Skip to main content

Τα κρασιά του Αγίου Όρους προωθούνται σε τέσσερις αγγλοσαξωνικές χώρες

Σημαντικό πρόγραμμα προβολής και προώθησης των κρασιών της δυναμικής περιοχής του Αγίου Όρους από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Στις αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά, της Μεγάλης Βρετανίας και της Αυστραλίας προωθούνται τα κρασιά του Αγίου Όρους, μέσα από πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, προϋπολογισμού 2 εκ. ευρώ.

Στη σημερινή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας εγκρίθηκε το πρόγραμμα, προώθησης των συγκεκριμένων κρασιών, με στόχο την ενίσχυση των εξαγωγών τους, το οποίο συγχρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συμμετοχή σε εκθέσεις, επιχειρηματικές αποστολές κ.ά.

Όπως τόνισε ο τομεάρχης Καινοτομίας και Εξωστρέφειας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Σωτήρης Μπάτος, οι αγορές αυτές επιλέχτηκαν λόγω της σημαντικής παρουσίας Ελλήνων και ομογενών, αλλά και επειδή υπάρχει δυναμικό το αγοραστικό κοινό για το κρασί.

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Υποστήριξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας, Κώστα Μιχαηλίδη, είναι η πρώτη φορά που καλύπτεται η χρηματοδότηση σε ποσοστό 100% για να προβληθεί μια συγκεκριμένη περιοχή μέσα από τα κρασιά ΠΓΕ (Προστασίας Γεωγραφικής Ένδειξης) του Αγίου Όρους, δεδομένου ότι η συμμετοχή της Περιφέρειας περιορίζεται σε περίπου 25.000 ευρώ.

«Τα κρασιά ΠΓΕ Άγιον Όρος, παρότι έχουν αρκετά μεγάλη παραγωγή, δεν έχουν τόσο μεγάλες εξαγωγές στις περιοχές των τεσσάρων αγγλοσαξωνικών χωρών που επιλέχθηκαν. Μέσω του προγράμματος προβλέπεται σειρά προωθητικών δράσεων, όπως η διαφήμισή τους σε εξειδικευμένα έντυπα, στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η συμμετοχή σε εκδηλώσεις, εκθέσεις και δείπνα, όπου θα κληθούν ειδικοί του κλάδου της οινοποιίας και οινοπαραγωγής, που επηρεάζουν το αγοραστικό κοινό (influencers) και η παραγωγή έντυπου και διαφημιστικού υλικού", τόνισε ο κ. Μιχαηλίδης.

Στόχος της Περιφέρειας είναι να γίνει ανάλογη καμπάνια και για τα κρασιά άλλων περιοχών της, που είναι από τα πλέον αξιόλογα και μάλιστα εξαιρετικά ανταγωνιστικά σε παγκόσμιο επίπεδο.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Μιχαηλίδης, «όταν κάποιος εστιάζει σε μια μικρή περιοχή με μεγάλη δυναμική γίνεται μια καλή αρχή για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε το βηματισμό μας και αργότερα να επεκταθούμε».