Skip to main content

Ταχιάος: Γιατί μπήκε στοπ από 26ης προς Λαγκαδά - Οι δήμοι υπεύθυνοι για τις ρυθμίσεις

Η εταιρεία εφάρμοσε τις μελέτες, που εκπονήθηκαν πριν το 2019 από τον δήμο Θεσσαλονίκης και έτυχαν όλων των επιβαλλομένων εγκρίσεων, λέει ο κ. Ταχιάος

Παρέμβαση μετά τις αντιδράσεις και τη σύγχυση που προκλήθηκαν για την κυκλοφορία στον κόμβο της πλατείας Δημοκρατίας στον Βαρδάρη και την απαγόρευση της ευθείας πορείας από την 26ης Οκτωβρίου προς την οδό Λαγκαδά, καθώς και για τη διατήρηση της μονοδρόμησης της οδού Δωδεκανήσου, πραγματοποίησε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.

Διαβάστε σχετικά - Αμφιδρόμηση 26ης Οκτωβρίου: Αντιδράσεις και σύγχυση με το στοπ προς τη Λαγκαδά (φωτο+vids)

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ξεκαθαρίζει πως η εταιρεία εφάρμοσε τις επιταγές κυκλοφοριακών μελετών οι οποίες εκπονήθηκαν πριν το 2019 από τον δήμο Θεσσαλονίκης και έτυχαν όλων των επιβαλλομένων εγκρίσεων από το σύνολο των αρμοδίων αρχών.

Παράλληλα, ο κ. Ταχιάος σημειώνει πως προεξάρχοντα ρόλο σε ό,τι δεν άπτεται των αυστηρά τεχνικών δεσμεύσεων που διέπουν τον σχεδιασμό και την κατασκευή των έργων μετρό και τραμ και εφόσον μπορούν να περιληφθούν στις ανειλημμένες συμβατικές υποχρεώσεις, έχουν πάντοτε οι οικείοι δήμοι τόσο στην Αττική όσο και στη Θεσσαλονίκη.

Διευκρίνισε, δε, πως, παρότι αυτό δεν αποτελεί ευθύνη της Αττικό Μετρό, η κίνηση από την 26ης Οκτωβρίου προς τη Λαγκαδά μελετήθηκε ως πιθανό ενδεχόμενο αλλά αξιολογήθηκε ότι η παροχή μίας τέτοιας δυνατότητας θα επιβάρυνε χρονικά τη σηματοδότηση στον κόμβο, δημιουργώντας πρόσθετα αντιλειτουργική επιβάρυνση στην ήδη ασφυκτιούσα οδό Μοναστηρίου, στο ρεύμα εισόδου προς την Εγνατία, αλλά και στην πλατεία Δημοκρατίας στο ρεύμα εξόδου προς Μοναστηρίου και κατά συνέπεια και στην Εγνατία

Ο ίδιος προσθέτει πως βασική υποχρέωση της Αττικό Μετρό ΑΕ είναι η επαναφορά της κατάστασης που προϋπήρχε των προσωρινών ρυθμίσεων που ίσχυσαν για τις εργοταξιακές καταλήψεις που και στο παρελθόν απαγόρευε την κίνηση από την 26ης Οκτωβρίου προς τη Λαγκαδά. Προ των προσωρινών μονοδρομήσεων που εφαρμόστηκαν πριν από 15 χρόνια, η κίνηση αυτή εξυπηρετείτο από την οδό Δωδεκανήσου για την οποία όμως επελέγη η διατήρηση της μονής φοράς προς το λιμάνι.

Όπως αναφέρει ο ίδιος, οι οδηγοί πρέπει να επιλέγουν ως διέξοδο προς την Λαγκαδά την οδό Αναγεννήσεως και εναλλακτικά, στη συνέχεια, μέσω Μοναστηρίου, τις Αγίων Πάντων ή Μιχαήλ Καλού.

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και Θεσσαλονίκη:

Επειδή διαπιστώνω ότι χωρίς πληροφόρηση ασκείται κριτική στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που συνοδεύουν την απόδοση των κατειλημμένων χώρων και την αποκατάσταση του επιπέδου οδού στην Πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδάρης) και συγκεκριμένα για την απαγόρευση της διαμπερούς διέλευσης από την οδό 26ης Οκτωβρίου προς την οδό Λαγκαδά καθώς και για την διατήρηση της μονοδρόμησης της οδού Δωδεκανήσου, οφείλω να ξεκαθαρίσω πως η εταιρία εφήρμοσε τις επιταγές κυκλοφοριακών μελετών οι οποίες εκπονήθηκαν προ του 2019, από τον Δήμο Θεσσαλονίκης και έτυχαν όλων των επιβαλλομένων εγκρίσεων από το σύνολο των αρμοδίων αρχών.

Άλλωστε, βασική υποχρέωση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. είναι η επαναφορά της κατάστασης που προϋπήρχε των προσωρινών ρυθμίσεων που ίσχυσαν για τις εργοταξιακές καταλήψεις που και στο παρελθόν απαγόρευε την κίνηση από την 26ης Οκτωβρίου προς την Λαγκαδά, η οποία παρά ταύτα μελετήθηκε ως πιθανό ενδεχόμενο και αξιολογήθηκε ότι η παροχή μίας τέτοιας δυνατότητας θα επιβάρυνε χρονικά την σηματοδότηση στο κόμβο, δημιουργώντας πρόσθετα αντιλειτουργική επιβάρυνση στην ήδη ασφυκτιούσα οδό Μοναστηρίου, στο ρεύμα εισόδου προς την Εγνατία, αλλά και στην Πλατεία Δημοκρατίας στο ρεύμα εξόδου προς Μοναστηρίου και κατά συνέπεια και στην Εγνατία. Προ των προσωρινών μονοδρομήσεων που εφαρμόστηκαν πριν από 15 χρόνια, η κίνηση αυτή εξυπηρετείτο από την οδό Δωδεκανήσου για τη οποία όμως επελέγη η διατήρηση της μονής φοράς προς το λιμάνι.

Οι οδηγοί πρέπει να επιλέγουν ως διέξοδο προς την Λαγκαδά την οδό Αναγεννήσεως και εναλλακτικά στην συνέχεια μέσω Μοναστηρίου, τις Αγίων Πάντων ή Μιχαήλ Καλού και φυσικά οι εφαρμογές χαρτών να ενημερωθούν το ταχύτερο ώστε να σχεδιάζουν τις σωστές διαδρομές.

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και πόλη:

Τον προεξάρχοντα και αποφασιστικό ρόλο σε ό,τι δεν άπτεται των αυστηρά τεχνικών δεσμεύσεων που διέπουν τον σχεδιασμό και την κατασκευή των έργων μετρό και τραμ και εφόσον μπορούν να περιληφθούν στις ανειλημμένες συμβατικές υποχρεώσεις, έχουν πάντοτε οι οικείοι δήμοι τόσο στην Αττική, όσο και στην Θεσσαλονίκη.