Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019
x

ΣΤΑ 200 ΕΚΑΤ. Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟΥ ΓΚΟΝΟΥ

Ολοκληρώνεται η πρώτη φάση του διαγωνισμού με τη μη δεσμευτική εκδήλωση ενδιαφέροντος. Συνέντευξη του CEO της ΓΑΙΑΟΣΕ Αθανάσιου Σχίζα.

Στο τέλος Οκτωβρίου λήγει η πρώτη φάση του διαγωνισμού της ΓΑΙΑΟΣΕ για την παραχώρηση του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη δυτική Θεσσαλονίκη, με το επενδυτικό ενδιαφέρον να είναι μεγάλο, όπως δήλωσε στη Voria.gr o διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας κ. Αθανάσιος Σχίζας.

«Το φάκελο του διαγωνισμού παρέλαβαν ένδεκα εταιρείες, περιμένουμε ότι τέλος Οκτωβρίου θα είναι πολλές αυτές που θα εκφράσουν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον. Με τους ενδιαφερομένους θα προχωρήσουμε αμέσως σε διαβουλεύσεις ώστε μέχρι τον Μάρτιο ή Απρίλιο του 2018 να προχωρήσουμε στη φάση κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών».

Σύμφωνα με τον CEO της ΓΑΙΑΟΣΕ, στη διάρκεια των διαβουλεύσεων θα συζητηθούν τα πιθανά σενάρια αξιοποίησης του μεγάλου ακινήτου, τα τρία δηλαδή που έχει προκρίνει η Εταιρεία. Το πρώην «Γκόνου», μπορεί να αναπτυχθεί σαν ανεξάρτητο μεγάλο εμπορευματικό κέντρο ή σε συνέργεια με τον ΟΛΘ ή ακόμη, να κατατμηθεί σε μικρότερα τμήματα.

Όπως είπε ο κ. Σχίζας, το πρώην στρατόπεδο θα παραχωρηθεί στο σύνολο της έκτασης του, των 600 στρμ, καθώς τέλος του 2018 λήγει και η ενοικίαση των 100 στρεμμάτων στην εταιρεία κατασκευής του ΤΑΡ.

Για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου, που θα παραχωρηθεί για περίοδο 50 ετών, θα απαιτηθεί μεγάλη επένδυση, της τάξης των 200 εκατ. ευρώ.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ τελικώς καταλήγει στο να μη διεκδικήσει εφάπαξ έσοδο από την παραχώρηση, αλλά να απαιτήσει ετήσιο ή μηνιαίο έσοδο ως ποσοστό επί του τζίρου του παραχωρησιούχου.

Αθανάσιος Σχίζας, διευθύνων σύμβουλος ΓΑΙAΟΣΕ

 

Η ΓΑΙΑΟΣΕ, που σημειωτέον έχει παραχωρήσει έκταση για την ανέγερση του Μουσείου Ολοκαυτώματος (η εκσκαφή θα αρχίσει φέτος, περί τον Οκτώβριο με Νοέμβριο), ήδη διερευνά την αξιοποίηση γραμμών του Σιδηροδρόμου που θα εξαιρεθούν από το πρόγραμμα λειτουργίας ως έχει σήμερα.

Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε ο κ. Σχίζας, από το περίπτερο της ΓΑΙΑΟΣΕ στην 82η ΔΕΘ, το τμήμα που πρώτο εξετάζεται είναι το ‘Τιθορέα – Λιανοκλάδι’, μία ορεινή σιδηροδρομική γραμμή που θα εγκαταλειφθεί όταν τον Νοέμβριο δοθεί σε κυκλοφορία το νέο τμήμα της διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων που θα διασχίζει το όρος Καλλίδρομο.

Σύμφωνα με τον κ. Σχίζα αλλά και τον βουλευτή Φθιώτιδας του ΣΥΡΙΖΑ και υπεύθυνο Μεταφορών κ. Απόστολο Καραναστάση, στόχος είναι να παραμείνει η γραμμή ζωντανή και αυτό θα επιδιωχθεί μέσω συνεννόησης των Σιδηροδρόμων με τους βουλευτές του νομού και την τοπική αυτοδιοίκηση.

Η διαδρομή Τιθορέα-Λιανοκλάδι παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον γιατί περνάει από μία περιοχή με ανόθευτη φυσική ομορφιά, τις σπηλιές και το φαράγγι του Ασωπού ενώ και τα πετρόχτιστα αρχιτεκτονικά στοιχεία του Σιδηροδρόμου, θεωρούνται έργα τέχνης.

Το τμήμα αυτό θα χρειαστεί ενδεχομένως να αναταχθεί, αλλά εκτιμάται ότι οι παρεμβάσεις θα είναι περιορισμένες επειδή οι μεγάλες επιβαρύνσεις στην παλιά γραμμή οφείλονται στα πολύ βαριά εμπορευματικά τραίνα που στο εξής θα χρησιμοποιούν το Νέο Δίκτυο.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ