Skip to main content

Στο ενιαίο σύστημα τα φανάρια σε 27 διασταυρώσεις του δήμου Θεσσαλονίκης - Ποιες είναι

Αναμένεται να εξομαλύνουν τη ροή κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης και να βελτιώσουν το κυκλοφοριακό. Πάνω από δέκα χρόνια εκκρεμούσε το έργο.

Δέκα και πλέον χρόνια από την έναρξη της σχετικής συζήτησης, επιτέλους ένα από τα λεγόμενα «αυτονόητα» έργα της Θεσσαλονίκης γίνεται πράξη.

Όπως έχει ήδη γράψει η Voria.gr (δείτε εδώ), τα φανάρια του δήμου Θεσσαλονίκης εντάσσονται σταδιακά στο ενιαίο σύστημα λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών της Θεσσαλονίκης και οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αναλαμβάνουν και τη δική τους διαχείριση.

Περιφέρεια και δήμος υπέγραψαν τη σχετική «σύμβαση διαβαθμιδικής συνεργασίας» και πλέον η συμφωνία να αναλάβει η Περιφέρεια τη διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση των 536 σηματοδοτών σε 27 διασταυρώσεις της Θεσσαλονίκης είναι γεγονός.

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Πάρι Μπίλλια, «επί δέκα και παραπάνω χρόνια στη Θεσσαλονίκη συζητούμε την ενοποίηση του δικτύου των φωτεινών σηματοδοτών, ώστε να ελέγχονται από έναν φορέα και να λειτουργούν με κεντρικό έλεγχο σε ενιαίο σύστημα. Στόχος είναι η βελτίωση της λειτουργίας των φαναριών και η κεντρική διαχείριση της κυκλοφορίας των οχημάτων, ώστε οι φωτεινοί σηματοδότες να προσαρμόζονται στις τρέχουσες ανάγκες των μετακινήσεων των πολιτών. Σταδιακά θα αποκτήσουμε και το κέντρο διαχείρισης της κυκλοφορίας, που θα δώσει ανάσα σε ένα από τα κορυφαία προβλήματα της καθημερινότητας σε όλη τη Θεσσαλονίκη, το κυκλοφοριακό. Με τη συμφωνία που υπογράψαμε με τον δήμο Θεσσαλονίκης, αφενός αναλαμβάνει ένας φορέας, η Περιφέρεια, τη συντήρηση και την αποκατάσταση των προβλημάτων σε όλα τα φανάρια στους δρόμους της πόλης, αφετέρου συντονίζονται τα φανάρια στους δρόμους της Θεσσαλονίκης με εκείνα που λειτουργούν εκτός δήμου και είναι επίσης στην ευθύνη της Περιφέρειας. Στα αναμενόμενα οφέλη είναι η μείωση των χρόνων αναμονής για τους μετακινούμενους και η καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας, άρα η βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, η αποφυγή μποτιλιαρισμάτων και η ομαλότερη ροή της κίνησης στον δρόμο».

Η συντήρηση των φωτεινών σηματοδοτών του δήμου Θεσσαλονίκης συνεπάγεται πάντως και ένα επιπρόσθετο κόστος για την Περιφέρεια ύψους 150.000 ευρώ ετησίως.

27 διασταυρώσεις

Τα φανάρια που μπαίνουν στο ενιαίο σύστημα λειτουργίας είναι συνολικά 536 και βρίσκονται σε 27 διασταυρώσεις εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σηματοδότες στις εξής διασταυρώσεις:

Ανατολική πλευρά:

1.Μέγαρο Μουσικής: διασταύρωση Μαρίας Κάλλας και 25ης Μαρτίου.

2.Διασταύρωση Ολύνθου με Αγ. Μαρίνας και Β. Αδαμίδου.

3.Διασταύρωση Αμφιπόλεως και Δορυλαίου.

4.Διασταύρωση Ανατολικής Θράκης με Αρτάκης – Μ. Μπότσαρη – Ιλισού – Επταλόφου.

5.Διασταύρωση Απόλλωνος – Αμφιπόλεως και Αρτάκης – Βοσπόρου.

6.Διασταύρωση Πυλαίας – Βιζύης.

7.Διασταύρωση Ολύνθου – Διαγόρα.

8.Διασταύρωση Καρακάση με Μιχ. Μητσάκη και Καρολίδου.

9.Διασταύρωση Κηφισίας – Ψελλού.

10.Διασταύρωση Κλεάνθους με Ανατολικής Θράκης και Μικράς Ασίας.

11.Διασταύρωση 28ης Οκτωβρίου - Μακεδονίας.

12.Διασταύρωση Γιαν. Αγγέλου με Μυστακίδου – Αλκαμένους.

13.Διασταύρωση Παπάφη – Κανάρη.

14.Διασταύρωση Επταλόφου με Πόντου – Βοσπόρου.

15.Διασταύρωση Αμφιπόλεως με Πυλαίας – Ναυπλίου – Επιδαύρου.

16.Τριανδρία: Διασταύρωση Βενιζέλου και Ελευθερίας.

Δυτική πλευρά:

17.Διασταύρωση Αγίων Πάντων με Αμπελώνων – Αγάθωνος.

18.Διασταύρωση Αγίων Πάντων – Κολωνιάρη.

19.Διασταύρωση Παναγίας Φανερωμένης με Αρκαδιουπόλεως.

20.Διασταύρωση Γιαννιτσών και Κωλέτη.

21.Διασταύρωση Κλαυδιανού και Πρόνοιας.

Κέντρο:

22.Διασταύρωση Επταπυργίου και Ανθέων.

23.Διασταύρωση Ολυμπιάδος και Ιουλιανού.

24.Διασταύρωση Ολυμπιάδος με Γράτσιου – Φ. Δραγούμη.

25.Διασταύρωση Ολυμπιάδος – Θεοτοκόπουλου.

26.Πεζοδιάβαση Εθνικής Αμύνης στην Παλαιά Φιλοσοφική Σχολή.

27.Πεζοδιάβαση Λεωφόρου Νίκης στην Πλατεία Αριστοτέλους.

Παράπλευροι οδοί στον δήμο

Στη σύμβαση διαβαθμιδικής συνεργασίας προβλέπεται οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης να αναλάβουν τη συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανιών, που είναι εντός των διοικητικών ορίων του δήμου, δηλαδή στο τμήμα από τον ισόπεδο κόμβο της Βούλγαρη μέχρι τις οδούς Μ. Αλεξάνδρου και Αλλατίνη.

Συγκεκριμένα ο δήμος αναλαμβάνει τη συντήρηση:

1.Δεξιά και αριστερή παράπλευρες οδοί από οδό Αδαμαντίου Κοραή έως οδό Ψελλού, που έχουν ονομασθεί Κωνσταντίνου Καραμανλή.

2.Δεξιά παράπλευρη οδός από οδό Ψελλού έως οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου που έχει ονομασθεί Τσαλουχίδη.

3.Αριστερή παράπλευρη οδός από οδό Ψελλού έως οδό Αλλατίνη που έχει ονομασθεί Κανελλοπούλου.

Οι συνδετήριοι κλάδοι των κόμβων της εθνικής οδού παραμένουν στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.