Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Τελευταία ελπίδα οι εκπτώσεις -Πτώση 17% στον τζίρο πέρσι

Μείωση τζίρου κατά 17% καταγράφηκε το 2019 στην αγορά της Θεσσαλονίκης – Η αγορά δεν κινήθηκε καλά ούτε τις γιορτές σύμφωνα με έρευνα του ΕΣΘ.

Ως τελευταία ευκαιρία, χαρακτηρίζουν οι έμποροι της Θεσσαλονίκης την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων που ξεκινά αύριο, Δευτέρα και θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 29 Φεβρουαρίου.

Με το 2019 να αποτελεί μία ακόμη αρνητική χρονιά για την πλειονότητα των εμπόρων της πόλης, οι εκπτώσεις αποτελούν σανίδα σωτηρίας για να αντιστρέψουν, εν τω μέτρω του δυνατού, τους κακούς τζίρους του προηγούμενου διαστήματος.

Είναι χαρακτηριστικό, όπως προκύπτει από έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, που αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα αύριο, πως στο σύνολο του προηγούμενου έτους η μείωση του τζίρου, κατά μέσο όρο, άγγιξε το 16,89% με το 64% των ερωτηθέντων να κάνει λόγο για μείωση, και το 26% για αύξηση, που, κατά μέσο όρο, μεταφράζεται σε ενίσχυση των εσόδων της τάξης του 8,7%.

Αλλά και την περίοδο των εορτών τα πράγματα κάθε άλλο παρά θετικά ήταν για τους εμπόρους της πόλης, καθώς το 76% δεν είδε αύξηση τζίρου, ενώ το 24% απάντησε θετικά.    

Για τον πρόεδρο του ΕΣΘ, Παντελή Φιλιππίδη η σωρευτική μείωση «υπερδεκαετίας» που διαπιστώνουν οι έμποροι της Θεσσαλονίκης στα ταμεία τους αποτελεί το πλέον ανησυχητικό γεγονός υπογραμμίζοντας πως οι αντοχές του εμπορικού κόσμου είναι περιορισμένες.

Αποτελεί, δε, απορίας άξιο, για τον κ. Φιλιππίδη, το γεγονός πως γίνεται λόγος για χριστουγεννιάτικο τζίρο της τάξης των 3,5 δισ. ευρώ.

«Δεν μας λένε από που προκύπτουν τα στοιχεία αυτά. Αν συμπεριλαμβάνουν μέσα στο τζίρο τα σούπερ μάρκετ και την εστίαση τότε η εικόνα αλλάζει» τονίζει ο κ. Φιλιππίδης υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά πως «Ελλάδα δεν είναι μόνον η Αθήνα. Οι έμποροι της χώρας λίγο έως πολύ έχουν στραγγίξει εξαιτίας  της μειωμένης καταναλωτικής κίνησης και των υποχρεώσεων, στις οποίες πρέπει να ανταπεξέλθουν. Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές δεν εντοπίζονται σε κάποιες περιφέρειες της χώρας. Είναι κοινά παντού».

«Όταν βλέπεις τους εμπόρους, αλλά και αλυσίδες καταστημάτων, ακόμη και μέσα στις γιορτές να διενεργούν προσφορές, αυτό σημαίνει πως κάτι δεν πάει καλά και γίνεται προσπάθεια για να ισορροπήσει η κατάσταση των μειωμένων εσόδων» τονίζει ο πρόεδρος του ΕΣΘ.

Εκπτώσεις μετά από προσφορές  
 
Οι εκπτώσεις ξεκινούν μετά από ένα δεκαήμερο προσφορών, που σε κάποια καταστήματα άγγιξαν το 60%, σε είδη ένδυσης, κατά κύριο λόγο. Πάντως ενδεικτικό της ανησυχίας που επικρατεί στην αγορά για την επόμενη ημέρα είναι το γεγονός πως ακόμη και καταστήματα υποδημάτων που συνήθως δεν προχωρούσαν με μειώσεις τιμών που ξεπερνούσαν το 20 με 30%, φέτος πραγματοποιούν εκπτώσεις που αγγίζουν ακόμη και το 50%.

Στο παιχνίδι των εκπτώσεων εκτός από τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και καλλυντικών, μπαίνουν δυναμικά τόσο οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, όσο και τα καταστήματα επίπλων.

Αξίζει να σημειωθεί πως την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, δηλαδή στις 19 Ιανουαρίου, τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν, με προτεινόμενο ωράριο 11:00 με 18:00.

Αυτό που αποτελεί κοινό τόπο για τους εμπόρους είναι το καταναλωτικό κοινό να επωφεληθεί της εκπτωτικής περιόδου, παροτρύνοντας το μάλιστα να εκμεταλλευτεί τις χαμηλές τιμές, προβαίνοντας όμως εγκαίρως σε έρευνα αγοράς με γνώμονα τη σχέση ποιότητας και τελικής τιμής, επιλέγοντας τα προϊόντα που επιθυμεί βάσει των πραγματικών του αναγκών.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται συγκεκριμένο ποσοστό έκπτωσης σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.