Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020
x

ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ:ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ Ο ΚΟΜΒΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ-ΤΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ

Τηρείται το χρονοδιάγραμμα που είχαν ανακοινώσει τα στελέχη της «Εγνατία Οδός ΑΕ» προ μηνός στη Voria.gr. Τι να περιμένουμε τις επόμενες ημέρες.

Κυκλοφορείται από χτες ένας από τους πλέον κρίσιμους κόμβους της δυτικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, ο κόμβος Μακρυγιάννη, που ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε από την «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Όπως είχαν διαβεβαιώσει τα στελέχη της εταιρείας τη Voria.gr πριν από ένα μήνα, το χρονοδιάγραμμα τηρείται και μέχρι τα Χριστούγεννα είναι πλέον εφικτό να κυκλοφορείται πλήρως η δυτική εσωτερική περιφερειακή οδός, καθώς ολοκληρώνονται πλέον οι δύο εργολαβίες, που επί χρόνια ταλαιπώρησαν τους πολίτες ειδικά της δυτικής Θεσσαλονίκης.

Οι καθυστερήσεις έφτασαν την τετραετία (συν τέσσερα τα χρόνια της κατασκευής, σύνολο οχτώ!), όμως πλέον δίνεται στην κυκλοφορία τμηματικά όλος ο άξονας και αναμένεται στις επόμενες δύο εβδομάδες να κυκλοφορείται πλήρως η οδός.

Από χτες σταμάτησαν και οι διαμαρτυρίες των πολιτών, που έβλεπαν ολοκληρωμένο τον σημαντικό κόμβο της Μακρυγιάννη, χωρίς να κυκλοφορείται. Ο κόμβος ήταν μεν τεχνικά έτοιμος, όμως υπήρχαν εκκρεμότητες με την ηλεκτροδότηση και η «Εγνατία Οδός ΑΕ» δεν μπορούσε να τον δώσει στην κυκλοφορία και για λόγους ασφάλειας των διερχομένων. Οι εκκρεμότητες λύθηκαν μέσα σε ένα μήνα και πλέον ο κόμβος από χτες κυκλοφορείται, με τον απαιτούμενο φωτισμό, αλλά και με τα αντλιοστάσια να λειτουργούν κανονικά. Στις 12 Νοεμβρίου εξάλλου, τα στελέχη της εταιρείας είχαν δηλώσει στη Voria.gr ότι «υπολογίζεται σε ένα μήνα να παραδοθεί ο συγκεκριμένος κόμβος πλήρης και λειτουργικός στην κυκλοφορία» και ήταν απολύτως συνεπείς.

Αναμένονται πλέον λίγα τμήματα για να γίνει λειτουργικός όλος ο δρόμος, όπως ο δεύτερος κλάδος στην αερογέφυρα της οδού Λαγκαδά, ο οποίος μετά την παράδοση στην κυκλοφορία του κόμβου Μακρυγιάννη, αναμένεται να δοθεί κι αυτός σε πλήρη χρήση στους διερχόμενους στις αμέσως επόμενες μέρες (ήδη κυκλοφορείται, αλλά αναμένονται κάποιες τροποποιήσεις). Καθώς κυκλοφοριακοί και τεχνικοί λόγοι συνέδεαν τα δυο υποέργα, παρότι και αυτός ο κλάδος ήταν κατασκευαστικά έτοιμος, δεν μπορούσε να δοθεί στην κυκλοφορία. Τελικά, πριν από περίπου δυο εβδομάδες κυκλοφορείται κανονικά, ενώ αναμένονται κάποιες λεπτομέρειες μετά το άνοιγμα του κόμβου Μακρυγιάννη, που δεν θα επηρεάσουν όμως την κυκλοφορία του.

Ο δρόμος κάτω από τη γέφυρα θα εξυπηρετεί στο εξής την τοπική κυκλοφορία, αφού όσοι οδηγοί συνεχίζουν επί της περιφερειακής οδού θα διέρχονται πάνω από τη γέφυρα. Γι' αυτό έγιναν και τροποποιήσεις στο πρόγραμμα του σηματοδότη, ενώ τοπική κυκλοφορία θα εξυπηρετεί και η οδός Ωραιοκάστρου.

Πάντως, η περιοχή δεν θα απαλλαγεί από τα εργοτάξια. Μπορεί η δυτική περιφερειακή σε λίγες μέρες να κυκλοφορείται απρόσκοπτα, όμως απομένουν κάποιες συμπληρωματικές εργασίες, οι οποίες έχουν προσδιοριστεί και θα ενταχθούν σε μια «εργολαβία – σκούπα», αφού όμως ολοκληρωθούν ανεκτέλεστες απαλλοτριώσεις σε τμήματα εντός των σχεδίων πόλης των δήμων από τους οποίους διέρχεται η περιφερειακή οδός δυτικά.

Η συγκεκριμένη εργολαβία θα δημοπρατηθεί, όπως τόνισαν τα στελέχη της «Εγνατία Οδός ΑΕ» το επόμενο έτος και θα περιλαμβάνει εκκρεμότητες, όπως το φανάρι στον κόμβο του Κορδελιού (στη Βιοκαρπέτ), ο ημικόμβος της Μοναστηρίου (στο ύψος του εργοστασίου Φιλίππου), δυο πεζογέφυρες κ.ά.

Πηγή φωτογραφίας: FB/Θεσσαλονίκη - Τα Καλά, τα Στραβά και τα Ανάποδα




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ