την ευκαιρία», ενώ είπε ότι ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης για τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, ο οποίος μπορεί να τρέξει εάν είναι έτοιμο το προεδρικό διάταγμα μέχρι το τέλος του έτους. Στόχος είναι να ολοκληρωθεί η ανάπλαση μέχρι το 2026 και να λειτουργήσει το νέο εκθεσιακό κέντρο στις 3 Οκτωβρίου, στην επέτειο των 100 χρόνων από την 1η ΔΕΘ. «Εάν χαθεί αυτή η ευκαιρία, θα συζητάμε ξανά σε 20 χρόνια για την ανάπλαση, και όταν έξω θα υπάρχει η εικονική πραγματικότητα εμείς θα λειτουργούμε ακόμη με κτίσματα από την εποχή του Σχεδίου Μάρσαλ», είπε χαρακτηριστικά.