Skip to main content

Στις 3 Νοεμβρίου θα σφυρίξει το τραίνο και για την ΕΕΣΣΤΥ

Με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιμένουμε να δούμε τις εξελίξεις και στο διαγωνισμό πώλησης του 100% της Εταιρείας Συντήρησης Τροχαίου Υλικού.

Με την ολοκλήρωση της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane, θα δούμε αν στις 3 Νοεμβρίου και μετά από πολλές παρατάσεις και καθυστερήσεις, θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές για την ΕΕΣΣΤΥ.

Όλες οι εκτιμήσεις δείχνουν πως με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κινηθεί επιτέλους και θα καταλήξει και ο διαγωνισμός για την ΕΕΣΣΤΥ αφού η συγκεκριμένη εταιρεία είναι αυτή που έχει άδεια για τη συντήρηση και επισκευή του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, όπως μηχανές, βαγόνια, φορτάμαξες.

Υπενθυμίζεται ότι στο διαγωνισμό για την ΕΕΣΣΤΥ συμμετέχουν ως ενδιαφερόμενες δύο εταιρείες, η F.S., δηλαδή οι Ιταλοί που αγοράζουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η τσέχικη Skoda Transportation.

Ούσα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο βασικός πελάτης της ΕΕΣΣΤΥ, μένει να δούμε αν οι Ιταλοί θα καταθέσουν προσφορά για την εταιρεία καθώς στο παρελθόν ο CEO της F.S. κ. Ματσοντσίνι είχε δηλώσει ότι θα είναι σημαντικό να έχουν υπηρεσίες συντήρησης του τροχαίου υλικού εντός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αλλά ποιος εμποδίζει την F.S. να πάρει στην ιδιοκτησία και τον έλεγχό της και την ΕΕΣΣΤΥ και μάλιστα για ένα πολύ ελκυστικό ποσό; Η Voria.gr δεν αποκαλύπτει τις εκτιμήσεις για το fair value καθώς εκκρεμεί η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.

Υπάρχει η υπόθεση ότι οι Ιταλοί ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωποι με θέματα ανταγωνισμού, καθώς η F.S. θα έχει το μονοπώλιο συντήρησης των τραίνων σε μία αγορά που άδειες έλξης έχουν και άλλοι δύο πάροχοι, η Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD (PEARL) και η Rail Cargo Logistics Goldair.

Εν τούτοις, είναι απολύτως βέβαιο το γεγονός ότι η ΕΕΣΣΤΥ, είναι αναγκαία για να μπορεί να εκτελεί έργο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ – έστω σε πρώτη φάση – αλλά και όποιες άλλες εταιρείες εκτελούν μεταφορικό – συγκοινωνιακό έργο πάνω σε ράγες. Με άλλα λόγια, η ΕΕΣΣΤΥ μπορεί να διευρύνει σημαντικά το πελατολόγιό της εξυπηρετώντας και τις εταιρείες των Μετρό αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι στην κοινοπραξία που κατασκευάζει το Μετρό Θεσσαλονίκης μετέχουν και ιταλικές εταιρείες.

Η ΕΕΣΣΤΥ έχει πολλές ελλείψεις σε μέσα και ανθρώπινο δυναμικό, αλλά δύσκολα μπορεί το έργο της συντήρησης του τροχαίου υλικού, για λόγους καθαρώς πρακτικούς και οικονομικούς, να γίνεται εκτός Ελλάδας. Συνεπώς, στις 3 Νοεμβρίου, λογικό και αναμενόμενο είναι, να υπάρξουν δεσμευτικές προσφορές για την εταιρεία.