Skip to main content

Τα ηλεκτρονικά ραντεβού μείωσαν την προσέλευση στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης

Από αρχές Νοεμβρίου η προσέλευση στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης έχει μειωθεί κατά 50% καθώς οι πολίτες χρησιμοποίησαν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Τέλος στις εικόνες με τις ουρές πολιτών στις υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης έβαλε, όχι μόνο ο κορωνοϊός και τα έκτακτα μέτρα που εφαρμόζονται, αλλά και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες και ραντεβού.

Από τις αρχές Νοεμβρίου η προσέλευση του κόσμου στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, στη λεωφόρο Βασ. Γεωργίου, όπου βρίσκονται οι περισσότερες υπηρεσίες του δήμου μεταξύ αυτών Δημοτολόγιο, Ληξιαρχείο και ΤΑΠ, έχει μειωθεί κατά περίπου 50%.  

Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ καθημερινά προσέρχονταν στο δημαρχείου περίπου 200-250 άτομα, πλέον ο αριθμός αυτός περιορίστηκε σχεδόν στα 100 – 130. Την περασμένη Παρασκευή επισκέφθηκαν το δημαρχείο του κεντρικού δήμου για να εξυπηρετηθούν σε κάποια υπηρεσία μόλις 113 άτομα, τη Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 108, στις 10 του μηνός 45 άτομα και την περασμένη Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 134 δημότες.

Όπως εξήγησε στη Voria.gr ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιώργος Αβαρλής σημαντικό ρόλο στη μείωση προσέλευσης των δημοτών στο δημαρχείο έπαιξε η πλατφόρμα «Εφαρμογή Ηλεκτρονικών Ραντεβού του δήμου Θεσσαλονίκης» αλλά και η ηλεκτρονική υπηρεσία για τις δηλώσεις ακαθαρίστων εσόδων και η πληρωμή των αντίστοιχων τελών από ιδιοκτήτες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και κέντρων διασκέδασης.  

Σύμφωνα με τον κ. Αβαρλή, για την πληρωμή του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων 0,5% και 5%, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στον δήμο, από τις 1200 δηλώσεις που υποβλήθηκαν συνολικά, οι 750 ήταν ηλεκτρονικά. «Αυτό σημαίνει ότι γύρω στα 700 άτομα δεν προσήλθαν στο δημαρχείο αλλά τα έκαναν όλα ηλεκτρονικά. Ήταν η μόνη υπηρεσία ηλεκτρονικά που είχε τόση συμμετοχή», τόνισε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.

Σημειώνεται ότι για να καταθέσουν ηλεκτρονικά τη δήλωση ακαθαρίστων εσόδων, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επισκέπτονται την ψηφιακή πλατφόρμα του Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του Δήμου (thessaloniki.gr) μέσω της παραπομπής «Ψηφιακά πιστοποιητικά και βεβαιώσεις από το σπίτι – Ηλεκτρονικές πληρωμές τελών».

Από την πλατφόρμα «Εφαρμογή Ηλεκτρονικών Ραντεβού του δήμου Θεσσαλονίκης» , μόνο το τελευταίο 10ημερο 370 δημότες έκλεισαν τα ραντεβού τους ψηφιακά ή τηλεφωνικά για το Δημοτολόγιο και επιπλέον 250 για το Ληξιαρχείο, ώστε να εξυπηρετηθούν χωρίς ταλαιπωρία και δίχως άσκοπες μετακινήσεις. «Όλοι αυτοί οι 630 άνθρωποι θα ερχόντουσαν στο δημαρχείο για να κάνουν αίτηση και μετά να ξανά για να πάρουν το χαρτί», ανέφερε ο κ. Αβαρλής. Επίσης, από την ψηφιακή πλατφόρμα, 320 δημότες έβγαλαν οι ίδιοι ηλεκτρονικά από το Δημοτολόγιο τα πιστοποιητικά τους και άλλοι 30 από το Ληξιαρχείο.  

Η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι προσβάσιμη μέσω της ιστοσελίδας του δήμου Θεσσαλονίκης (thessaloniki.gr) ή απευθείας στην ηλεκτρονική διεύθυνση  https://opengov.thessaloniki.gr/opengov/eservices/rantevou/.

Σχέδιο για την παροχή νέων ψηφιακών υπηρεσιών δημοτολογίου προς τους πολίτες μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας

Η δημοτική αρχή σχεδιάζει να επεκτείνει τις ψηφιακές υπηρεσίες μετά από αίτημα – πρόταση που κατατέθηκε από τη Διεύθυνση Διαφάνειας & Εξυπηρέτησης Δημοτών, με στόχο την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Συγκεκριμένα, προτείνεται η παροχή της δυνατότητας στους πολίτες να υποβάλουν από το σπίτι τους ψηφιακά τις  αιτήσεις και τα  προβλεπόμενα δικαιολογητικά και να εξαλειφθεί η ανάγκη αυτοπρόσωπης υποβολής αιτήσεων για επιπλέον 11 υπηρεσίες. Μεταξύ αυτών δήλωση διεύθυνσης κατοικίας για τους εκλογικούς καταλόγους, υποβολή αίτησης εγγραφής στα δημοτολόγια του δήμου λόγω απόκτησης ελληνικής ιθαγένειας, υποβολή αίτησης διόρθωσης τόπου Γέννησης.