Skip to main content

Στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο η Lidl Ελλάς (vid)

Μπροστά στο «τέρας» της πλαστικής ρύπανσης και της σπατάλης τροφίμων, η εταιρεία αρχίζει πράσινη καμπάνια με ήρωα ένα παιδί που αρνείται να μεγαλώσει

Η κατάσταση με τα πλαστικά απορρίμματα στον πολύπαθο πλανήτη μας έχει εκτραχυνθεί. Εκτιμάται ότι έως το 2050, εάν δεν αλλάξει κάτι δραστικά, οι ωκεανοί θα περιέχουν περισσότερα πλαστικά κατάλοιπα -σε βάρος- παρά ψάρια!

Η μαζική χρήση πλαστικού έχει, πια, λάβει τεράστιες διαστάσεις: μόνο στη... γειτονιά μας, στα νερά της Μεσογείου, κάθε χρόνο, καταλήγουν 570.000 τόνοι πλαστικού - σε μία τρομακτική αναλογία, ο αριθμός αυτός ερμηνεύεται ως απόρριψη 33.800 πλαστικών μπουκαλιών κάθε λεπτό στη θάλασσα. Και το τραγικότερο είναι ότι οι ρυθμοί αυτοί αυξάνονται δραματικά μέρα με τη μέρα, σε σημείο που η παραγωγή πλαστικών στην περιοχή υπολογίζεται ότι θα τετραπλασιαστεί στα επόμενα 30 χρόνια.

Εξίσου απογοητευτικά είναι τα νούμερα για την Ελλάδα. Η χώρα μας παράγει ετησίως περίπου 700.000 τόνους πλαστικών απορριμμάτων. Τι σημαίνει αυτό με άλλα λόγια; Κάθε Έλληνας «καταναλώνει» 68 κιλά πλαστικών κάθε χρόνο! Ένα τεράστιο ποσοστό αυτών των πλαστικών (11.500 τόνοι!) καταλήγει στις ελληνικές θάλασσες και το μεγαλύτερο μέρος τους (70%) επιστρέφει πίσω στις ελληνικές ακτές.

Ταυτόχρονα, μία άλλη περιβαλλοντική μάστιγα της εποχής μας είναι αυτή της σπατάλης τροφίμων (food waste). Κάθε χρόνο καταλήγουν στα σκουπίδια 1,3 δισ. τόνοι τροφής παγκοσμίως, κι ενώ, σύμφωνα με στοιχεία της Οργάνωσης Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών, τα τρόφιμα που απορρίπτονται από εμπόρους λιανικής και καταναλωτές στις πιο αναπτυγμένες χώρες είναι αρκετά να υπερκαλύψουν τις ανάγκες των ανθρώπων που υποφέρουν από ασιτία, οι οποίοι υπολογίζονται σε 868 εκατομμύρια!

Ένας Ευρωπαίος πολίτες σπαταλά ετησίως 179 κιλά τροφών, πεντώντας ουσιαστικά στον κάδο 590 ευρώ ανά τετραμελές νοικοκυριό. Στη δε Ελλάδα, κάθε πολίτης της απορρίπτει ετησίως 44 κιλά φαγητού, ενώ συνολικά η ετήσια σπατάλη τροφίμων στη χώρα ανέρχεται περίπου στα 474 εκατομμύρια κιλά.



Υπό αυτό το δυσοίωνο πρίσμα, πολλές περιβαλλοντικά υπεύθυνες επιχειρήσεις μεγάλης βιομηχανικής κλίμακας, σε όλον τον κόσμο, κάνουν στροφή στη βιωσιμότητα, γιατί, πολύ απλά, δεν πάει άλλο! Ανάμεσα σε αυτές βρίσκεται και η φιλοπεριβαλλοντικά πρωτοπόρα στον εγχώριο τομέα, Lidl Ελλάς. 

Η αλυσίδα Lidl Ελλάς εφαρμόζει με αξιοσημείωτη πυγμή και διάθεση καινοτόμες δράσεις και προχωρεί σε πρωτοποριακές για τη χώρα μας «πράσινες» τομές, με «ναυαρχίδες» τις ενέργειες για δραστική μείωση της χρήσης πλαστικού και τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων.

Μεταξύ αυτών, είναι η κατάργηση της πλαστικής σακούλας μίας χρήσης στα καταστήματά της, η κατάργηση όλων των πλαστικών μίας χρήσης σε αυτά, η μείωση του πλαστικού στις συσκευασίες ιδιωτικής ετικέτας, η εγκατάσταση εννέα κέντρων ανταποδοτικής ανακύκλωσης και η χορηγία στα δύο πρώτα πάρκα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ανταποδοτικής ανακύκλωσης στην Ευρώπη. Αντικατέστησε, δε, τα πλαστικά καλαμάκια με καλαμάκια χάρτινα και βιοδιασπώμενα. 

Παράλληλα, πέτυχε τη μείωση κατά 842 τόνους του πλαστικού από το 2017, επειδή, πρώτη από όλους, κατάργησε τις πλαστικές σακούλες μίας χρήσης 4 λεπτών στα καταστήματά της. Καταργώντας την περιμετρική σακούλα στις συσκευασίες των χαρτικών στην παλέτα, μείωσε περαιτέρω το πλαστικό, κατά 475 τόνους, ενώ μειώνοντας το πάχος στα πλαστικά μπουκάλια αναψυκτικού εξοικονόμησε άλλους 65 τόνους.

Την ίδια στιγμή, σε ό,τι αφορά τη σπατάλη τροφίμων, πραγματοποιεί ορθολογικές παραγγελίες και παράγει μόνο όσα χρειάζονται προς κατανάλωση, αξιοποιεί τυχόν φυτικά και ζωικά υποπροϊόντα μετατρέποντάς τα σε βιοαέριο, λίπασμα και ζωοτροφές και μειώνει τις τιμές, έως και κατά 30%, στα κοντόληκτα προϊόντα, ενώ προσφέρει διαρκώς προϊόντα σε οργανισμούς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

Στον δρόμο για ένα #kaliteroavrio

Όμως η Lidl Ελλάς δεν σταματά εκεί. Γιατί γνωρίζει ότι χωρίς την απαραίτητη ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού μόνον λίγα μπορούν να επιτευχθούν στη μάχη για τη διάσωση του πλανήτη.

Έτσι, με μότο της «Στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο» (#kaliteroavrio) και με τη δέσμευση για ένα πιο πράσινο μέλλον, εκκινεί νέα καμπάνια εταιρικής υπεθυνότητας, με βασικούς της άξονες βιώσιμης ανάπτυξης τη μείωση του πλαστικού και της σπατάλης τροφίμων.

Στο πλαίσιο αυτό, επιμελήθηκε μία νέα, μικρού μήκους τηλεοπτική ταινία με τίτλο «Το αγόρι που αρνείται να μεγαλώσει» που στοχεύει στην ανάδειξη της ανησυχίας των παιδιών για το μέλλον τους, και, ταυτόχρονα, στην συνειδησιακή αφύπνιση των μεγάλων, για ένα ζήτημα που ξεκινά ήδη από το σήμερα.

Στην ταινία πρωταγωνιστεί ένας μικρός ήρωας, ο οποίος, βλέποντας γύρω τις πραγματικές, εφιαλτικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της αλόγιστης ανθρώπινης δραστηριότητας, αποφασίζει να δράσει με έναν πρωτότυπο και ελκυστικό τρόπο: να μη μεγαλώσει!

Σε έναν κόσμο που καθημερινά ρυπαίνει, σπαταλά και αδιαφορεί για το πού μεγαλώνουν τα παιδιά μας, ένα παιδί αντιδρά, ορθώνει το ανάστημά του και αρνείται να μεγαλώσει. Το παιδί δεν μένει στα λόγια, αλλά πραγματικά σταματάει να μεγαλώνει. Κάνοντας, δε, τη διαφορά, συμπαρασύρει στον πράσινο ρυθμό του και άλλα παιδιά, που αποφασίζουν να ακολουθήσουν τον δικό του δρόμο. Τον δρόμο για ένα #kaliteroavrio.