Skip to main content

Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές στις ταβέρνες και τα γυράδικα της Θεσσαλονίκης

Οι Ρώσοι που δεν θα μπορούν να αγοράζουν ακίνητα, το ακριβό ηλιέλαιο που αποσύρει τα μύδια από το τραπέζι και η νοθεία στα καύσιμα της Θεσσαλονίκης

Καλημέρα σας!

Αυξάνεται η ένταση στα πεδία των μαχών της Ουκρανίας, αλλά και σε διπλωματικό επίπεδο μεταξύ Δύσης και Ρωσίας μετά την χθεσινή πρόταση για εμπάργκο του ρωσικού πετρελαίου, στο πλαίσιο του 6ου πακέτου μέτρων της Κομισιόν κατά της Μόσχας. Η κατάσταση παραμένει ανησυχητική, αν και υπάρχουν αυτοί που υποστηρίζουν ότι ίσως κάποια ειρηνευτική διέξοδος να βρίσκεται κοντά, αφού ως γνωστόν «το πιο βαθύ σκοτάδι είναι πριν την αυγή». Το βέβαιον είναι ότι και μετά την ειρήνευση στην Ουκρανία, αλλά κι έπειτα από τη διευθέτηση του Ουκρανικού –όταν και αν θα υπάρξει- οι σχέσεις της Δύσης με τη Ρωσία θα μπουν στη βαθιά… κατάψυξη.

Τα λεφτά που δεν μετράνε

Ως γνωστόν τα τελευταία χρόνια πολλοί Ρώσοι πολίτες, ιδιαίτερα οι έχοντες οικονομική άνεση, αγοράζουν ακίνητα στην Ευρώπη, ορισμένοι και στα ελληνικά νησιά, στις Κυκλάδες, στα Δωδεκάνησα, στην Κρήτη, αλλά και στην Χαλκιδική, που δεν είναι νησί. Για κάποιους από αυτούς, τους πιο γνωστούς και προβεβλημένους, αυτά τα περιουσιακά στοιχεία έχουν παγώσει. Μόλις, όμως, εγκριθεί –πιθανόν και σήμερα- το 6ο πακέτο των κυρώσεων της ΕΕ προς τη Μόσχα, που ανακοινώθηκε χθες, οι αγοραπωλησίες ακινήτων σταματούν, για όσους Ρώσους δεν διαθέτουν άδεια παραμονής σε ευρωπαϊκό έδαφος ή διπλή υπηκοότητα. Σε αυτή τη φάση τα λεφτά δεν μετράνε, σημασία έχει η ισχύς των δύο αντιπάλων. Σε μερικά -κοσμικά και γι’ αυτό πανάκριβα- μέρη της Ελλάδας αυτή η απαγόρευση θα κοστίσει, αφού οι πλούσιοι Ρώσοι έχουν αδυναμία στα ακριβά σπίτια και πληρώνουν καλά. Σε αντίθεση –για παράδειγμα- με τους εξίσου πλούσιους ή και πλουσιότερους Άραβες, οι οποίοι μπορεί να έρχονται στα διάσημα ελληνικά νησιά για χλιδάτες διακοπές, αλλά η ιδιωτική αγορά ακινήτων δεν τους ενδιαφέρει.

Τα πιάτα που… αποσύρονται

Γύρω στο 6% είναι η αύξηση στις τιμές καταλόγου στα εστιατόρια, στις ταβέρνες και τα ουζερί της Θεσσαλονίκης, ενώ κάπως υψηλότερη –στο 10%- είναι η αύξηση τιμών στα φαστ φουντ και τα γυράδικα. Τάδε έφη ο γενικός γραμματέας των επιχειρήσεων εστίασης στο νομό Θεσσαλονίκης κ. Μιχάλης Επιτροπίδης, ο οποίος γνωρίζει τη συγκεκριμένη πιάτσα τόσο καλά όσο την τσέπη του, επομένως δεν υπάρχουν περιθώρια αμφισβητήσεων. Ο ίδιος, προβλέπει, επίσης ότι λόγω της αυξημένης τιμής του ηλιέλαιου δεν αποκλείεται να «φύγουν» από τους καταλόγους της εστίασης τα τηγανητά κολοκυθάκια και τα τηγανητά μύδια, θα μείνουν τα μύδια σαγανάκι. Το πιάτο που –σύμφωνα με τον κ. Επιτροπίδη- δεν φεύγει με τίποτα από τα ελληνικά εστιατόρια και τις ταβέρνες, ανεξαρτήτως κόστους, είναι οι τηγανητές πατάτες, που αν και συνοδευτικό λογίζεται ως κύριο πιάτο.

Η νοθεία στα καύσιμα

Με έξι – επτά παραβατικές μεθόδους για νόθευση και κλέψιμο στα υγρά καύσιμα και άλλες τόσες αρμόδιες και συνυπεύθυνες ελεγκτικές υπηρεσίες του κράτους στα βενζινάδικα και στα βυτία (Τελωνεία, ΑΑΔΕ, Οικονομική Αστυνομία, Μετρολογία κλπ.) είναι φυσικό στην πιάτσα να επικρατεί αλαλούμ, που γίνεται μεγαλύτερο σε περιόδους ακρίβειας, όπως αυτή που διανύουμε. Όπως σημειώνει ο εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Θέμης Κιουρτζής στο 10% των πρατηρίων της Θεσσαλονίκης υπάρχει κάποιο πρόβλημα παραβατικότητας. Από λαθρεμπορία και νόθευση μέχρι φοροδιαφυγή και πειραγμένες αντλίες. Το χειρότερο είναι ότι –όπως λέει ο κ. Κιουρτζής- είναι βέβαιο ότι αυτή την κατάσταση κάποιοι στον κρατικό μηχανισμό της καλύπτουν, διότι όλοι λίγο πολύ γνωρίζουν. Αν και μάλλον δε χρειάζεται να γνωρίζει κανείς λεπτομέρειες, αρκούν και μόνο οι τιμές. Όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος των πρατηριούχων της χώρας εδώ και μέρες η βενζίνη φεύγει από τα διυλιστήρια τιμολογημένη πάνω από 2 ευρώ το λίτρο, επομένως όσοι πωλούν κάτω από αυτό το όριο, -έστω 1,9…- μπαίνουν μέσα ή βγάζουν κέρδος με διαφορετικούς τρόπους. Διαλέγετε και παίρνετε, αν και μάλλον κανείς δεν θα πόνταρε στην πρώτη επιλογή του συγκεκριμένου διλλήματος. Επίσης, ο κ. Κιουρτζής εκτιμά ότι τις επόμενες ημέρες πετρέλαιο κίνησης και βενζίνες θα «πάρουν» στην αντλία –με βάση τις τιμές των διυλιστηρίων- άλλα 8, 6 ή 10 λεπτά του ευρώ.