Τετάρτη 1 Απριλίου 2020
x

ΣΥΣΚΕΨΗ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Τα προβλήματα, καθώς και οι προτεινόμενες λύσεις, για τη μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία βρέθηκαν στο επίκεντρο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του ΣΑΣΘ.

Τα προβλήματα, καθώς και οι προτεινόμενες λύσεις, αναφορικά με τη μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία βρέθηκαν στο επίκεντρο ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του ΣΑΣΘ, στην οποία συμμετείχαν, εκπρόσωποι των δήμων της περιοχής ευθύνης του Συμβουλίου, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κ. Μακεδονίας, της Περιφέρειας, της Μητροπολιτικής Ενότητας, του ΟΑΣΘ και του Ινστιτούτου Μεταφορών.

Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, καθηγητής κ. Παναγιώτης Παπαϊωάννου υπογράμμισε ότι απαιτείται καταρχάς να αποτυπωθεί ποσοτικά ο αριθμός των μαθητών που έχουν σήμερα δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης και ζήτησε από τους δήμους να προσκομίσουν στοιχεία.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Παπαϊωάννου, το ΣΑΣΘ αναλαμβάνει να μελετήσει τις διαδρομές και τα δρομολόγια και να προτείνει όσες περισσότερες τροποποιήσεις μπορεί στο πλαίσιο του εφικτού, με δεδομένες τις επιχειρησιακές δυνατότητες του ΟΑΣΘ, τον οποίο και εποπτεύει.

Σε ό,τι αφορά περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από τον ΟΑΣΘ, αλλά από το ΚΤΕΛ, οι αντίστοιχες παρεμβάσεις για εξυπηρέτηση μαθητών με τα οχήματα των ΚΤΕΛ θα πρέπει να γίνουν από την αρμόδια διεύθυνση της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά τους οι δήμαρχοι και οι εκπρόσωποι των δημοτικών αρχών αναφέρθηκαν στις δυσκολίες που υφίστανται στη μεταφορά μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με λεωφορεία του ΟΑΣΘ, καθώς δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφάλειας, στην ανάγκη τροποποίησης δρομολογίων του ΟΑΣΘ, ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι μαθητές γυμνασίου - λυκείου, καθώς και στα προβλήματα τα οποία προκύπτουν στους διαγωνισμούς ανάθεσης σε ιδιώτες λόγω του μαθηματικού τύπου υπολογισμού του κόστους των δρομολογίων.

Παράλληλα, συζητήθηκαν λύσεις όπως η συνδρομή της υφιστάμενης δημοτικής συγκοινωνίας, αλλά και σχετικές διαδημοτικές συνεργασίες. Η λειτουργία διαδημοτικής συγκοινωνίας θα μπορούσε να επιτευχθεί με την αξιοποίηση οχημάτων που διαθέτουν οι δήμοι, εφόσον ικανοποιηθούν οι κατάλληλες τεχνικές προδιαγραφές των οχημάτων και οι όροι ασφάλειας για τη μεταφορά μαθητών.

Θα μπορούσε ακόμη να εξετασθεί η αγορά οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα και επομένως ενδέχεται να επιχορηγούνται μέσα από το ΕΣΠΑ. Από την πλευρά του ΣΑΣΘ προτάθηκε επίσης η αύξηση του στόλου του ΟΑΣΘ με πρόσθετα οχήματα ή η χρησιμοποίηση από τον ΟΑΣΘ περισσοτέρων οχημάτων άλλης ιδιοκτησίας (δημόσιας, δημοτικής ή μικτής), εφόσον υπάρξει η σχετική πολιτική βούληση. Με την υιοθέτηση μιας ή περισσοτέρων από αυτές τις λύσεις θα μπορούσαν δρομολογηθούν περισσότερα οχήματα του ΟΑΣΘ και να δημιουργηθούν νέες γραμμές που να εξυπηρετούν μεγαλύτερο αριθμό μαθητών.

Ο ΟΑΣΘ υπογράμμισε με τη σειρά του ότι είναι στην διάθεση των δήμων να διαθέσει τον υπάρχοντα στόλο του κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα της μεταφοράς μαθητών.

Στο προσεχές διάστημα το ΣΑΣΘ θα προχωρήσει στην αποκωδικοποίηση του συνόλου των προτάσεων των εκπροσώπων των Δήμων και θα δημοσιοποιήσει ύστερα από σχετική επεξεργασία τις προτάσεις του και τα απαραίτητα επόμενα βήματα.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ