Skip to main content

Βενιάμης: Η Θεσσαλονίκη πρέπει να μπει στις ενδοποτάμιες μεταφορές

Πρωτιές για την ελληνόκτητη ναυτιλία-Με 5000 πλοία,χωρητικότητας 390 εκατ. τόνων dwt, αποτελεί το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 53% του ευρωπαϊκού

Την «καγκελόπορτα» της Ευρώπης και των Βαλκανίων για τις ενδοποτάμιες μεταφορές θα μπορούσε να αποτελέσει η Θεσσαλονίκη, ενώ αποτελεί θέμα χρόνου προκειμένου να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία που διανοίγεται. Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θόδωρος Βενιάμης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο 7ο Export Summit, που διοργανώνει o Σύνδεσμος Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ, με θέμα «Foster Maritime Economy».  

Είναι χαρακτηριστικό πως οι διελεύσεις πλοίων από τις εσωτερικές πλωτές οδούς της Ευρώπης αναμένεται να καταγράψουν σημαντική αύξηση μέχρι το 2024 και σε αυτή την αγορά μπορεί να αποτελέσει πρωταγωνιστή η Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη κρίσιμο θέμα αποτελεί η ναυπηγοεπισκευαστική οικονομία καθώς πλέον έχει απελευθερωθεί η δυνατότητα επισκευής σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας. Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποτελέσει συγκριτικό πυλώνα και στο χώρο αυτό, αλλά και τα κοντινά με αυτή λιμάνια.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις πρωτιές της ελληνόκτητης ναυτιλίας.

Η χώρα μας διαθέτει 5000 πλοία χωρητικότητας 390 εκατ. τόνων dwt, αποτελεί το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 53% του ευρωπαϊκού. Η ναυτιλιακή βιομηχανία απασχολεί στην Ελλάδα 200.000 άτομα συνεισφέροντας κατά 7% στο συνολικό ΑΕΠ της χώρας.

Σημειώνεται πως πανευρωπαϊκά η ναυτιλιακή βιομηχανία απασχολεί 640.000 εργαζόμενους.

Πατέρας: Αναγκαία η ανάπτυξη του home porting στη Θεσσαλονίκη

Στο τι πρέπει να γίνει προκειμένου να αυξηθούν τα φορτία που διακινούνται από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και παράλληλα να ανακτήσει το χαμένο χρόνο προκειμένου να βρει τη θέση που του αρμόζει αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Πατέρας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ανάπτυξη του λιμανιού εξαρτάται από την αύξηση των φορτίων με προορισμό τη Θεσσαλονίκη όπως και των  transit φορτίων.

«Η Θεσσαλονίκη έχει σημαντικά σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος. Πρέπει να φέρουμε την κρουαζιέρα στην πόλη» σημείωσε ο κ. Πατέρας επισημαίνοντας πως το κλειδί για την αύξηση των εσόδων και της ανάπτυξης  είναι να αναπτυχθεί το home porting, δηλαδή σαν λιμάνι εκκίνησης κρουαζιερόπλοιων και όχι ως call porting, αφού στην πρώτη περίπτωση έχει μετρηθεί ότι το άτομο ανά ημέρα ξοδεύει 170 ευρώ, ενώ στην άλλη περίπτωση μόλις 50 ευρώ.