Skip to main content

Πρωτιά καινοτομίας για τους μαθητές του 8ου Γυμνασίου Καλαμαριάς(φωτο)

Μαθητές από 16 σχολεία της Θεσσαλονίκης και ένα της Πιερίας παρουσίασαν καινοτόμες ιδέες σε εκδήλωση της ευρωβουλευτού της ΝΔ, Μαρίας Σπυράκη

Οι μαθητές του 8ου Γυμνασίου Καλαμαριάς ήταν οι νικητές του διαγωνισμού μαθητικής καινοτομίας που έλαβε μέρος σήμερα στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Επενδύοντας στην εκπαίδευση και την καινοτομία» που διοργάνωσε η ευρωβουλευτής της ΝΔ, Μαρία Σπυράκη, υπό την αιγίδα του think tank του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, και με χορηγό επικοινωνίας τη Voria.gr.

Η ομάδα των 14 μαθητών θα ταξιδέψει, μαζί με τους δύο συνοδούς καθηγητές, στις Βρυξέλλες, όπου θα ξεναγηθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από την κ. Σπυράκη, ενώ θα επισκεφθεί και την Κομισιόν, όπου θα έχει συνάντηση με την επίτροπο για την Ψηφιακή Οικονομία, Μαρίγια Γκάμπριελ.



Το project που παρουσίασε το 8ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, το οποίο ενθουσίασε την κριτική επιτροπή, ήταν η χρήση δύο αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων(hydrorobots), με τηλεχειριστήριο και αισθητήρες, για τον καθαρισμό της θάλασσας από πετρελαιοκηλίδα. «Η χρήση ενός μικρού στόλου από αυτοκινούμενα οχήματα, χαμηλού κόστους, για την άμεση και αποτελεσματική καταπολέμηση της μόλυνσης του περιβάλλοντος από διαρροή πετρελαιοκηλίδας στη θάλασσα, θεωρείται ρεαλιστική, αποτελεσματική και πραγματοποιήσιμη», είπαν οι μαθητές κατά την παρουσίαση της εργασίας τους.



Να σημειωθεί ότι η κ. Σπυράκη είπε ότι θα ήθελε να δώσει και δεύτερο βραβείο στη Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης, που παρουσίασε δύο έργα ρομποτικής, και ανέφερε ότι θα παλέψει για να ταξιδέψουν και οι εν λόγω μαθητές στις Βρυξέλλες.



Κατά την εισαγωγική ομιλία της η ευρωβουλευτής της ΝΔ εξήρε το έργο που πραγματοποιείται στα τέσσερα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της πόλης και σε πολλά από τα σχολεία, τονίζοντας πως «είναι πολύ θετικό το ότι η Θεσσαλονίκη βασίζεται στον νεανικό πληθυσμό της και τις ιδέες που αυτός φέρνει». Η ίδια σημείωσε πως παρά τη σημαντική χρηματοδότηση που πραγματοποιείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο στην έρευνα, οι ιδέες δύσκολα γίνονται προϊόντα, υπογραμμίζοντας πως η Ελλάδα πρέπει να πάρει παραδείγματα από καλές πρακτικές του εξωτερικού σε ό,τι αφορά τη διασύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την πραγματική οικονομία και την επιχειρηματικότητα.

Με τον... Σκρουτζ Μακ Ντακ, των γνωστών κόμιξ, που είναι έτοιμος να βουτήξει σε μία πισίνα με καινοτόμες ιδέες (αντί για χρυσές λίρες) παρομοίασε τον εαυτό του ο διευθύνων σύμβουλος της Olympia Electronics, Δημήτρης Λακασάς, ο οποίος δήλωσε ενθουσιασμένος για τις ιδέες που παρακολούθησε.



Ο κ. Λακασάς θυμήθηκε το πώς, σε ηλικία 6 ετών, συνδύαζε το ποδόσφαιρο στην αυλή του σπιτιού του με την παρακολούθηση της δράσης της εταιρείας που είχε δημιουργήσει ο πατέρας του στο γκαράζ και που αργότερα πέρασε στον ίδιο, λέγοντας πως «αυτό ήταν το μεγαλύτερο MBA της ζωής μου».

Ο επιχειρηματίας κάλεσε τους μαθητές να μην διστάσουν να κάνουν την τρέλα τους ιδέα, ενώ παρομοίασε την καινοτομία με... καραόκε, λέγοντας πως από τη μία πλευρά είναι η Σακίρα, που με κάποιο τραγούδι της γίνεται η «first mover» και όσοι το τραγουδούν είναι οι «followers».

«Να είστε πάντα οι first movers. Να είστε μπροστά από την αγορά. Μην φοβάστε τους αντιγραφείς-followers, είναι στοιχείο της επιτυχίας σας. Να επιζητάτε τον ανταγωνισμό, είναι αυτός που μας κάνει να πηγαίνουμε μπροστά», ήταν το μήνυμα που έστειλε στους μαθητές ο κ. Λακασάς.

Ο καθηγητής Χημικής και Περιβαλλοντικής Τεχνολογίας στο ΑΠΘ, Θοδωρής Καραπάντσιος, αφού δήλωσε ενθουσιασμένος από τις «καταπληκτικές ιδέες που παρουσιάστηκαν», υπογράμμισε την ανάγκη διαχωρισμού της καινοτομίας από την επιχειρηματικότητα.

Η διευθύντρια του CNECT, G Data, της Κομισιόν, Gail Kent, είπε ότι η εκπαίδευση αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση και έκρουσε καμπανάκι για το γεγονός ότι ενώ 1/3 χρήστες του διαδικτύου είναι ανήλικοι οι περισσότεροι νέοι δεν έχουν ανεπτυγμένες ψηφιακές δεξιότητες και είναι απλά παθητικοί καταναλωτές της τεχνολογίας.

Τέλος, η Κλεοπάτρα Σιδηροπούλου, στέλεχος της εταιρείας Biobased Industries, τόνισε πως «πρέπει να επενδύσουμε στην καινοτόμο εκπαίδευση» και αναφέρθηκε στις δράσεις της εταιρείας στο πεδίο της κυκλικής οικονομίας.



Εκτός από την νικήτρια ομάδα, οι ιδέες που παρουσιάστηκαν είναι οι εξής:

28ο Λύκειο Θεσσαλονίκης: Ίδρυση και λειτουργία εικονικής επιχείρησης 2017-18 και προετοιμασία πραγματικής επιχείρησης το 2019, με ονομασία TB2CS- Think big to change small

Εκπαιδευτήρια Απόστολος Παύλος: Υποβρύχιο ρομπότ με υψηλό βαθμό αυτονομίας

4ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης: Συμμετοχή στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «How to make education process attractive to the teenagers of 21st century»

Ελληνικό Κολλέγιο: Arduhand, ένας αυτόνομος βραχίονας από απλά υλικά, με τη χρήση μικροελεγκτή Arduino, και ενδεχόμενη χρήση στη βιομηχανία

2ο Γυμνάσιο Χαρίλαου: «Ταξίδι στη βυζαντινή Θεσσαλονίκη και γνωριμία με συναφή επαγγέλματα» και «Γνωριμία με τα επαγγέλματα στη βυζαντινή Θεσσαλονίκη». Προσέγγιση των βυζαντινών μνημείων της πόλης από τη σκοπιά συγκεκριμένων επαγγελμάτων που σχετίζονται με τη διάσωση, την αξιοποίηση και την ανάδειξή τους.

Αριστοτέλειο Κολλέγιο: Εικονική επιχείρηση “Watch Out” - συσκευή εντοπισμού εμποδίων κεφαλής για μη βλέποντες.

2ο Λύκειο Καλαμαριάς: Απομακρυσμένος έλεγχος φωτισμού μέσω φορητής συσκευής bluetooth και ελεγχόμενος μηχανισμός περιστροφής συστήματος ηλιακού συλλέκτη

Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης: Παρουσίαση της εταιρείας Vitalis, που ειδικεύεται στην ενυδρυοπονία, μία εναλλακτική καλλιέργεια, που αποτελεί ένα κλειστό και καθετοποιημένο σύστημα παραγωγής αγροτικών προϊόντων και το οποίο επιχειρεί να φέρει λύση στην ανεπάρκεια καλλιεργήσιμου χώρου.

Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη: Edu Tailor- Διαδικτυακή πλατφόρμα που παρέχει μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας

30ο Λύκειο Θεσσαλονίκης: Κοινωνική Επιχείρηση Coffee-fee, προσβάσιμη σε ΑΜΕΑ.

Καλαμαρί: Project Antigone: Πολίτης και Δημοκρατία – Μελέτη και κατανόηση της Αντιγόνης του Σοφοκλή και της Αντιγόνης του Anuilh

2ο Λύκειο Χορτιάτη: Παρουσίαση προγράμματος Erasmus+ με τίτλο: Go 4 education - Get connected

Εκπαιδευτήρια Πλάτων (Πιερία): Open Science Schooling - καινοτομία στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών (STEM)

2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς: «Ας γνωρίσουμε την Ενωμένη Ευρώπη» - ευαισθητοποίηση μαθητών σχετικά με την ιδέα της ΕΕ, τα οφέλη και τις οφειλές μας σε αυτήν

ΔΕΛΑΣΑΛ: «Brain Games - Δες το μάθημα αλλιώς». Εφαρμογή που προσομοιάζει το παιχνίδι Taboo με ερωτήσεις που έχουν σχέση με τα μαθησιακά αντικείμενα των παιδιών

Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης: Ρομποτικές εφαρμογές βέλτιστης απόδοσης σε σχέση με το κόστος κατασκευής, βασισμένες στην τεχνολογία του μικροελεγκτή arduino