Skip to main content

Στη Zante Ferries η νέα γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος

Η νέα καλοκαιρινή γραμμή αναμένεται να τονώσει την τουριστική κίνηση στη Σαμοθράκη - Ξεκινούν τα έργα εκβάθυνσης στα λιμάνια του νησιού.

Σε τόνωση της τουριστικής κίνησης τους καλοκαιρινούς μήνες προσδοκά ο επιχειρηματικός κόσμος της Σαμοθράκης μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τη νέα γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος.
 
Η πολυπόθητη γραμμή περνά στην ακτοπλοϊκή εταιρεία Zante Ferries, η οποία με το πλοίο της «Αδαμάντιος Κοραής», εκτελεί, ήδη, καθημερινά τα δρομολόγια μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης.
 
Η Zante Ferries που ήταν η μοναδική, η οποία κατέθεσε προσφορά και για τις δύο γραμμές, την καλοκαιρινή περίοδο, που υπολογίζεται από Ιούνιο έως Σεπτέμβριο (σύνολο 13 εβδομάδες),  θα εκτελεί 3 δρομολόγια με επιδότηση την εβδομάδα στη νέα γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη – Λήμνος και επιστροφή.

Τα δρομολόγια θα είναι τρία με τέσσερα την ημέρα, αριθμός ικανοποιητικός για την τουριστική  δυναμική που αναπτύσσεται στη Σαμοθράκη το καλοκαίρι. Μάλιστα έχει ήδη βγει το πρόγραμμα των δρομολογίων, γεγονός που χαροποιεί τους ανθρώπους του τουρισμού του ακριτικού νησιού καθώς ήταν αίτημα τους που ικανοποιήθηκε.
 
Μέχρι πρόσφατα τα δρομολόγια ανακοινωνόταν κάθε εβδομάδα, γεγονός που δεν έδινε τη δυνατότητα για τον προγραμματισμό καλοκαιρινών διακοπών.
 
Σημειώνεται πως η επιδότηση για τα καθημερινά δρομολόγια Αλεξανδρούπολης - Σαμοθράκης αλλά και της νέας γραμμής Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη – Λήμνος κατά την θερινή περίοδο αγγίζει τα 4 εκατ. ευρώ. Το ποσό είναι σημαντικά αυξημένο έναντι του παρελθόντος οπότε δεν ξεπερνούσε τις 800.000 ευρώ. Η αύξηση του ποσού αποφασίστηκε προκειμένου να γίνουν περισσότερο ελκυστικές οι συγκεκριμένες γραμμές.  
 
Ωστόσο, αυτό που προβληματίζει τους ανθρώπους του τουρισμού αλλά και τους κατοίκους της Σαμοθράκης είναι όπως εξηγεί μιλώντας στη Voria.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Σαμοθράκης, Γιάννης Γλήνιας, το γεγονός πως δεν υπήρξε πρόβλεψη στους διαγωνισμούς για αντικατάσταση του «Αδαμάντιος Κοραής» σε περίπτωση που προκύψει κάποια βλάβη.
 
Το σημείο αυτό αποτελεί αγκάθι για τους ντόπιους καθώς κατά το παρελθόν, το ίδιο συνέβαινε και με το πλοίο της Saos Ferries, που εξυπηρετούσε το νησί, με αποτέλεσμα να μείνουν αρκετές φορές ξεκρέμαστοι, με αποκορύφωμα το περσινό καλοκαίρι, όταν έμειναν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση για ημέρες, λόγω μηχανικών βλαβών του πλοίου.
 
«Ελπίζαμε πως την γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη – Λήμνος να την πάρει κάποια άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία. Έχουμε εκφράσει τον προβληματισμό μας ωστόσο δεν έχουμε λάβει κάποια απάντηση. Ας ελπίσουμε πως όλα θα πάνε καλά και δεν θα ξαναζήσουμε αντίστοιχες καταστάσεις με αυτές του παρελθόντος» σημειώνει ο κ. Γλήνιας.
 
Στο μεταξύ, ικανοποιητική, ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, είναι η ροή των προκρατήσεων, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία. Δυναμικά παρόντες είναι οι Ρουμάνοι αλλά και οι Βαλκάνιοι τουρίστες, με τους Γερμανούς, Ιταλούς και Γάλλους να κάνουν περισσότερο αισθητή φέτος την παρουσία τους στην πορεία των προκρατήσεων.
 
Στόχος των ανθρώπων του τουρισμού είναι να ενισχυθεί η δυναμική του νησιού πέραν του Ιουλίου – Αυγούστου (η πληρότητα την περίοδο αυτή κυμαίνεται συνήθως σε 80-90%) και τους άλλους μήνες από Μάιο μέχρι και Οκτώβριο που είναι η τουριστική περίοδος. Ενδεικτικό είναι πως το Μάιο και τον Οκτώβριο η πληρότητα των καταλυμάτων δεν ξεπερνά το 20%. Σημειώνεται πως η συνεπής, χωρίς προβλήματα, ακτοπλοϊκή συγκοινωνία του νησιού, με προγραμματισμένα δρομολόγια, εκτιμάται πως θα έχει ουσιαστικά θετικά αποτελέσματα για το νησί.
 
Ξεκινούν τα έργα εκβάθυνσης στα λιμάνια της Σαμοθράκης
 
Τα έργα εκβάθυνσης στο λιμάνι της Καμαριώτισσας, αλλά και στο «δευτερεύον» λιμάνι των Θερμών, που ξεκινούν στα τέλη Φλεβάρη, αρχές Μαρτίου, αναμένεται να συντελέσουν στην επόμενη ημέρα του νησιού. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι εργασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη της άνοιξης. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 400.000 ευρώ.

Το λιμάνι της Καμαριώτισσας, που αποτελεί το βασικό λιμάνι του νησιού δεν έχει καθαριστεί για χρόνια με αποτέλεσμα το βάθος του από 10 μέτρα να είναι πλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, στα 5 μέτρα, ενώ των Θερμών είχε κλείσει εντελώς, με συνέπεια να πρέπει να ξεμπαζωθεί προκειμένου να έχει τη δυνατότητα να υποδέχεται ταχύπλοα.