Skip to main content

Τέλος Μαΐου σε κυκλοφορία το σύνολο της Εγνατίας Οδού

Σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους η πολιτεία και η Εγνατία Οδός θα επιδιώξουν να αξιοποιήσουν το σταθμό διοδίων στα Μάλγαρα, ώστε να μην λειτουργήσουν εκείνοι στο Αιγίνιο και επί του πανευρωπαϊκο
Περί το τέλος Μαΐου πρόκειται να παραδοθεί σε κυκλοφορία το σύνολο του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας οδού, μήκους 670 χιλιομέτρων, από τους Κήπους του Έβρου, έως και την Ηγουμενίτσα στη Θεσπρωτία. Το αμέσως επόμενο βήμα στο σχεδιασμό της Εγνατία Οδός ΑΕ, προβλέπει την τοποθέτηση και των πρώτων από τους σταθμούς διοδίων, επί του οδικού άξονα, αρχής γενομένης με τα διόδια στον Πολύμυλο, στα όρια των νομών Κοζάνης και Ημαθίας.

«Θα αρχίσει σταδιακά η τοποθέτησή τους λίγο πριν από το καλοκαίρι και θα ολοκληρωθεί προς το τέλος του χρόνου», ανακοίνωσε λίγο νωρίτερα ο υφυπουργός Υποδομών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, τονίζοντας ότι «σε κάθε περίπτωση το αντίτιμο θα είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που καταβάλλεται στα διόδια άλλων αυτοκινητοδρόμων».

Με δηλώσεις του στο περιθώριο της 1ης συνάντησης που είχε με τη νέα διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ, ο κ. Μαγκριώτης παραδέχθηκε ότι η ενεργοποίηση του πρώτου σταθμού θα γίνει στον Πολύμυλο, αλλά για τους υπόλοιπους ανέφερε πως πρόθεση της κυβέρνησης είναι να λειτουργούν ηλεκτρονικά, γιατί τα συμβατικά δημιουργούν πρόσθετα κυκλοφοριακά προβλήματα. «Το πόσα θα έχουν λειτουργήσει, ηλεκτρονικά, μέχρι το τέλος του έτους θα εξαρτηθεί από το διαγωνισμό για την προμήθεια του λογισμικού», είπε χαρακτηριστικά και θύμισε πως η χώρα είχε υποχρέωση να λειτουργήσει τα διόδια από το 2006, καθώς τα ετήσια κόστη συντήρησης του άξονα κυμαίνονται μεταξύ 80-100 εκατ. ευρώ και «δεν μπορεί να τα πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι, αλλά οι χρήστες του αυτοκινητοδρόμου».

Σχολιάζοντας, γενικά, το θέμα των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους και τα παράπονα που εκφράζονται από τους χρήστες ότι συνιστούν χαράτσι, ο υφυπουργός επέρριψε τις ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση και στο νομοθέτημα του 2007, με το οποίο, όπως, είπε, «έκρυψε έμμεσους φόρους στα διόδια». Στο σημείο αυτό αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει συνεργασία με τους παραχωρησιούχους, για να αφαιρεθεί ένα μέρος από αυτούς τους κρυφούς φόρους και έτσι να μειωθούν σημαντικά τα κόστη των διοδίων για τα επόμενα 30 χρόνια.

Ειδικά για την περίπτωση του σταθμού διοδίων στα Μάλγαρα, σημείωσε ότι στα σχέδια της Εγνατίας οδού και της πολιτείας και σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους είναι να αξιοποιηθούν, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα να μη λειτουργήσουν τα διόδια στο Αιγίνιο, καθώς και τα νέα διόδια της Εγνατίας στον κόμβο της Κουλούρας.

«Σε μια απόσταση μόλις 10 χλμ., τρία διόδια θα ήταν μια απίστευτη ταλαιπωρία και ένα πρόσθετο κόστος», τόνισε ο κ. Μαγκριώτης και υπογράμμισε πως «το τελικό κόστος των διοδίων στα Μάλγαρα (φημολογείται ότι θα φθάσει στα 2,40 ευρώ, η διέλευση, από τον Ιούνιο) θα καθοριστεί με βάση τις χιλιομετρικές αποστάσεις και τις τιμαριθμικές αναπροσαρμογές. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, θα είναι χαμηλότερο από αυτό που θα πλήρωναν οι κάτοικοι της περιοχής του Αιγινίου, αν υλοποιούνταν οι συμβάσεις του 2007». Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να γίνουν έως τον Ιούνιο.

Όσον αφορά στους περίπου 300 συμβασιούχους της Εγνατίας οδού, των οποίων οι συμβάσεις μόλις λήξουν δεν θα ανανεωθούν, καθώς υπάρχει το σχετικό νομοθέτημα του υπουργείου Εσωτερικών, ο κ. Μαγκριώτης είπε ότι η Εγνατία οδός έχει καταθέσει μια πρόταση μέσω του ΑΣΕΠ, για την κάλυψη 150 νέων θέσεων εργασίας. «Επιδίωξή μας είναι η Εγνατία οδός να αποκτήσει μια νέα στρατηγική και να αναλάβει και πρόσθετα έργα εντός και εκτός συνόρων, διότι έτσι μόνο θα δημιουργηθούν καινούριες θέσεις απασχόλησης», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Για την εξωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, δε, ο υφυπουργός επανάλαβε ότι ίσως και μέσα στο καλοκαίρι θα δημοπρατηθεί η πρώτη φάση του έργου, από τον Τιτάνα έως τα Κωνσταντινουπολίτικα, ενώ για τη δεύτερη θα υπάρξει ετοιμότητα μέσα στο 2011. Το κόστος του έργου προϋπολογίζεται στα 2 δισ. ευρώ, αλλά κατά τον κ. Μαγκριώτη «μέχρι τώρα ήταν στα χαρτιά, αφού η προηγούμενη κυβέρνηση είχε εντάξει στο ΕΣΠΑ, έως το 2015, μόλις 300 εκατ. ευρώ».

Ο υφυπουργός ανέφερε, ακόμη, ότι η κυβέρνηση υλοποιεί το πρόγραμμά της για να βγάλει τη χώρα από την κρίση, με αποφασιστικότητα, ενώ για τις εξελίξεις στο μέτωπο της τρομοκρατίας συμπλήρωσε πως εκτελείται συστηματική δουλειά, όχι μόνο για την εξάρθρωση της τρομοκρατίας, αλλά και για την αντιμετώπιση της καθημερινής εγκληματικότητας που έχει ενταθεί την τελευταία περίοδο.