Skip to main content

Με εφαρμογές VR τα τουριστικά περίπτερα του δήμου Θεσσαλονίκης

Οι εφαρμογές VR που εμπλουτίζουν το τουριστικό προϊόν. Έξι νέα έργα του ΙΠΤΗΛ και οι εφαρμογές για τα τουριστικά περίπτερα της Θεσσαλονίκης

Ψηφιακός κόσμος και εικονική πραγματικότητα ενισχύουν το ελληνικό τουριστικό προϊόν, προσδίδοντάς του μεγάλη υπεραξία και φέρνοντας την Ελλάδα πιο κοντά, σε τεράστιες διεθνείς αγορές «ψαγμένων» τουριστών, με περιβαλλοντικές ανησυχίες και πολιτισμικές ευαισθησίες, αλλά και τουριστών με ειδικές ανάγκες για λόγους υγείας ή θρησκεύματος.

Οι τεχνολογίες VR ή ελληνιστί εικονικής  πραγματικότητας, αυτές που πάνε το χρήστη σε κόσμους και περιβάλλοντα φανταστικά ή οι άλλες, της επαυξημένης πραγματικότητας, που προσθέτουν ήχους, χρώματα και διαστάσεις, ταξιδεύοντας τον τουρίστα στην ιστορική πραγματικότητα, αποτελούν δυνατά χαρτιά στην προώθηση του ελληνικού τουρισμού.

Έξι νέες εφαρμογές, ειδικά για τον τουρισμό, αναπτύσσει το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) στο πλαίσιο προγραμμάτων της ΓΓΕΤ, που μέσα στο επόμενο 15νθήμερο, θα επενδύσει με 5 εφαρμογές VR τα τουριστικά περίπτερα του Δήμου Θεσσαλονίκης - δίπλα στο Βασιλικό Θέατρο και στην Πλατεία Αριστοτέλους- ενώ ως σήμερα έχει εκτελέσει και συμμετάσχει σε έργα 20 φορέων και πλέον, πανελλαδικά.

Στα τουριστικά περίπτερα θα είναι διαθέσιμες πέντε εφαρμογές: VR μουσείο, εικονική επίσκεψη χώρων, διαδραστικοί χάρτες, διαδραστική media gallery και διαδραστικός οδηγός αξιοθέατων.



Οι παραπάνω πολύ εντυπωσιακές εφαρμογές -κυρίως για μουσεία, εκπαιδευτικούς και αθλητικούς οργανισμούς- παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ και στο πλαίσιο των δράσεων του ThessWeek.

Μετά τους σύντομους χαιρετισμούς από τον διευθυντή του ΙΠΤΗΛ κ. Δημήτριο Τζοβάρα και τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Κ. Μακεδονίας κ. Αλέξανδρο Θάνο άρχισε το show της εικονικής πραγματικότητας.

Οι εφαρμογές για ειδικά κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του τουρισμού, είναι: Η EcoTimeMachine που ταξιδεύει τον τουρίστα στον περιβαλλοντική ιστορία μιας περιοχής. Το Υποψηφιόβαθρο, η 3D ζωντανή αναμετάδοση υποβρύχιου περιβάλλοντος. Το Location 3, η πολυμεσική τρισδιάστατη αναζήτηση και ανεύρεση περιοχών, κτηρίων, χώρων, αλλά και οι ARtro, ActiVator και Τηλεξεναγήσεις, για μία πιο πλούσια εμπειρία, στη διάρκεια του ταξιδιού ενός απαιτητικού και τεχνολογικά εξοικειωμένου τουρίστα.

Αλλά το κυριότερο, όπως τονίστηκε, είναι η αξιοποίηση αυτών των εφαρμογών για την προσέλκυση επισκεπτών και την αποτελεσματική προώθηση του ελληνικού τουρισμού, με την έμμεση αλλά ισχυρή σε βάθος χρόνου, προβολή του πλούσιου πολιτισμικού του περιεχομένου.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν επίσης οι εφαρμογές και τα προϊόντα των επιχειρήσεων Brainbox και Vidavo, που αφορούν βιώσιμη κινητικότητα με sharing ποδηλάτων και τουρισμό υγείας - ευεξίας.