Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019
x

ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ

Ο κ. Μυλόπουλος τόνισε πως ακολουθώντας τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης ο σταθμός Βενιζέλου θα ολοκληρωθεί περίπου το 2025

Σε δικαστικές προσφυγές οι οποίες θα καθυστερήσουν το έργο θα προχωρήσουν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ σε περίπτωση που η κυβέρνηση και η Αττικό Μετρό επιμείνουν στη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων που έχουν βρεθεί στον σταθμό Βενιζέλου, όπως ανακοίνωσε ο πρώην Α αντιπρόεδρος της Βουλής, Τάσος Κουράκης, στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης για το φλέγον ζήυημα της τύχης των αρχαιολογικών ευρημάτων στον σταθμό Βενιζέλου.

Όπως ήταν αναμενόμενο το κλίμα στη διάρκεια της συνέντευξης ήταν «πολεμικό» ενώ το «παρών» έδωσαν πολλά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, όπως οι βουλευτές, Κατερίνα Νοτοπούλου, Θεοδώρα Αυγέρη, Γιάννης Αμανατίδης, Χρήστος Γιαννούλης και Κώστας Ζουράρις.

Το μήνυμα της συνέντευξης, που διατυπώθηκε σαφέστατα τόσο από τον πρώην πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο όσο και από την πρώην γενική γραμματέα του υπουργείου πολιτισμού Μαρία Βλαζάκη, είναι ότι η λύση που προτείνεται από την κυβέρνηση είναι παράνομη, κοστοβόρα, και θα προκαλέσει μεγάλη καθυστέρηση στο έργο.

Συγκεκριμένα, σε μια πρώτη του εκτίμηση ο κ. Μυλόπουλος τόνισε πως ακολουθώντας τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης ο σταθμός Βενιζέλου θα ολοκληρωθεί περίπου το 2025 ενώ μέχρι την ολοκλήρωση του δεν θα μπορέσει να λειτουργεί κανένας άλλος σταθμός.

Αντίστοιχα, η κ. Βλαζάκη επισήμανε ότι αν τα αρχαία αποσπαστούν θα γυρίσουν πίσω ακρωτηριασμένα και έχοντας χάσει την αυθεντικότητα τους. «Η κατά χώρα ανάδειξη είναι μονόδρομος», υπογράμμισε.

 

Μυλόπουλος: Υπάρχει μελέτη

«Είναι ψέμματα ότι δεν υπάρχει λύση, είναι ψέμματα ότι η λύση δεν περπατάει», δήλωσε εμφατικά ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος.

«Οι οριστικές μελέτες έχουν κατατεθεί και εγκριθεί ενώ τα έργα στο επίπεδο των αρχαιοτήτων έχουν κατασκευαστεί. Μένει η στατική μελέτη της υπόγειας αποβάθρας που κατατέθηκε τον Ιούλιο και επιστράφηκε με παρατηρήσεις», σημείωσε. Αναφερόμενος στο γεγονός της επιστροφής της μελέτης, διευκρίνισε ότι αυτή είναι μια διαδικασία πολύ συνηθισμένη και πως το θέμα για το οποίο έγιναν οι παρατηρήσεις δεν επηρεάζεται από το ζήτημα των αρχαίων.

Σε ευθεία επίθεση κατά της κυβέρνησης, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δεν θέλει την κατά χώρα ανάδειξη εξαιτίας ενός «ιδιότυπου πολιτικού ρεβανσισμού». «Είναι οι ίδιοι άνθρωποι σε άλλο ρόλο σήμερα, στον ρόλο του δημάρχου, στον ρόλο του βουλευτού που έρχονται να πάρουν το αίμα τους πίσω» σημείωσε αναφερόμενος στον Κωνσταντίνο Ζέρβα, ο οποίος ήταν και συνεχίζει να είναι αντίθετος στην κατά χώρα ανάδειξη των αρχαιοτήτων. Ακόμα, ο κ. Μυλόπουλος αναφέρθηκε και σε οικονομικά συμφέροντα. «Επισήμως, ο πρωθυπουργός, ως μη όφειλε, ανέλαβε την ευθύνη μιας καθυστέρησης 2,5 – 3 χρόνων στο έργο. Αυτό είναι λουκούμι στα χέρια του εργολάβου που θα πάει στα δικαστήρια να ζητήσει αποζημειώσεις και η Αττικό Μετρό δεν θα μπορεί πια να επικαλεστεί ευθύνη του ανάδοχου όπως κάναμε εμείς και μειώσαμε τις αποζημειώσεις από 1,1 δισ. Ευρώ σε 200 εκ. Ευρώ.
Αναφερόμενος στα μειονεκτήματα της μεθόδου που θέλει να ακολουθήσει η κυβέρνηση σημείωσε ότι με τη μέθοδο τoυ ανοικτού ορύγματος (cut & cover), από την πρώτη στιγμή της κατασκευής το τρένο δεν θα μπορεί να περνάει από τον σταθμό Βενιζέλου. Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, σημαίνει «ότι οι 12 από τους 13 σταθμούς που θα ήταν έτοιμοι μέχρι τις αρχές του 2021 θα περιμένουν να τελειώσει η Βενιζέλου προκειμένου να λειτουργήσουν». Πρόσθεσε μάλιστα ότι με όλα αυτά που πρέπει να γίνουν ώστε να ακολουθηθεί η λύση της απόσπασης, η κατασκευή δεν θα ξεκινήσει πριν το 2022.

Υπογραμμίζοντας και ο ίδιος ότι η λύση της απόσπασης είναι παράνομη, υποστήριξε ότι στα δικαστήρια θα καταπέσει.
Ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό αναφέρθηκε ακόμα και στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο λέγοντας ότι παρά την ιδιότητα που κατείχε δεν καλέστηκε να εκφέρει τη γνώμη του την ίδια ώρα που έχουν καλεστεί φορείς όπως ο οδοντιατρικός σύλλογος. Επσήμανε ωστόσο πως έχει αποστείλει επιστολή στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης.

Βλαζάκη: Τα αρχαία θα ακρωτηριαστούν

Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή του ζητήματος των αρχαίων στη Βενιζέλου, η πρώην γενική γραμματέας υπογράμμισε ότι σε περίπτωση που τα αρχαία απομακρυνθούν α τραυματιστούν, θα ακρωτηριαστούν και θα χάσουν μέρος της αυθεντικότητας τους. «Δεν είναι ένας τάφος ή ένα εκκλησάκι», σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Να ολοκληρωθούν τα σημεία της τεχνικής λύσης των μελέτών προκειμένου να μείνουν στη θέση τους τα αρχαία και να έχουμε μετρό στη Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε. Μάλιστα, η ίδια αναφέρθηκε στην «ιστορική υπουργική απόφαση του Αριστείδη Μπαλτά» που αναφέρει ότι εγκρίνει την πρόταση του δήμου Θεσσαλονίκης για κατά χώρα διατήρηση στον σταθμό Βενιζέλου που κρίνεται αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος, διαφύλαξης και προστασίας της αυθεντικότητας του μοναδικού μνημειακού συνόλου για την παγκόσμια κληρονομιά.
Τέλος, υπογράμμισε ότι είναι αδιανόητο η πόλη να επιστρέψει πίσω επισημαίνοντας παράλληλα ότι τα τελευταία δύο χρόνια η αρχαιολογική υπηρεσία εργάζεται και προετοιμάζει το έργο.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ