Τετάρτη 17 Αυγούστου 2022
x

ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, που ανακοίνωσε ο Καραμανλής, 20 δρόμοι με προβληματικά σημεία της Θεσσαλονίκης

Εξακόσια χιλιόμετρα δρόμων στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να περιληφθούν στο πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030», που αφορά σε παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία των εθνικών και επαρχιακών οδών όλης της χώρας.

Επίσης, περίπου 300 χλμ. είναι το μήκος των δρόμων με επικινδυνότητα σχετικά με την οδική ασφάλεια σε καθέναν από τους υπόλοιπους νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας, σύμφωνα με πληροφορίες.

Στη Θεσσαλονίκη ειδικά αναμένεται να γίνουν παρεμβάσεις στις κύριες οδικές αρτηρίες του εθνικού οδικού δικτύου, δηλαδή στους δρόμους που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με το Κιλκίς, την Ημαθία, την Πέλλα, την Πιερία, τη Χαλκιδική και τις Σέρρες, σε σημεία που είναι προβληματικά και θα υποδειχθούν μέσω σχετικής μελέτης, η οποία εκπονείται. Το μήκος των παρεμβάσεων υπολογίζεται στα 300 χλμ.

Σε κάθε περίπτωση οι συγκεκριμένοι κύριοι οδικοί άξονες (ακόμη και οι παλιές εθνικές οδοί) έχουν και επαρκή τακτική συντήρηση και έκτακτες παρεμβάσεις, όπως άλλωστε και νέα έργα (έχει δρομολογηθεί η μετατροπή της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας σε αυτοκινητόδρομο), όμως οι ανάγκες ποτέ δεν σταματούν.

Εκεί που ρίχνεται η βαρύτητα είναι στο δευτερεύον οδικό δίκτυο, δηλαδή στις δευτερεύουσες εθνικές οδούς (παλιές) και κυρίως στις επαρχιακές οδούς, πολλές από τις οποίες έχουν προβληματικά και επικίνδυνα σημεία.

«Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναβάθμιση της ασφάλειας του οδικού δικτύου. Γιατί πιο σύγχρονοι δρόμοι σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι και λιγότερα οδικά ατυχήματα», τόνισε προσφάτως ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε συνέδριο για την οδική ασφάλεια. Έθεσε μάλιστα συγκεκριμένους στόχους, μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% μέχρι το 2030 και βελτίωση όλων των επιδόσεων οδικής ασφάλειας, ανακοινώνοντας και το πρόγραμμα των παρεμβάσεων σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της χώρας.

Μιλώντας στη Voria.gr για το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στη χώρα και ειδικότερα στην Κεντρική Μακεδονία ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, υπογράμμισε ότι «το ζήτημα της οδικής ασφάλειας αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την κυβέρνηση συνολικά και τον ίδιο τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, όσο και για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Κώστα Καραμανλή. Έχουμε δεσμευθεί ότι θα αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα το ζήτημα και για τον λόγο αυτόν έχουμε σήμερα ένα συνεκτικό πρόγραμμα παρεμβάσεων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας με άμεσο στόχο να αναβαθμίσουμε το οδικό δίκτυο».



Όπως εξήγησε, «εστιάζουμε στις ανάγκες κάθε περιοχής, σχεδιάζουμε μικρές παρεμβάσεις μεγάλης αξίας και αποτελεσματικότητας έχοντας εξασφαλίσει ένα συνολικό κονδύλι που ξεπερνά τα 750 εκατ. ευρώ».

«Ειδικά στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας το κονδύλι που διατίθεται ξεπερνά τα 60 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, προχωρήσαμε σε δυο έργα συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ, στην Ποτίδαια και στο τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα, αναβαθμίζοντας σημαντικά την οδική ασφάλεια από και προς τη Χαλκιδική» τόνισε ο κ. Καραγιάννης και πρόσθεσε ότι «με έργα ουσίας δημιουργούμε ένα ασφαλέστερο και ποιοτικότερο οδικό δίκτυο που θα συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους».

Οι παρεμβάσεις θα αφορούν σε αλλαγές στη σήμανση, πινακίδες, διαγραμμίσεις, βελτιώσεις γεωμετρικών χαρακτηριστικών όπου χρειάζεται, αντικαταστάσεις ή τοποθετήσεις στηθαίων ασφαλείας, αποκαταστάσεις φθορών, ασφαλτοστρώσεις, ηλεκτροφωτισμό και άλλες σχετικές εργασίες, που θα καταστήσουν τη διέλευση των οχημάτων ασφαλέστερη.

Για τα επικίνδυνα σημεία στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο θα βασιστεί σε μελέτη που είχε κάνει (πριν από αρκετά χρόνια) για λογαριασμό του η «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Σε εκείνη τη μελέτη καταγράφηκαν όλα τα επικίνδυνα σημεία, που χρήζουν παρεμβάσεων, σε 20 δρόμους, αναλυτικά.

Οι μελετητές για να καταλήξουν στον τελικό πίνακα με τις προτεραιοποιήσεις των δρόμων όπου πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις άρσης της επικινδυνότητάς τους, συμβουλεύτηκαν όλες τις αρμόδιες αρχές και βασίστηκαν πέραν των άλλων και στα ψηφιακά αρχεία των οδικών ατυχημάτων του νομού Θεσσαλονίκης για την πενταετία 2007 – 2011, αλλά και τα οδικά ατυχήματα στις επαρχιακές οδούς του νομού από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία.

Διευκρινίζεται ότι η «Εγνατία Οδός ΑΕ» δεν υιοθέτησε προτάσεις περί τροποποίησης του οδικού δικτύου, οπότε προκρίθηκαν οι παρεμβάσεις στα επικίνδυνα σημεία.

«Η ιδιαιτερότητα του νομού Θεσσαλονίκης λόγω του κυρίαρχου αστικού περιβάλλοντος και του πλήθους των οδικών αξόνων που έχουν αναπτυχθεί κατέστησε ιδιαίτερα απαραίτητο τον επακριβή καθορισμό της αρχής, τέλους και της εν γένει πορείας εκάστου άξονα. Για τον λόγο αυτόν συντάχθηκε αναλυτικός πίνακας διέλευσης των οδικών αξόνων», αναφέρουν οι μελετητές, προς την «Εγνατία Οδός ΑΕ».

 

Τα σημεία αυτά παρουσιάζει σήμερα η Voria.gr:

1.Παλιά Εθνική Οδός Ν. Χαλκηδόνα – όρια νομού προς Αλεξάνδρεια: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 8 χλμ., από τη διασταύρωση με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Χαλκηδόνας, μέχρι τα όρια με την Ημαθία προς Αλεξάνδρεια (γέφυρα ποταμού Λουδία).

2.Νέα Εθνική Οδός από ανισόπεδο κόμβο Λαγκαδά έως όρια νομού Κιλκίς προς Νέα Σάντα: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 11 χλμ., από τη διασταύρωση με την παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Σερρών μέχρι τα όρια με τον νομό Κιλκίς.

3.Παλαιά Εθνική Οδός Δορκάδα – Ξυλούπολη – Λαχανάς - όρια νομού Σερρών: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 26 χλμ., από την άνω διάβαση με τον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα (θέση Σοφούλα) μέσω Δορκάδας, Ξυλούπολης, Λαχανά, Ευαγγελίστριας και μέχρι τα όρια με τον νομό Σερρών.

4.Επαρχιακή Οδός Θεσσαλονίκη – Ασβεστοχώρι – Χορτιάτης: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 15 χλμ., από τη διασταύρωση με την οδό Ακροπόλεως (περιοχή Μετεώρων), μέσω Πεύκων, Ασβεστοχωρίου, Εξοχής και μέχρι τον Χορτιάτη (κεντρική πλατεία του οικισμού).

5.Επαρχιακή Οδός Θεσσαλονίκη – Πυλαία – Πανόραμα – Διασταύρωση για Χορτιάτη: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 9 χλμ., από τη διασταύρωση με την οδό Βασ. Κωνσταντίνου της Πυλαίας (Προφήτης Ηλίας) μέσω Πανοράματος μέχρι τη διασταύρωση που οδηγεί στον Χορτιάτη.

6.Επαρχιακή Οδός Λαχανόκηπος – Σίνδος – Χαλάστρα – Κύμινα – Νέα Μάλγαρα – Εθνική Οδός προς Αιγίνιο: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 19 χλμ., από τη διασταύρωση με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (ΒΙΟΧΑΛΚΟ), μέσω Σίνδου, Χαλάστρας, Κυμίνων έως τον ανισόπεδο κόμβο των Μαλγάρων (άνω διάβαση με ΠΑΘΕ).

7.Επαρχιακή Οδός Λαχανόκηπος – Νέα Μεσήμβρια – Ξηροχώρι - όρια νομού Κιλκίς προς Μικρόκαμπο: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους 17 χλμ., από τη διασταύρωση με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, μέσω Αγχιάλου, Νέας Μεσήμβριας, Μπαλάικων, Ξηροχωρίου και ως τα όρια με τον νομό Κιλκίς.

8.Επαρχιακή Οδός Νέα Χαλκηδόνα – Άνω Κουφάλια – όρια νομού Κιλκίς προς Αξιούπολη: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 9 χλμ., από τη διασταύρωση με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, μέσω Κουφαλίων και έως τα όρια του νομού.

9.Επαρχιακή Οδός 12ο χλμ. Θεσσαλονίκης-Σερρών – Λαγκαδάς – Σοχός: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 49 χλμ., από τη διασταύρωση με την παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας (Λαγυνά) μέσω της περιμετρικής οδού του Λαγκαδά, του Κολχικού και έως το Σοχό στη διασταύρωση με την οδό Εθνικής Αντιστάσεως. Οι μελετητές σημειώνουν ότι "λόγω του γεγονότος ότι το μεγαλύτερο τμήμα των οχημάτων που κινούνται προς Σοχό επιλέγουν τη διαδρομή μέσω Κολχικού και εξαιτίας του μεγάλου αριθμού ατυχημάτων που παρατηρούνται στη διαδρομή αυτή προτάθηκε να μελετηθεί η συγκεκριμένη διαδρομή προς Σοχό". Χαρακτηριστικό είναι ότι από το Κολχικό και για 10 χλμ., ο δρόμος είχε διανοιχτεί από τη ΜΟΜΑ και εκεί υπάρχει η μεγάλη επικινδυνότητα,καθώς εκτός των άλλων δίνεται στους οδηγούς εσφαλμένη αίσθηση ασφάλειας, με αποτέλεσμα να αναπτύσσουν υπερβολικές ταχύτητες.

10.Επαρχιακή Οδός Άγιος Βασίλειος – Διασταύρωση Χορτιάτη: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 8 χλμ.

11.Επαρχιακή Οδός Γερακαρού – Ζαγκλιβέρι: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 11 χλμ.

12.Επαρχιακή Οδός Διασταύρωση με εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Σταυρός – Όρια νομού προς Ολυμπιάδα: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 16 χλμ., από τη στροφή της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Καβάλας προς τον Σταυρό και μέσω του οικισμού έως τα όρια με το νομό Χαλκιδικής προς Ολυμπιάδα.

13.Επαρχιακή Οδός Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης – Περαία – Νέοι Επιβάτες – Αγία Τριάδα – Νέα Μηχανιώνα: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 13 χλμ., από τη διασταύρωση της λεωφόρου Γεωργικής Σχολής με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου (Πράσινα Φανάρια), μέσω Περαίας, Νέων Επιβατών, Αγίας Τριάδας, Νέας Κερασιάς, Νέας Μηχανιώνας και έως τη διασταύρωση με την επαρχιακή οδό προς την Επανομή.

14.Επαρχιακή οδός Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης – Πλαγιάρι – Επανομή – Παραλία Επανομής: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 14 χλμ., από τη διασταύρωση της λεωφόρου Γεωργικής Σχολής, μέσω Πλαγιαρίου, Επανομής, Παραλίας Επανομής και μέχρι τη διασταύρωση με την οδό Αγίου Σπυρίδωνος (προβλήτα Παραλίας Επανομής, τέρμα αστικών λεωφορείων).

15.Επαρχιακή Οδός Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης – Τρίλοφος – προς Νέα Μουδανιά: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 7 χλμ., από τη διασταύρωση της λεωφόρου Γεωργικής Σχολής (ισόπεδος κόμβος) μέσω Τριλόφου και ως την άνω διάβαση με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών.

16.Επαρχιακή Οδός Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης – Νέο Ρύσιο – Αγία Παρασκευή – Σουρωτή – Βασιλικά: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 16 χλμ., από τη διασταύρωση της λεωφόρου Γεωργικής Σχολής (ισόπεδος κόμβος) μέσω Ν. Ρυσίου, Ταγαράδων, Αγ. Παρασκευής, Σουρωτής, Βασιλικών και μέχρι τη διασταύρωση με την παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου (φανάρι Βασιλικών).

17.Επαρχιακή Οδός Διασταύρωση παλιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Πολυγύρου – Περιστερά – Λιβάδι: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 24 χλμ., από τη διασταύρωση με την παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου μέσω Περιστεράς και μέχρι την πλατεία του Λιβαδίου.

18.Κλάδος απευθείας σύνδεσης του οικισμού Λιβαδίου: Είναι η νεότερη χάραξη για να συνδεθεί απευθείας το Λιβάδι με την εθνική οδό προς Πολύγυρο, παρακάμπτοντας την περιπορεία μέσω του οικισμού της Περιστεράς.

19.Δρόμος από διασταύρωση της οδού Γεωργικής Σχολής Θέρμης μέχρι τη διασταύρωση με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, την οδό Λαέρτου, τη λεωφόρο Γεωργικής Σχολής και του ενδιάμεσου δικτύου (περιοχή εμπορικού κέντρου Cosmos): Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 5 χλμ., στο τοπικό οδικό δίκτυο της περιοχής, όπου αναπτύχθηκαν μεγάλες εμπορικές και άλλες δραστηριότητες (Διαβαλκανικό, πάρκο αναψυχής, ξενοδοχείο κτλ.), δίχως όμως τις ανάλογες οδικές υποδομές. Πρόκειται ουσιαστικά για δίκτυο αγροτικών οδών, οριζόμενων από διανομή του υπουργείου Γεωργίας, αλλά και από αμοιβαίες παραχωρήσεις των ιδιοκτησιών. Το πλέγμα των οδικών τμημάτων λόγω του μικρού μήκους τους και των επάλληλων συνδέσεών μεταξύ τους, ορίζεται από τους μελετητές ως ένας οδικός άξονας με επτά επιμέρους τμήματα.

20.Οδός Αναξιμάνδρου – Νεκροταφείο Αναστάσεως του Κυρίου – Θέρμη – Διασταύρωση με οδό Θέρμης-Πανοράματος: Η επικινδυνότητα αφορά σε σημεία μήκους περίπου 3 χλμ., από τα διοικητικά όρια των δήμων Θεσσαλονίκης και Πυλαίας – Χορτιάτη, επί της οδού Βεργίνας (Πυλαιώτικα), μέσω των νεκροταφείων προς τη Θέρμη και μέχρι τη διασταύρωση με τη δημοτική οδό Θέρμης – Πανοράματος. Η οδός είναι χαρακτηρισμένη ως δημοτική παρόλα αυτά όμως κατέχει σημαντική θέση στο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής δεδομένου ότι συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Θέρμη, τα νεκροταφεία Αναστάσεως του Κυρίου και την Ζώνη Καινοτομίας.

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ