Skip to main content

Στα 13 εκατ. ευρώ τα χρέη προς το δήμο Θεσσαλονίκης

Το ζήτημα των χρεών προς το δήμο Θεσσαλονίκης και το πάγωμα του προαστιακού σιδηρόδρομου έθεσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους.
Το χρέος προς τον δήμο Θεσσαλονίκης φτάνει τα 13 εκατ. ευρώ τους τρειςτελευταίους μήνες, ενώ σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΚΕΔΚΕ ηεφαρμογή του νέου σχεδιασμού της Αυτοδιοίκησης με την επωνυμία«Καλλικράτης» θα κοστίσει συνολικά 6 δισ. ευρώ, δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Βασίλης Παπαγεωργόπουλος αναφερόμενος στη νέα διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας κατά τη διάρκεια τηςσημερινής, καθιερωμένης συνάντησής του με τους δημοσιογράφους.

Όπως τονίζει ο κ. Παπαγεωργόπουλος, τα χρέη πουέχουν συσσωρευτεί στους 1.034 δήμους της χώρας από τα ανεξόφλητα χρέη μετη μη απόδοση των θεσμοθετημένων πόρων φτάνουν τα 550 εκατ. ευρώ.

«Κι όταν το κράτος δενέχει να αποδώσει σήμερα στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης τουςθεσμοθετημένους πόρους, με τι προοπτική θα προχωρήσει στη χρηματοδότησητης διοικητικής μεταρρύθμισης;», αναρωτήθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Παπαγεωργόπουλος αναφέρθηκε επίσης στις βασικές θέσεις του ψηφίσματος της ΚΕΔΚΕ σχετικά με τη νέα διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας, τονίζοντας ότι προϋπόθεση για την έναρξη διαλόγου είναι:

1. Η χωροθέτηση των προτεινόμενων Δήμων σε κάθε διοικητική περιφέρεια,

2. Η οικονομική στήριξη του εν λόγω εγχειρήματος,

3. Η ρύθμιση των ανεξόφλητων χρεών προς τους ΟΤΑ,

4. Η διευθέτηση της Μητροπολιτικής Διακυβέρνησης σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

«Να μην επιχειρήσει η κυβέρνηση να προχωρήσει στη διοικητική μεταρρύθμιση χωρίς να έχουν εκπληρωθεί οι συγκεκριμένες αυτές προϋποθέσεις», κατέληξε ο κ. Παπαγεωργόπουλος.

Να μην χαθεί ο προαστιακός σιδηρόδρομος για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης

Πλήγμα για την αναπτυξιακή πορεία της πόλης και την εγκατάλειψη του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζει ο κ. Παπαγεωργόπουλος το πάγωμα του σχεδιασμού για την ανάπτυξη του προαστιακού σιδηρόδρομου στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης από μέρους του υπουργείου Μεταφορών.

«Μας εξέπληξε η απόφαση αυτή του υπουργείου Μεταφορών από τη στιγμή που τα μέσα σταθερής τροχιάς στην Αθήνα επεκτείνονται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Κι ενώ περιμέναμε να υλοποιηθεί το έργο του προαστιακού σιδηρόδρομου προς την Έδεσσα και το Κιλκίς με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη και τη δημοπράτηση των γραμμών προς την Χαλκιδική, τα Γιαννιτσά και την Αμφίπολη, ήρθε η ανατροπή του συγκεκριμένου σχεδιασμού από το υπουργείο Μεταφορών. Κρούω τον κώδωνα του κινδύνου και καλώ την κυβέρνηση να αλλάξει σχεδιασμό σε ότι αφορά τον προαστιακό σιδηρόδρομο της ευρύτερης περιοχής μας και καλώ τους υπουργούς της Θεσσαλονίκης να κινηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση», τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Πρώτος στην Ελλάδα ο δήμος Θεσσαλονίκης στην ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών

«Πρωταθλητής» στην ανακύκλωση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, μεταξύ των ΟΤΑ όλης της χώρας, αναδείχτηκε για το έτος 2009 ο δήμος Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας «Ανακύκλωση Συσκευών ΑΕ», κατέλαβε την πρωτιά, συγκεντρώνοντας 251 τόνους, αφήνοντας στη δεύτερη θέση το δήμο Ρόδου και στην τρίτη το δήμο Αθηναίων.

«Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια και θα επιχειρήσουμε το 2010 να συγκεντρώσουμε ακόμη περισσότερους τόνους ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών», δήλωσε ο δήμαρχος, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος. Θέλοντας μάλιστα η εταιρία «Ανακύκλωση Συσκευών ΑΕ» να επιβραβεύσει την πρωτιά του δήμου, του παραχωρεί ένα φορτηγό συλλογής συσκευών.

«Ο δήμος Θεσσαλονίκης αποδεικνύει την περιβαλλοντική του συνείδηση και με ζήλο οι υπεύθυνοι εργάζονται για την ανακύκλωση. Σε αντάλλαγμα δίνουμε ένα αυτοκίνητο με υδραυλική πόρτα για να αυξηθεί η συλλογή των συσκευών», ανέφερε ο εντεταλμένος σύμβουλος της «Ανακύκλωσης Συσκευών ΑΕ», Αλέξανδρος Αλούκος.

Συνολικά για το έτος 2009 συγκεντρώθηκαν σε όλη τη χώρα 66.000 τόνοι ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση, καθώς για το 2008 το αντίστοιχο νούμερο ήταν 47.000 τόνοι.