Skip to main content

Taste Halkidiki: Μία διαφορετική γαστρονομική εμπειρία στη Χαλκιδική

Το γαστρονομικό προφίλ της Χαλκιδικής φιλοδοξεί να αναδείξει το τοπικό Επιμελητήριο παντρεύοντας πρωτογενή και δευτερογενή τομέα με την εστίαση

Της Καλλιόπης Καλύμνιου

Να αναδείξει τη Χαλκιδική ως τον απόλυτο γαστρονομικό προορισμό φιλοδοξεί να μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες το Επιμελητήριο της περιοχής, το οποίο συμπληρώνει 30 χρόνια λειτουργίας, συστήνοντάς μας στους ντόπιους παραγωγούς και γευσιγνώστες που αποτελούν σημαντικό κομμάτι του τουριστικού προϊόντος στο δημοφιλέστερο τουριστικό θέρετρο της Β. Ελλάδας.

Το Taste Halkidiki είναι μία δράση που παντρεύει τον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα με την εστίαση και τον τουρισμό, όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης. «Η Χαλκιδική είναι ένας νομός που έχει πάρα πολλά προϊόντα, ιδιαίτερης διατροφικής αξίας με μεγάλη γκάμα. Ελιά, λάδι, φρούτα, βερίκοκα, μέλι, ιχθυοκαλλιέργειες, καθώς και άλλα ποιοτικά προϊόντα που διαπιστώνουμε  τώρα που ξεκινήσαμε την καταγραφή τους διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν», συμπληρώνει.

Σκοπός του Taste Halkidiki είναι, αρχικά, να γίνει καταγραφή όλων των προϊόντων που παράγονται στη Χαλκιδική ώστε αυτά να συνδεθούν με το κομμάτι της γαστρονομίας, ενώ παράλληλα θα γίνει και κατάλληλη εκπαίδευση-κατάρτιση σε παραγωγούς, μεταποιητές και εργαζομένους στην εστίαση, με σκοπό την αναβάθμιση των παροχών.

«Πρέπει να αλλάξουμε μοντέλο σε ό,τι αφορά το μαζικό τουρισμό. Η Χαλκιδική με το πρόβλημα υποδομών που έχει, δεν μπορεί να αντέξει άλλους τουρίστες – επισκέπτες. Πρέπει να αλλάξουμε καταρχήν εμείς επίπεδο σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίας μας. Να φέρουμε καλύτερους και ενδεχομένως λιγότερους επισκέπτες για να αντέξουν οι υποδομές τους τόπου μας. Κι αυτή είναι μία πάρα πολύ σημαντική αλλαγή που πρέπει να γίνει όχι σήμερα, εχθές», ανέφερε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής. Κατά τη διάρκεια fam trip το Επιμελητήριο παρουσίασε σε δημοσιογράφους επιχειρήσεις της Χαλκιδικής με ποιοτικά προϊόντα, υψηλής διατροφικής αξίας, που μπορούν αναδείξουν τους στόχους του Taste Chalkidiki.

Τα αμπελόφυλλα της Μαριάννας

Τα αμπελόφυλλα της Μαριάννας είναι μία από τις γνωστότερες επιχειρήσεις της Χαλκιδικής, η οποία εντάσσεται και στο πλαίσιο της γυναικείας επιχειρηματικότητας. Ξεκίνησε από την κουζίνα της κ. Μαριάννας Καζάκη, η οποία ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ‘80 φτιάχνοντας μερικά βάζα με αμπελόφυλλα για τις φίλες της. Πλέον, τα αμπελόφυλλα της Μαριάννας ταξιδεύουν από Ευρώπη και Αμερική μέχρι Ασία και Αυστραλία, ενώ τα προϊόντα έχουν της επιχείρησης έχουν επεκταθεί σε πίτες, γλυκά του κουταλιού, πετιμέζι και μπράντι (abelon), μεταξύ άλλων και είναι όλα βιολογικά.

Τις εγκαταστάσεις και τα αμπέλια της οικογένειας Καζάκη μπορούν να επισκεφθούν μεγάλοι και μικροί, ώστε να δουν από κοντά τη διαδικασία παραγωγής και να γνωρίσουν την ιστορία της επιχείρησης και τα άτομα πίσω από αυτή. Μάλιστα, ο γιος της κ. Καζάκη, Θανάσης Καζάκης, αναφέρει ότι πριν το ξέσπασμα της πανδημίας υπήρχε η δυνατότητα στους επισκέπτες να μπουν στους αμπελώνες και να μαζέψουν σταφύλια.

Passion Forest Honey

Στο μελισσοκομείο «Passion Honey» στη Χαλκιδική, το οποίο παράγει μόνο βιολογικά προϊόντα μελιού και οι εγκαταστάσεις του βρίσκονται στην ορεινή περιοχή του Χολομώντα Χαλκιδικής στο Πανεπιστημιακό δάσος Ταξιάρχη (Natura 2000), μπορούν τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες να γίνουν μελισσοκόμοι για μία ημέρα! Με τη δράση «Bee day» μπορεί όποιος ενδιαφέρεται να επισκεφθεί τις εγκαταστάσεις του μελισσοκομείου, να φορέσει τη στολή του μελισσοκόμου και να μάθει περισσότερες πληροφορίες για τις μέλισσες, την παραγωγή μελιού και να έρθει πιο κοντά στη φύση.

Μιλώντας στη Voria.gr, η Bίκυ Τσίγγανου, μελισσοκόμος της Passion Honey εξηγεί ότι το bee day «είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να περάσουν χρόνο οι γονείς με τα παιδιά και να αποδράσουν από την καθημερινότητα και τη ρουτίνα τους, βλέποντας παράλληλα και κάτι καινούργιο. Έτσι θα ζήσουν μία νέα εμπειρία βιώνοντας μια μικρή περοιπέτεια στα μελίσσια». Παράλληλα, σημειώνει πως υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες που μπορούν να απολαύσουν γονείς και παιδιά, όπως η δοκιμή μελιών και η δημιουργία κεριών.

Παράλληλα, το μέλι από το Passion Honey δανείζεται και ο ζηθοποιός Θανάσης Μισάλτης, ο οποίος δημιούργησε μπύρα με...μέλι. Όπως σημειώνει ο ίδιος, πολλοί μπορεί να είναι σκεπτικοί στην ιδέα μπύρας με μέλι λόγω της γλυκύτητας του μελιού, ωστόσο τελικά μόλις τη δοκιμάσουν αλλάζουν γνώμη. Ουσιαστικά, η μπύρα απλώς αφήνει την επίγευση μελιού χωρίς να υιοθετεί και τη γλυκύτητά του.

Χλιάπας olives

Οι ελιές Χλιάπας, μία από τις πιο γνωστές επιχειρήσεις ελιάς στη Χαλκιδική και έχει ως στόχο την παραγωγή σχεδόν χιλίων τόνων ελιάς. Ο ιδιοκτήτης, ο Παναγιώτης Χλιάπας, ο οποίος είναι δεκαετίες στον κλάδο της ελιάς, θεωρεί τη μαύρη ελιά το "χαβιάρι της ελιάς".

Ο κ. Χλιάπας ξεκινάει αυτήν την περίοδο μια καινοτομία στον κλάδο, δημιουργώντας αντί για τις κλασικές συσκευασίες, μια μικρότερη, τύπου κασετίνας, η οποία περιέχει μέσα επτά ελιές. Η νέα αυτή συσκευασία απευθύνεται κυρίως σε τουρίστες και σε ανθρώπους που θέλουν να εισαχθούν σταδιακά στη γεύση της ελιάς, καθώς οι συσκευασίες θα βρίσκονται σε ξενοδοχεία και σε αεροδρόμια. Η εξέλιξη της ιδέας αυτής θα κριθεί και από την ανταπόκριση του κοινού, ωστόσο η συσκευασία είναι ήδη έτοιμη, ενώ οι πληροφορίες επάνω της είναι γραμμένες τόσο σε ελληνικά όσο και σε ρώσικα.