Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Τελικά, πόσο θα μας κοστίσουν τα λεωφορεία της Λειψίας;

Εγκρίθηκε νέα δαπάνη ύψους 155.000 ευρώ για την προμήθεια εξοπλισμού τηλεματικής για τα 50 λεωφορεία - Σύντομα νέες δαπάνες για τα κλιματιστικά

*Γράφει ο Σαλονικιός

Είμαι στ' αλήθεια πολύ περίεργος, όταν (και αν ποτέ) θα καταφτάσει στην πόλη και το τελευταίο από τα πενήντα λεωφορεία τα οποία αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον αδελφό δήμο της Λειψίας και όταν (και αν ποτέ) κυκλοφορήσει στους δρόμους της πόλης και το πεντηκοστό όχημα, να πληροφορηθώ ποιο θα είναι το τελικό κόστος αγοράς αυτών των οχημάτων. Το λέω αυτό γιατί βδομάδα τη βδομάδα προστίθεται και νέο καπέλο στα αρχικά 11.500 ευρώ τα οποία δαπάνησε ο δήμος για κάθε λεωφορείο.

Δηλαδή ο δήμος δαπάνησε 575.000 ευρώ για την αγορά των λεωφορείων. Όμως, το ποσόν το οποίο καλείται να δαπανήσει ο ΟΑΣΘ προκειμένου να τα θέσει σε κυκλοφορία, θα ξεπεράσει αυτό της αγοράς. Όπως έχει γίνει γνωστό, έως τώρα ο ΟΑΣΘ έχει εγκρίνει ένα κονδύλι ύψους 372.000 ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ για τη μεταφορά των λεωφορείων από τη Λειψία στη Θεσσαλονίκη και άλλα 111.600 επίσης με τον ΦΠΑ για τη φύλαξη αυτών των οχημάτων. Σύνολο δηλαδή 483.600. Μου λένε ότι μετά τις εκπτώσεις που δόθηκαν, το συνολικό αυτό ποσόν έπεσε γύρω στα 370.000 ευρώ.

Πόσα όμως, θα κληθεί να ξοδέψει ο ΟΑΣΘ μετά την άφιξη των λεωφορείων, έως ότου αυτά βγουν στους δρόμους; Για παράδειγμα, μόλις την περασμένη Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου, ο Οργανισμός ενέκρινε νέα δαπάνη ύψους 155.000 ευρώ με τον ΦΠΑ για την προμήθεια εξοπλισμού τηλεματικής για τα πενήντα λεωφορεία.

Επίσης, πολύ σύντομα θα κληθεί να δαπανήσει κάμποσα χρήματα και για τοποθέτηση κλιματιστικών καθώς, ως γνωστόν, λόγω κλιματολογικών συνθηκών τα γερμανικά λεωφορεία δεν διέθεταν τέτοιες πολυτέλειες.

Σύμφωνα με τις πλέον μετριοπαθείς εκτιμήσεις μιλάμε για μια δαπάνη της τάξης έξι έως οκτώ χιλιάδων ευρώ ανά όχημα, πέραν βεβαίως των μετατροπών που πρέπει να γίνουν προκειμένου να τοποθετηθούν και πέραν του χαμηλής ιπποδύναμης κινητήρα ο οποίος θα κληθεί να σηκώσει και αυτήν την επιβάρυνση.

Παράλληλα, παραμένει άγνωστο ποιο θα είναι το τελικό κόστος συντήρησης του κάθε οχήματος καθώς όλα τους είναι φορτωμένα με κάμποσες εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Δεν είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα απ' όσα έχουν φτάσει έως σήμερα από τη Λειψία, παραμένουν για βδομάδες στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ. Θεωρώ πολύ λογικό οι ιθύνοντες της δημοτικής συγκοινωνίας της Λειψίας, παρότι γερμανοί, να έκαναν κάποιο σκόντο στα προγράμματα συντήρησης των οχημάτων όσο αυτά όδευαν προς απόσυρση. Για παράδειγμα, ποιος θα άλλαζε καταλύτη, ακόμη και εάν είχε υπερβεί κατά τι το όριο ζωής του, από ένα όχημα το οποίο θα ξεφορτωνόταν τον επόμενο μήνα;

Περιμένω λοιπόν τη γενική σούμα για να δούμε τελικά πόσο συμφέρουσα ήταν αυτή η αγορά. Και βεβαίως, αναμένω και την ημέρα κατά την οποία θα δούμε επιτέλους στους δρόμους της Θεσσαλονίκης το σύνολο των πενήντα αυτών οχημάτων.