Skip to main content

Ξεκινάει η διαδικασία για την πώληση της «Μαλαματίνας»

Στόχος είναι η πώληση της οινοποιίας να έχει ολοκληρωθεί πριν το τέλος του καλοκαιριού - Τα χρέη αλλά και τα πλεονεκτήματα της εταιρείας

Την επόμενη Τρίτη 9 Ιουνίου, την ημέρα που ακολουθεί την γιορτή του Αγίου Πνεύματος, αναμένεται να ανοίξει το data room της οινοποιίας Μαλαματίνα, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι για την εξαγορά της εταιρείας που παράγει τη δημοφιλέστερη ρετσίνα στην Ελλάδα, να προχωρήσουν στο απαραίτητο due diligence. Στόχος είναι η διαδικασία, την οποία αποφάσισαν να προωθήσουν οι πιστώτριες τράπεζες και υλοποιεί η Ernst & Young, να έχει ολοκληρωθεί πριν το τέλος του καλοκαιριού, ώστε η εταιρεία να αξιοποιήσει τον τρύγο του προσεχούς φθινοπώρου.

Κάτι που ενδιαφέρει άμεσα και τους αμπελουργούς, για δύο λόγους: Αφενός διότι λόγω κορωνοϊού οι δεξαμενές των οινοποιίων είναι γεμάτες με κρασί που ακόμη δεν έχει εμφιαλωθεί και αφετέρου διότι η «Μαλαματίνα», λόγω του μεγάλου όγκου παραγωγής είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής σταφυλιών από τους αμπελουργούς της χώρας.

Η πώληση της «Μαλαματίνας» αποτελεί στην ουσία απότοκο της αναδιάρθρωσης χρέους 35 εκατ. ευρώ, στην οποία είχε προχωρήσει η εταιρεία προ ολίγων ετών, με ενέχυρο τις μετοχές της. Σήμερα το τραπεζικό χρέος ξεπερνάει τα 40 εκατ. ευρώ, αν και από αυτά θα πρέπει να αφαιρεθεί ένα μικρό μέρος, λόγω της πώλησης προ ολίγων εβδομάδων της εταιρείας εμφιάλωσης ανθρακούχου νερού «Δουμπιά» στο όμιλο Σαράντη, της Θεσσαλικής γαλακτοβιομηχανίας «Όλυμπος». Η «Δουμπιά» ήταν θυγατρική της «Μαλαματίνας», η οποία τα τελευταία χρόνια χρηματοδοτούσε τη λειτουργία της μέσω δανείων.  

Την περίοδο του lockdown η «Μαλαματίνα» βρέθηκε σε αναστολή, καθώς λειτουργούσε μόνο το εμπορικό τμήμα, το οποίο εξυπηρετούσε τη ζήτηση από τα αποθεματικά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση περίπου 400.000 ευρώ (λειτουργικά έξοδα, μισθοδοσία κ.λπ.), ποσό πολύ μικρότερο από τις απώλειες, που υπολογίζονται για το τρίμηνο Μάρτιος, Απρίλιος, Μάιος στα 1,4 εκατ. ευρώ. Κι αυτό διότι οι πωλήσεις στις 90 αυτές ημέρες διαμορφώθηκαν σε 1,6 εκατ. ευρώ, έναντι 3,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Ernst & Young έχει απευθύνει πρόσκληση σε 20 τουλάχιστον δυνητικούς ενδιαφερόμενους, οινοποιίες και fund. Τα βασικά πλεονεκτήματα είναι το brand «Ρετσίνα Μαλαματίνα», που διατηρεί τη δυναμική του. Στην αγορά η άποψη που κυκλοφορεί είναι ότι καλό θα ήταν η «Μαλαματίνα» να καταλήξει σε επιχείρηση του κλάδου, ώστε να υπάρξουν συνέργειες στο πεδίο της διανομής και των εξαγωγών, καθώς τα logistics των προϊόντων μεγάλου όγκου έχουν τα δικά τους… μυστικά.

Η εταιρεία παρά τα προβλήματα των τελευταίων ετών εξακολουθεί να κατέχει το 41% της εγχώριας αγοράς ρετσίνας, ενώ οι εξαγωγές της αντιπροσωπεύουν το 16% των πωλήσεων της. Επίσης, στα πλεονεκτήματα της «Μαλαματίνας» συγκαταλέγονται οι εγκαταστάσεις της, δύο οινοποιία στο Φάρο Αυλίδας, στην Εύβοια, και την Ασωπία Βοιωτίας, αλλά και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις και εμφιαλωτήριο στη Θεσσαλονίκη. Το 2019 η «Ευάγγελος Μαλαματίνας ΑΕΒΕ» πραγματοποίησε πωλήσεις 13,5 εκατ. ευρώ, ενώ μετά από αρκετά χρόνια η εταιρεία είχε θετικό EBITDA πέριξ των 400.000 ευρώ.