Skip to main content

Στο τέλος του 2019 η σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε 3,5 ώρες

Εντός του 2017 αναμένεται να έχει καταστεί λειτουργικό το νέο τμήμα Τιθορέας-Δομοκού, ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη αυτού του στόχου.

Στο τέλος του 2019 θα επιτευχθεί η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε μόλις 3,5 ώρες, όπως ανέφερε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), Κωνσταντίνος Πετράκης.

Όπως διευκρίνισε, εντός του 2017 αναμένεται να έχει καταστεί λειτουργικό το νέο τμήμα Τιθορέας-Δομοκού της σιδηροδρομικής γραμμής, που αποτελεί σημαντικό βήμα για την επίτευξη του στόχου.

«Μέχρι το τέλος του χρόνου ελπίζουμε ότι θα είναι λειτουργικό το νέο κομμάτι από τη Τιθορέα στο Δομοκό. Το ορεινό κομμάτι που γίνονται οι μεγάλες καθυστερήσεις, θα φύγει από τον βασικό άξονα και θα μπει μια καινούργια διπλή γραμμή, δύο μεγάλες σήραγγες, οι οποίες τρυπούν το βουνό, μειώνοντας την απόσταση και αυτό είναι το πρώτο βήμα για τον στόχο των τρεισήμισι ωρών, ο οποίος θα είναι εφικτός στο τέλος του 2019, όταν θα ολοκληρωθούν και τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

Σύμφωνα με τον κ. Πετράκη, ο άξονας Αθήνα - Θεσσαλονίκη είναι αυτή τη στιγμή το επίκεντρο όλων των μεγάλων εργολαβιών που έχει αναλάβει η ελληνική πολιτεία με τον κατασκευαστικό βραχίονα του ΟΣΕ, την εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ. Ο άξονας Αθήνα - Θεσσαλονίκη είναι το «μεγάλο στοίχημα» για τον ΟΣΕ και αυτή την περίοδο είναι ένα μεγάλο εργοτάξιο, όπως επισήμανε ο κ.Πετράκης, υπενθυμίζοντας ότι πέρα από τις επιβατικές μεταφορές, που αποτελούν την κοινωνική διάσταση του έργου του, ο ΟΣΕ έχει ήδη ολοκληρώσει δύο σημαντικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση και ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, που θα τις κάνουν πιο επικερδείς ανά τρένο.

«Στις εμπορευματικές μεταφορές, ολοκληρώσαμε μέσα στο 2017 δύο καίριες παρεμβάσεις που χρόνιζαν. Η πρώτη είναι η λεγόμενη ενωτική γραμμή του Αξιού, η οποία επιτρέπει πλέον στα τρένα που έρχονται από το νότο, να μην μπαίνουν Θεσσαλονίκη και χάνουν χρόνο, αλλά να πηγαίνουν απευθείας στην Ειδομένη» σημείωσε ο κ. Πετράκης. «Εκεί (στην Ειδομένη) είναι ό μεγάλος όγκος των εμπορευμάτων που διακινούνται. Δώσαμε μιάμιση ώρα κέρδος χρόνου τουλάχιστον (...). Και σε λίγο τελειώνει και η γέφυρα του Γαλλικού η οποία είχε πρόβλημα ευστάθειας λόγω εδάφους, έργο από το οποίο θα υπάρχει επίσης κέρδος χρόνου στις εμπορικές αμαξοιστοιχίες, που κινούνται προς τα βόρεια σύνορά μας».