Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019
x

ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ

Δεν θα υπάρξει δημοσιονομικό κενό για το 2019, υποστηρίζει ο υπουργός Οικονομικών σε συνέντευξή του - «Ανεπίκαιρη η συμφωνία για το χρέος»

Η βελτίωση του οικονομικού κλίματος μετά την κυβερνητική αλλαγή, η αύξηση των δημοσίων εσόδων και η πειθαρχημένη εκτέλεση του Προϋπολογισμού συνηγορούν υπέρ της εκτίμησης ότι δεν θα υπάρξει δημοσιονομικό κενό για το 2019, δηλώνει σε συνέντευξή του στο Capital.gr υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, τονίζοντας ότι στο ίδιο συμπέρασμα συγκλίνουν πλέον και οι θεσμοί, εγχώριοι και διεθνείς, ενώ επιβεβαιώνει ότι για την κυβέρνηση υπάρχει θεμελιωμένο το δικαίωμα αιτήματος για μείωση του στόχου περί πρωτογενών πλεονασμάτων.

Ο κ. Σταϊκούρας κάνει σαφές ότι η μεγάλη μείωση του περιθωρίου πιστωτικού κινδύνου της χώρας "καθιστά ανεπίκαιρη τη μεθοδολογία προσδιορισμού του" με βάση την οποία έγιναν τα σενάρια ανάλυσης βιωσιμότητας του χρέους και συμφωνήθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,5% του ΑΕΠ.  Εκτιμά ότι "χρειάζεται η επικαιροποίηση της μεθοδολογίας" από την οποία "προκύπτει και η δυνατότητα περιορισμού του στόχου των πρωτογενών πλεονασμάτων με δομημένο, μόνιμο και όχι συγκυριακό τρόπο".

Μάλιστα, ο ΥΠΟΙΚ, πέρα από τη συνολική αλλαγή του στόχου των πλεονασμάτων, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο και για άμεσες πρώτες παρεμβάσεις μέσα από την προσμέτρηση των εσόδων από κέρδη ομολόγων ή από άλλες πηγές ακόμη και φέτος, στο πλαίσιο της 4ης αξιολόγησης. Όπως αναφέρει σχετικά "φαίνεται ότι δημιουργείται ευρύτερα μία θετική δυναμική προς την επιθυμητή κατεύθυνση".

Στο δημοσιονομικό πεδίο ο ΥΠΟΙΚ θεωρεί δεδομένο ότι δεν θα υπάρξει δημοσιονομικό κενό για το 2019 αλλά και ότι δεν υπάρχει πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος. Κάνει σαφές πως "οι παρεμβάσεις μας στο φορολογικό πρέπει να είναι προσεκτικές, καλά μελετημένες, ορθολογικές και κοινωνικά δίκαιες".

Για το 2020 θεωρεί δεδομένες μόνο τη μείωση των φορολογικών συντελεστών για τις επιχειρήσεις από το 28% στο 24% για τα εισοδήματα του 2019 και τη μείωση στο φόρο μερισμάτων από το 10% στο 5%. Διευκρινίζει πάντως ότι, αν υπάρξει η βεβαιότητα για πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο, τα επόμενα χρόνια θα αποφασισθούν παρεμβάσεις με "συγκερασμό των στόχων της οικονομικής αποτελεσματικότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης".

Επιπλέον, ο κ. Σταϊκούρας περιγράφει τα δύο κανάλια στήριξης των τραπεζών έναντι των Stress Test του 2020:  την υλοποίηση του μοντέλου εγγύησης του Δημοσίου σε τιτλοποιημένα στοιχεία  (APS), για το οποίο, όπως αναφέρει, "είμαστε σε προχωρημένες διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή", αλλά και τη βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος η οποία εκτιμά ότι θα στηρίξει τα οικονομικά αποτελέσματα 2ου εξαμήνου των τραπεζών.

Αναλύει τις  παρεμβάσεις στο πεδίο της αγοράς ακινήτων μέσω της μείωσης των φορολογικών και των διοικητικών βαρών, αλλά και με μέτρα θεσμικής θωράκισης. Είναι συγκρατημένα αισιόδοξος για την πορεία του ΑΕΠ αναφέροντας ότι, αν το διεθνές περιβάλλον δεν καταστεί περισσότερο δυσμενές, τότε το 2ο εξάμηνο η ανάπτυξη θα είναι ταχύτερη από ό,τι το πρώτο, ενώ πρόσθετη επιτάχυνση αναμένει το 2020.

Ο ΥΠΟΙΚ δίνει επίσης προτεραιότητα στην πρόωρη αποπληρωμή του ακριβού μέρους των δανείων του ΔΝΤ, λέγοντας ότι το αίτημα θα γίνει το ταχύτερο δυνατό. Θέτει και το θέμα της συστηματικής υποεκτέλεσης του ΠΔΕ τα τελευταία χρόνια και μίας αλλαγής στην κατανομή του, ώστε να χρηματοδοτεί την αναπτυξιακή πολιτική της χώρας.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ