Skip to main content

Στις 20 Απριλίου ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο Γκόνου

Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για τη μακροχρόνια παραχώρηση του πρώην στρατοπέδου.

Στις 20 Απριλίου αναμένεται να προκηρυχθεί από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ο διαγωνισμός για τη μακροχρόνια παραχώρηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου προκειμένου να δημιουργηθεί εμπορευματικό κέντρο στη δυτική Θεσσαλονίκη, όπως ανακοίνωσε από το βήμα του 11ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.



Αυτό σημαίνει ότι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για το πρώην στρατόπεδο.

Σημειώνεται ότι τον φάκελο για το έργο στο πρώην στρατόπεδο είχαν παραλάβει ένδεκα εταιρείες, αλλά ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει μόνο δύο.

Πρόκεται για την εταιρεία ΤΕΡΝΑ και τη Belterra Investments, την εταιρεία του ομίλου Ιβάν Σαββίδη που μετέχει στην Κοινοπραξία που αγόρασε το πλειοψηφικό μετοχικό πακέτο της ΟΛΘ Α.Ε.

Το πρώην Στρατόπεδο Γκόνου, έκτασης 600 στρεμμάτων μπορεί εύκολα, αν αποκατασταθούν οι γραμμές, να επανασυνδεθεί με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ και έτσι να συνδεθεί με τον ΟΛΘ. 

Στο σύνολο της έκτασης των 600 στρεμμάτων εκτιμάται ότι μπορούν να κατασκευαστούν αποθηκευτικοί χώροι 250.000-300.000 τ.μ., για τη δημιουργία των οποίων θα απαιτηθεί επένδυση άνω των 150 εκατ. ευρώ. Το πιθανότερο είναι, οι κατ’ αρχήν ενδιαφερόμενοι, να θέλουν να προχωρήσουν στην αξιοποίηση του Στρατοπέδου, βήμα- βήμα προσαρμόζοντας το επενδυτικό τους σχέδιο στους όγκους των προς διακίνηση φορτίων.

Σιδηροδρομική Εγνατία

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, με την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία της σιδηροδρομικής Εγνατίας που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Βουλγαρία και το Δούναβη.

Η κατασκευή του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη - Καβάλα - Αλεξανδρούπολη - Μπουργκάς - Ρούσε, όπως είπε ο υπουργός, θα αναβαθμίσει το ρόλο της Ελλάδας,  αφού εκτός από τον τομέα των μεταφορών (με την παράκαμψη των Δαρδανελίων) τα τρία λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας θα αποτελέσουν πόλο έλξης για μελλοντικές επενδύσεις.

«Υπάρχει παγκόσμιο ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση του έργου», υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης, προσθέτοντας ότι η ελληνοβουλγαρική εταιρία που θα συγκροτηθεί, σύντομα θα προχωρήσει στην αναζήτηση χρηματοδότησης μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας και ιδιωτικών κεφαλαίων.

«Αν η κάθε χώρα κατασκεύαζε το δικό της κομμάτι, πολύ φοβάμαι ότι το έργο δεν θα ολοκληρωνόταν», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα και η Βουλγαρία έχουν κοινά συμφέροντα, ενώ σημείωσε ότι τα τρία ελληνικά λιμάνια (Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Αλεξανδρούπολη) θα έχουν τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα, καθώς θα διαθέτουν αυτοκινητόδρομο, σιδηρόδρομο και αεροδρόμια.

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ζήτησε να υπάρξει κατανόηση από τους εκπροσώπους φορέων και κατοίκων περιοχών της Μακεδονίας, για τη νέα σιδηροδρομική χάραξη, η οποία θα συντομεύσει τη διαδρομή. «Η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σερρών δεν θα ακυρωθεί, αλλά θα αναβαθμιστεί» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν στρεβλές αντιλήψεις σε ό,τι αφορά τη χάραξη οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων.

Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε επίσης και στην ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη μέσα στον ερχόμενο Ιούνιο, που θα συντομεύσει τη διαδρομή σε 3 ώρες και 20 λεπτά και εξέφρασε την ελπίδα ότι στα εγκαίνια της ΔΕΘ, στις αρχές Σεπτεμβρίου 2018, θα γίνουν και τα πρώτα δρομολόγια με τα «γρήγορα» τρένα.

Καταλήγοντας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να συνεργαστεί με τις γειτονικές χώρες σε όλους τους τομείς, υπογραμμίζοντας ότι η αναζωπύρωση του εθνικισμού και οι λογικές που περιχαρακώνουν τα σύνορα είναι εκτός πραγματικότητας στη σύγχρονη εποχή.