Skip to main content

Το παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας κατά του bullying στην 81η ΔΕΘ

Το Amanda προσελκύει εκατοντάδες επισκέπτες στο περίπτερο 17 της ΔΕΘ. Έχει πάρει χρηματοδότηση 100.000 δολαρίων από τη Microsoft.

Ένα παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας που στόχο έχει να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (bullying) δημιούργησαν τέσσερις φοιτητές του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ.

Ο λόγος για το Amanda, που εξελίσσεται σε κεντρική ατραξιόν του περιπτέρου 17 της 81ης ΔΕΘ, προσελκύοντας εκατοντάδες επισκέπτες, ενώ έχει κερδίσει το πρώτο βραβείο σε πρόσφατο διεθνή διαγωνισμό της Microsoft, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση ύψους 50.000 δολαρίων. Μάλιστα, οι υπεύθυνοι της Microsoft εντυπωσιάστηκαν από την ιδέα, χρηματοδοτώντας την ως πατέντα με επιπλέον 50.000 δολάρια για περαιτέρω ανάπτυξη.

Το παιχνίδι, που απευθύνεται κυρίως σε μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου, βάζει τον χρήστη μέσα σε ένα εικονικό μουσείο, μέσω των γυαλιών εικονικής πραγματικότητας. Με ένα smartwatch που φοράει μπορεί να κινείται εντός του χώρου μέσω κινήσεων του καρπού του, ενώ παράλληλα καταγράφονται βιομετρικές πληροφορίες, όπως ο παλμός του. Μέσα στο «Amandamuseum» ο παίχτης βλέπει διάφορους πίνακες με φωτογραφίες ανθρώπων που εκφράζουν συγκεκριμένα συναισθήματα και καλείται να κατανοήσει τα συναισθήματα κάθε ανθρώπου. Όσο βρίσκει τα σωστά συναισθήματα προχωράει σε νέα δωμάτια.



«Το Amanda είναι ένα “μουσείο ενσυναίσθησης”, όπου αντί για εκθέματα ο χρήστης βλέπει εικόνες ανθρώπων και καλείται να βιώσει τα συναισθήματά τους, να μπει στη θέση τους. Όπως παρατηρούν οι κοινωνικές επιστήμες, οι θύτες της κακοποίησης (σσ οι λεγόμενοι “bullies”) έχουν χαμηλό επίπεδο ενσυναίσθησης, δηλαδή δεν καταλαβαίνουν πώς νιώθει το θύμα τους και πόσο υποφέρει από τις πράξεις τους. Μέσω του παιχνιδιού μας ελπίζουμε οι χρήστες να νιώσουν όπως ο συνάνθρωπός τους κια να δουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια κάποιου άλλου», δηλώνει ένας εκ των δημιουργών, ο Βασίλης Μπαλτατζής.

Ο ίδιος λέει πως το bullying είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, και ειδικά στα ελληνικά σχολεία πλήρως ανεπτυγμένο. «Όλοι μας στα σχολικά μας χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες ή έχουμε πέσει θύματα κάποιου είδους εκφοβισμού ή κακοποίησης. Από ένα απλό χαστούκι ή κάτι περισσότερο, πολλοί – είτε το λένε είτε όχι – έχουν πέσει κάποια στιγμή θύμα. Ο ρόλος του θύτη είναι λίγο διαφορετικός, καθώς αποτελεί θέμα επιλογής και “παρέας”», αναφέρει.

Μετά την πρώτη θέση στο Microsoft Imagine Cup 2016, στην κατηγορία World Citizenship, η ομάδα θα συμμετάσχει και σε άλλα διεθνή events, όπως το Microsoft Ignite (26-30 Σεπτεμβρίου στο Σιάτλ) και στο WE Day (19 Οκτωβρίου στο Τορόντο).

Μάλιστα, η ομάδα του Amanda έχει προχωρήσει σε συνεργασία με το «Χαμόγελο του Παιδιού» για να παρουσιάσει το παιχνίδι σε διάφορες περιοχές από τον Νοέμβριο, ενώ δεκάδες είναι τα αιτήματα για παρουσιάσεις σε σχολεία όλης της χώρας.

Δείτε το βίντεο από τη συμμετοχή και τη νίκη στον διαγωνισμό της Microsoft:



Η αυτοκτονία της 15χρονης Amanda Todd έφερε την ιδέα

Πριν από περίπου έναν χρόνο οι Βασίλης Μπαλτατζής, Μαργαρίτα Μπίντση, Γιώργος Σχινάς και Ηλίας Χρυσοβέργης, φοιτητές στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Λεόντιου Χατζηλεοντιάδη, έψαχναν ιδέες για την ανάπτυξη ενός νέου project.

Μέσα από τις συζητήσεις κατέληξαν στην απόφαση να φτιάξουν μια εφαρμογή που θα ευαισθητοποιεί τους χρήστες για κοινωνικά προβλήματα, ένα από τα οποία είναι το παγκόσμιο φαινόμενο του bullying. Αποφάσισαν να ονομάσουν την εφαρμογή «Amanda» ως έναν φόρο τιμής στη 15χρονη Amanda Todd από τον Καναδά, η οποία το 2012 αυτοκτόνησε αφού είχε υποστεί διαδικτυακή παρενόχληση, προκαλώντας παγκόσμιο σοκ.

Πριν βάλει τέλος στη ζωή της είχε ανεβάσει βίντεο στο youtube όπου περιέγραφε τη δραματική κατάσταση που βίωνε: