Skip to main content

Στα άκρα η κόντρα στον ΟΑΣΘ, αύριο κρίνεται η τύχη της απεργίας για την προσεχή Πέμπτη

Το σωματείο δεν έχει ακόμη στα χέρια του το τελικό κείμενο της ΣΣΕ ώστε να γνωρίζει εάν περιέχονται σε αυτήν όσα είχαν προσυμφωνηθεί με τον Οργανισμό

Το πράσινο φως το οποίο άναψε, έστω με σημαντική καθυστέρηση, το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να προχωρήσει η υπογραφή της επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας μεταξύ διοίκησης και σωματείου στον ΟΑΣΘ, φαίνεται πως δεν επαρκεί για να ματαιωθεί ή έστω να ανασταλεί η προγραμματισμένη για μεθαύριο Πέμπτη 24ωρη απεργία στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Ο λόγος είναι ότι το σωματείο δεν έχει πάρει ακόμη στα χέρια του το τελικό κείμενο της ΣΣΕ ώστε να γνωρίζει εάν περιέχονται σε αυτήν όλα όσα είχαν προσυμφωνηθεί και συνομολογηθεί με τη διοίκηση του Οργανισμού, ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο.

"Ακούμε διάφορες ανεπίσημες πληροφορίες και διαρροές σχετικά με το τελικό περιεχόμενο της ΣΣΕ. Χωρίς να γνωρίζουμε εάν τα δύο συναρμόδια υπουργεία αποδέχονται όσα έχουμε συμφωνήσει με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ πώς είναι δυνατόν να αναστείλουμε την απεργία, όταν μάλιστα, εδώ και μήνες μας λένε ότι το θέμα θα λυθεί από μέρα σε μέρα", δηλώνει στη Voria.gr ο πρόεδρος του σωματείου Γιάννης Δήμκας.

Τη συνθήκη αβεβαιότητας ενέτεινε η πληροφορία ότι σήμερα το πρωί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απέστειλε αίτημα προς το Οικονομικών ζητώντας έκτακτη χρηματοδότηση προκειμένου να καλύψει τις δαπάνες που συνεπάγεται η νέα ΣΣΕ. Μόνο που, σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσό που έχει αιτηθεί το υπουργείο είναι μόλις το 1/4 σε σχέση με αυτό το οποίο προέβλεπε το προσυμφωνηθέν σχέδιο ΣΣΕ, περίπου 650.000 ευρώ από τα συνολικά 3,4 εκατ. κι αυτό προκαλεί ερωτήματα ως προς το τι τελικά ενέκριναν τα δύο υπουργεία και τι όχι.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στο τελικό κείμενο της ΣΣΕ το οποίο ενέκρινε το υπουργείο Οικονομικών, έχουν αφαιρεθεί κάποια επιδόματα που είχαν προσυμφωνηθεί μεταξύ της διοίκησης του ΟΑΣΘ και του σωματείου. Για παράδειγμα, αφαιρέθηκε η καταβολή εφάπαξ επιδόματος γέννησης τέκνου όπως και το επίδομα φοίτησης παιδιού με το αιτιολογικό ότι έτσι κι αλλιώς καταβάλλονται προς όλους, από άλλο κωδικό του προϋπολογισμού, άρα δεν χρειάζεται να υπάρχει σχετική πρόβλεψη στη ΣΣΕ.

Πέραν αυτού, υπάρχει και το ζήτημα της περικοπής των δύο επιδομάτων, ευθύνης και ανθυγιεινού τα οποία σταμάτησαν να καταβάλλονται στους εργαζόμενους από τη μισθοδοσία του Μαρτίου και του Απριλίου. Για την επαναφορά τους θα πρέπει να εκδοθεί μια Κοινή Υπουργική Απόφαση, αλλά και να ψηφιστεί και μία τροπολογία η οποία θα προβλέπει, αφενός την επανακαταβολή τους και αφετέρου ότι το ελληνικό δημόσιο δεν πρόκειται να ζητήσει την επιστροφή τους ως αχρεωστήτως καταβληθέντων για όλο το προηγούμενο διάστημα, από τον Ιούλιο του 2017 για το οποίο καταβάλλονταν χωρίς να υπάρχουν οι προβλεπόμενες ΚΥΑ. Ωστόσο, ούτε η ΚΥΑ έχει εκδοθεί ακόμη, ούτε η τροπολογία έχει σταλεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Έπειτα από αυτήν την εξέλιξη η διοίκηση του ΟΑΣΘ κατέθεσε σήμερα το πρωί αγωγή κατά της νομιμότητας της μεθαυριανής απεργίας η οποία εκδικάστηκε και η απόφαση του δικαστηρίου αναμένεται να εκδοθεί αύριο. Σε δήλωσή του στην Voria.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας είπε πως "τα χρήματα τα οποία αιτείται το υπουργείο Μεταφορών καλύπτουν όσα προβλέπονται στη ΣΣΕ για το έτος 2022, ενώ για το 2021 θα πρέπει να γίνει μία νομοθετική ρύθμιση η οποία προωθείται". Όσον αφορά το ζήτημα της ΚΥΑ για την καταβολή των επιδομάτων που περικόπηκαν σημείωσε πως "η λύση και αυτού του θέματος έχει δρομολογηθεί και θα λυθεί πολύ σύντομα".