Τετάρτη 27 Μαΐου 2020
x

ΜΕΤΡΟ: ΣΤΗΝ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ Ο ΤΑΧΙΑΟΣ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗ

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό καρφώνει τους προκατόχους του για το σταθμό και στέλνει μήνυμα σε όσους επιμένουν στην κατασκευή με διατήρηση των αρχαίων

Δηκτική τοποθέτηση για όσους αντιδρούν στην απόφαση του ΚΑΣ, της κυβέρνησης και της «Αττικό Μετρό ΑΕ» να κατασκευαστεί ο σταθμός Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης με τη μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων κι όχι της in situ διατήρησής τους έκανε στο Facebook ο πρόεδρος της εταιρίας, Νίκος Ταχιάος.

Ο κ. Ταχιάος στην ανάρτησή του αποκωδικοποιεί όσα είπε χτες στην τοποθέτησή του στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Καλαμαριάς, με αντικείμενο τα έργα του μετρό, που διήρκεσε παραπάνω από τρεις ώρες.

Για το ζήτημα του σταθμού Βενιζέλου, ο κ. Ταχιάος «καρφώνει» την προηγούμενη διοίκηση της «Αττικό Μετρό ΑΕ» τονίζοντας τα εξής:

«1. Για την εν τοις πράγμασι απόρριψη της «μελέτης κατασκευής με in situ παραμονή των αρχαιολογικών ευρημάτων», για την οποία πριν από λίγες ημέρες, πανεπιστημιακός καθηγητής υπαινίχθηκε με κακόβουλες διατυπώσεις ότι υπαγορεύτηκε «άνωθεν», με τον μελετητή μάλιστα να προσθέτει ότι «κατανοεί πως οι εργαζόμενοι της εταιρίας τελούν υπό πίεση», η αλήθεια έχει ως εξής:

Η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό διορίστηκε στις 20 Σεπτεμβρίου. Η απάντηση της διευθύνουσας υπηρεσίας με τον αποδομητικό σχολιασμό από την πλευρά των επιβλεπόντων μηχανικών της μελέτης διαβιβάστηκε στον ανάδοχο στις 9 Σεπτεμβρίου. Στο φύλλο υπογραφών, φαρδιά – πλατιά εμφανίζεται η υπογραφή του προηγουμένου, διορισθέντος επί ΣΥΡΙΖΑ και στενού συνεργάτη του κυρίου Σπίρτζη διευθύνοντος συμβούλου. Ο ίδιος, όπως είμαι σε θέση να γνωρίζω, είχε και πλήρη ενημέρωση προηγουμένως, έχοντας κατανοήσει την έκταση της αξιολόγησης της μελέτης που είχε υποβληθεί.

Κι επειδή, κακόβουλες σκέψεις μπορούν να υπάρξουν απ' όλες τις πλευρές: Τι μεσολάβησε μεταξύ της προηγουμένης κατηγορηματικής θέσης ενός ανθρώπου που οι συνάδελφοί του μηχανικοί της Αττικό Μετρό, οι ίδιοι που προχθές λοιδόρησε, τίμησαν με την εκτίμησή και την εμπιστοσύνη τους, ότι «...αποδεικνύεται ότι η λύση της κατασκευής ... χωρίς την προσωρινή απόσπαση και την επανατοποθέτησή τους επιτόπου δεν είναι τεχνικά εφικτή στα πλαίσια της λογικής» και της επιλογής του να απρεπεί σήμερα απέναντί στην επιστημονική ακεραιότητά τους; Μεγάλη Σαρακοστή είναι, στο μυαλό μου έρχεται η προφητεία του Ιερεμία που μνημονεύει ο Ματθαίος.

2. Επιστρέφοντας στο γραφείο μου στην Αθήνα, μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης στο ΚΑΣ στις 18 του περασμένου Δεκεμβρίου, βρήκα να με περιμένει το καθιερωμένο απολογιστικό έντυπο της χρονιάς στο οποίο ο μελετητής της «λύσης» της κατασκευής με in situ παραμονή περιγράφει τις δουλειές του. Αντιγράφω το κείμενό του για την «Βενιζέλου» που το μόνο που επιτυγχάνει είναι να επιβεβαιώσει την αβεβαιότητα πάνω στην οποία μέχρι τότε βάδιζε η υπόθεση, ανασφάλεια όχι μόνο ως προς τον προϋπολογισμό και τον χρόνο, αλλά και ως προς τις τεχνικές παραδοχές:

«Με διαδοχικές προσεγγίσεις αναζητείται η καλύτερη ικανοποίηση της αρχαιολογικής ανάδειξης, των κοινωνικών προτιμήσεων και των τεχνοκρατικών προτιμήσεων σε κεντρικό έργο του υπογείου σιδηροδρόμου της Θεσσαλονίκης. Οι πολλοί κύκλοι σχεδιασμού και διαβούλευσης δικαιολογούν την αργή προώθηση. Η περίπτωση είναι ιδιαίτερη από πολλές απόψεις.

Παρά ταύτα υπάρχει πρόοδος. Έγινε η πλάκα κάλυψης του κυρίως σταθμού*. Φτιάχνονται τα διαφράγματα αντιστήριξης του ορύγματος της νότιας πρόσβασης και των μηχανολογικών εγκαταστάσεων**.

Προβλέπεται να κυκλοφορήσουν οι συρμοί ενώ θα συνεχίζονται οι υπόγειες κατασκευές***.

Το έργο γίνεται με πολλές ειδικές και καινοτόμες τεχνικές. Η διατήρηση απαιτεί λεπτούς χειρισμούς και υπομονή. Δοκιμάζουμε και δοκιμαζόμαστε, μετρούμε και μετρούμαστε. Το κέρδος είναι ότι ασκούμαστε στα δύσκολα».

Ό,τι καταλάβατε, κατάλαβα! «Βλέποντας και κάνοντας», μαζί κι εμείς. Αυτήν την αβεβαιότητα και αυτήν την άσκηση επί χάρτου παραλάβαμε στις 20 Σεπτεμβρίου, αυτές είχαν τεθεί υπ' όψιν του πρωθυπουργού από την πρώτη στιγμή που ενημερώθηκε για το έργο από το υπουργείο υποδομών. Το μόνο βέβαιο είναι ότι περισσότερο απ' όλους δοκιμάζεται η Θεσσαλονίκη, μετριούνται οι συνειδήσεις και εν πάση περιπτώσει έχει εξαντληθεί κάθε υπομονή που επιτρέπει την άσκηση όλων των υπολοίπων στα δύσκολα.

Σχόλια:
*- Θα γινόταν με οποιαδήποτε λύση. Δεν αφορά πρόοδο στα πλαίσια της μεθοδολογίας κατασκευής του σταθμού.
**- Δεν είναι αληθές.
***- Η επιλογή αυτή μπορεί να δοκιμαστεί μόνο στην πράξη με μεγάλη διακινδύνευση για το έργο».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ