Skip to main content

Ταχιάος: Θα σταθώ δίπλα σε Ζέρβα για τη Βενιζέλου - «Όχι» στον διχασμό

Πρέπει να συνομιλήσουμε με τον Μπουτάρη και τους αρχαιολόγους, τόνισε ο Νίκος Ταχιάος κατά την ακρόαση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Ο σταθμός Βενιζέλου του Μετρό θα ήταν έτοιμος το νωρίτερο το 2024 με τη λύση της κατασκευής με τα αρχαία κατά χώρα, ενώ με την επιλογή για απόσπαση και επανατοποθέτηση το σύνολο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2023. Αυτό υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής κατά την ακρόαση των προτεινόμενων για διορισμό στις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της Αττικό Μετρό Α.Ε., Νικολάου Ταχιάου και Νικολάου Κουρέτα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Ο ίδιος προειδοποίησε ότι εάν το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν τελειώσει το 2025 υπάρχει κίνδυνος να επιστραφούν τα χρήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο διορισμός των κκ Ταχιάου και Κουρέτα πέρασε κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Συγκεκριμένα, ο κ.Ταχιάος συγκέντρωσε 10 θετικές γνώμες, έξι αρνητικές και τρία παρών, ενώ ο κ.Κουρέτας 10 θετικές γνώμες, μία αρνητική και οκτώ παρών.

Ο κ.Καραμανλής επισήμανε πως «δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, είμαστε στο σημείο μηδέν», ενώ πρόσθεσε πως η λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης θα είναι φθηνότερη επικαλούμενος απόψεις φορέων.  Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως «το κόστος των ανασκαφών πλησιάζει τα 135 εκατ. και δεν έχουμε τελειώσει. Το μουσείο της Ακρόπολης είχε γίνει με λιγότερα χρήματα».

Απαντώντας σε ερώτηση της Σοφίας Σακοράφα από το ΜΕΡΑ 25, πάντως, είπε ότι η Νέα Δημοκρατία ενδεχομένως πρέπει να κάνει την αυτοκριτική της για τη χάραξη του Μετρό με σταθμό στην οδό Βενιζέλου αλλά πλέον δεν είναι δυνατόν να αλλάξει κάτι διότι είναι απαγορευτικό τεχνικά και οικονομικά.

Ταχιάος: Δεν πρέπει να υπάρξει διχασμός στην πόλη για τη Βενιζέλου

Ο κ.Ταχιάος υπογράμμισε ότι λέγεται «για δοκιμαστική λειτουργία τον Οκτώβριο είναι εκτός πραγματικότητας», ενώ σε ό,τι αφορά τον σταθμό Βενιζέλου επισήμανε πως δεν πρέπει να υπάρξει διχασμός στην πόλη.  «Έχει μεγάλη σημασία η άποψη του δημάρχου. Θα πρέπει να συμβάλλει ο κ.Ζέρβας και εγώ θα σταθώ δίπλα του να περάσει με τον πιο μετριοπαθή τρόπο η άποψη που εξέφρασε ο πρωθυπουργός για τον σταθμό Βενιζέλου. Πρέπει να συνομιλήσουμε με τους ανθρώπους που φαίνεται να έχουν κάθετα αντίθετη άποψη, όπως ο κ.Μπουτάρης αλλά και με τους αρχαιολόγους. Πρέπει η πόλη πολύ σύντομα να καταλάβει ποιες είναι οι πτυχές αυτού του ζητήματος και πόσο σημαντικό είναι να βρεθεί μία λύση», τόνισε Νίκος Ταχιάος.

Από την πλευρά του ο Νίκος Κουρέτας έκανε γνωστό ότι σε ώρες αιχμής ότι ο σταθμός Βενιζέλου θα έχει περίπου 6.750 επιβάτες και ότι το 2030 θα έχει 85.000 επιβάτες ημερησίως χωρίς τις προβλεπόμενες επεκτάσεις προς Καλαμαριά και Δυτικά.

Νωρίτερα ο Γιάννης Δραγασάκης από το ΣΥΡΙΖΑ είχε αναφερθεί στα όσα έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, επισημαίνοντας πως η νέα κυβέρνηση δεν μπορεί να λέει όλα καλά για το θέμα μέχρι το 2015 αλλά μετά υπήρξαν καθυστερήσεις.

Σημειώνεται ότι στο στόχαστρο μελών της Επιτροπής βρέθηκε η επιλογή της κυβέρνησης για τον διορισμό του κ.Ταχιάου ο οποίος ήταν υποψήφιος δήμαρχος και στη συνέχεια υποψήφιος βουλευτής Θεσσαλονίκης στη διοίκηση της Αττικό Μετρό. Μάλιστα, ο κ.Φίλης έκανε λόγο για «αποτυχημένο πολιτευτή και σημείωσε πως δεν πρέπει να αναβιώσει η πρακτική οι αποτυχόντες στην πολιτική να εμφανίζονται ως επιτυχόντες ή εν δυνάμει επιτυχόντες στη δημόσια διοίκηση».

Ο κ.Καραμανλής υπογράμμισε πως ο κ.Ταχιάος πέρα από υποψήφιος βουλευτής και δήμαρχος έχει ένα πολύ σοβαρό βιογραφικό, είναι τεχνοκράτης και πρέπει να κριθεί από το έργο του και να μην γίνονται αυθαίρετες κρίσεις.

Ο Νίκος Ταχιάος επανέλαβε πώς «όσο περήφανος είμαι για τις επιτυχίες μου είμαι και για τις αποτυχίες μου». Μάλιστα επεσήμανε πως δεν ήταν η λέξη αποτυχία που τον ενόχλησε, αλλά ο όρος πολιτευτής και «δεν θα τον χρησιμοποιούσε για ανθρώπους που έχουν μπει στο πετσί της πολιτικής όπως εμείς».