Skip to main content

Στάση... «Θεσσαλονίκη» για την αμαξοστοιχία που ενώνει την Ευρώπη (vids)

Το τρένο Connecting Europe Express θα έχει κάνει στάσεις σε περισσότερες από 100 πόλεις και 26 χώρες της Ευρώπης, καλύπτοντας 20 χιλιάδες χιλιόμετρα.

Στη Θεσσαλονίκη πραγματοποίησε στάση σήμερα το μεσημέρι το τρένο «Connecting Europe Express», η αμαξοστοιχία που έχει στόχο να συνδέσει ευρωπαϊκές χώρες και να ευαισθητοποιήσει τους Ευρωπαίους πολίτες όσον αφορά τη χρήση του σιδηροδρόμου.

Η πρωτοβουλία έχει παρθεί από την Κομισιόν με αφορμή την ανακήρυξη του 2021 ως Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμου, ενώ το τρένο έχει ξεκινήσει το ταξίδι του στις 2 Σεπτεμβρίου από τη Λισαβόνα και θα ολοκληρώσει την περιοδεία του στην Ευρώπη στο Παρίσι στις 7 Οκτωβρίου.

Μέχρι τότε, όμως, το τρένο Connecting Europe Express θα έχει κάνει στάσεις σε περισσότερες από 100 πόλεις και 26 χώρες της Ευρώπης, καλύπτοντας 20 χιλιάδες χιλιόμετρα.

Σημειώνεται πως το Connecting Europe Express, που στην ουσία δεν είναι ένα, αλλά τρία τρένα (λόγω του διαφορετικού εύρους των γραμμών από χώρα σε χώρα) και είναι ένα εκθεσιακό τρένο, που ξεκινώντας από την Λισαβόνα της Πορτογαλίας, έχει περάσει ήδη από Ισπανία, Ιταλία, Αυστρία, Σερβία και σήμερα βρίσκεται στην Ελλάδα έχοντας περάσει από Ειδομένη.

Αφού μεταβεί στην Αθήνα , το τρένο θα συνεχίσει προς Βουλγαρία, Γερμανία, Βαλτική, Βέλγιο, Ολλανδία, Σκανδιναβία, μέχρι να τερματίσει στο Παρίσι.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και δ.σ. του ΟΣΕ Σπύρο Πατέρα που υποδέχθηκε τους Ευρωπαίους αξιωματούχους που επέβαιναν την αμαξοστοιχία, στόχος της δράσης αυτής είναι «να κινητοποιήσει τις ευρωπαϊκές χώρες για την ανάπτυξη που σιδηροδρόμου, να εντάξουμε και να φέρουμε τον σιδηρόδρμο εκεί που του αρμόζει στο ελληνικό μεταφορικό γίγνεσθαι».

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, χαρακτήρισ «συμβολική» τη στάση του τρένου στη Θεσσαλονίκη, ενώ τόνισε τον στόχο της κυβέρνησης να παρέχει ένα ασφαλές τρένο στον Έλληνα πολίτη.

Στοίχημα οι υποδομές

Η πράσινη μετάβαση και οι υποδομές αποτελεί τον βασικό στόχο των ιθυνόντων των ελληνικών σιδηροδρόμου.

Όπως τόνισαν αξιωματούχοι, εκτός του χαμηλού κόστους μεταφοράς σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα, το πλεονέκτημα του σιδηρόδρομου είναι η μετάβαση προς την πράσινη ενεργειακά εποχή.

Τα βήματα που έχουν να γίνουν αφορούν την αναβάθμιση της υποδομής του ελληνικού σιδηροδρόμου και τον εκσυγχρονισμό όλων των σχετικών δράσεων.

Άλλωστε η μετάβαση στην πράσινη ενεργειακά εποχή είναι μονόδρομος για την Ελλάδα και ο ελληνικός σιδηρόδρομος, σύμφωνα με διοικητικά στελέχη του, θα πρέπει να είναι έτοιμος όσον αφορά τις υποδομές του (αύξηση χωρητικότητας δικτύου, περισσότερη συμμετοχή του σιδηροδρόμου στο ευρύτερο μεταφορικό δίκτυο της χώρας) ώστε να προσαρμοστεί στο νέο ενεργειακό περιβάλλον.