Skip to main content

Στο Erasmus το 11ο ειδικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης

Οι εκπαιδευτικοί του 11ου ειδικού σχολείου συμμετείχαν στο εβδομαδιαίο επιμορφωτικό μάθημα που έλαβε χώρα στην Πράγα της Τσεχίας

Στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 - Learning Mobility of Individuals – Staff mobility in school education συμμετείχε το 11ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. 

Στο πλαίσιο του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν στο εβδομαδιαίο επιμορφωτικό μάθημα που έλαβε χώρα στην Πράγα της Τσεχίας, από 20 έως 24 Ιανουαρίου 2020. Ο τίτλος της επιμόρφωσης ήταν: “Learning Based on Inquiry - A Modern Challenge for Teachers".

Ενδεικτικά ο στόχος της εμπειρίας της κινητικότητας ήταν:

Στο τέλος του μαθήματος, οι συμμετέχοντες θα μπορούν:

Εξηγήσουν τι είναι η μάθηση βασισμένη στην έρευνα.
Κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ της εκμάθησης με βάση την έρευνα και της παραδοσιακής προσέγγισης.
Περιγράψουν τα βήματα για την ανάπτυξη προγραμμάτων μάθησης βάσει της έρευνας.
Εφαρμόσουν τις γνώσεις σε μελλοντικά προγράμματα με τους δικούς τους μαθητές.
Εξηγήσουν πώς μπορεί να υλοποιηθεί ένα έργο στο δικό του ίδρυμα και τις δυσκολίες που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Επιτύχουν την αυτοπεποίθηση, τα κίνητρα και την αποφασιστικότητα να εφαρμόσουν μάθηση βασισμένη στην έρευνα, κατά τη διδασκαλία τους.
Προβλέψουν τις δυσκολίες που ενδέχεται να συναντήσουν κατά την υλοποίηση έργων που βασίζονται στη μάθηση βασισμένη στην έρευνα, λόγω της στάσης των εμπλεκομένων ή λόγω της έλλειψης της απαραίτητης υλικοτεχνικής υποστήριξης.
Αναπτύξουν ικανότητες στην εφαρμογή της μάθησης βάσει έρευνας μέσω εργαστηρίων που βασίζονται στην ομαδική και στη συνεργατική εργασία.
Να ασκήσουν πρακτικές προσεγγίσεις σχετικά με τον τρόπο εκπαίδευσης των μαθητών να εργάζονται σε ομάδες αποτελεσματικά πέρα από τις συγκρούσεις και την έλλειψη ενδιαφέροντος.
Δημιουργήσουν εσωτερικές στρατηγικές για να καταστήσουν την εκμάθηση δημιουργική, βασισμένη στην λειτουργική έρευνα στη σταδιοδρομία τους.
Βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στις διδικασίες της διδασκαλίας και της επικοινωνίας.
βάσει έρευνας για τους μαθητές τους στο σπίτι, εκτός του σχολικού περιβάλλοντος.

Η θεματολογία του μαθήματος, μεταξύ άλλων, περιελάμβανε:

Εισαγωγή στη μάθηση βασισμένη στην έρευνα.
Εκμάθηση βασισμένη στην έρευνα έναντι της παραδοσιακής προσέγγισης.
Πώς να εφαρμόζεται μάθηση βασισμένη στην έρευνα, στην τάξη, σε όλα τα θεματικά πεδία.
Προγραμματισμός της μάθησης μέσω της έρευνας σε 10 βήματα.
8 βασικά στοιχεία της μάθησης βάσει της έρευνας.
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της μάθησης που βασίζεται στην έρευνα.
Στρατηγικές διδασκαλίας για την εκμάθηση βασισμένη στην έρευνα.
Πρακτική προσέγγιση της μάθησης βάσει της έρευνας.
Η σημασία της αμφισβήτησης στη μάθηση που βασίζεται στην έρευνα και στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών.