Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020
x

ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΣΚΑΨΕΙΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ; ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΕΓΚΑΙΡΑ

Σύσκεψη την Τρίτη στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης με στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ και των εταιρειών που κατασκευάζουν δίκτυα οπτικών ινών, με πρωτοβουλία Ζέρβα.

Του Δημήτρη Μήτρου*

Η πόλη την επόμενη δεκαετία θα μετατραπεί σύμφωνα με τους σχεδιασμούς των φορέων της σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Μεταξύ άλλων αναπλάσεις, επενδυτικά προγράμματα οργανισμών κοινής ωφέλειας και ολοκλήρωση δικτύων οπτικών ινών θα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Θα…σκάβουν όλοι γενικώς.

Ήδη τα σημεία επεμβάσεων για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια εκσκαφής από τη Δ/νση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων το πρώτο πεντάμηνο του 2020, πλησιάζουν τα 1.500 (παρά ακόμη και την πανδημία).

Μια από τις προγραμματικές δεσμεύσεις της διοίκησης Ζέρβα είναι ότι τα έργα στην πόλη, παλιά και νέα, θα πρέπει να εκπονούνται με σχέδιο και προγραμματισμό που θα περιορίζει στο μίνιμουμ τις οχλήσεις στη ζωή των πολιτών και στην οικονομική δραστηριότητα της Θεσσαλονίκης.

Ακόμη τα επόμενα χρόνια θα υλοποιηθεί από το δήμο Θεσσαλονίκης, ένα ευρύτατο πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων και επεμβάσεων στις γειτονιές της πόλης των οποίων τα χρονοδιαγράμματα, θα πρέπει να γίνουν σε συνδυασμό με τις εργασίες όσων επίσης θα εκτελέσουν εκσκαφές και να υπάρξει συντονισμός.

Για αυτόν τον σκοπό με πρωτοβουλία του δημάρχου Κ. Ζέρβα συγκαλείται αυτή την Τρίτη 9 Ιουνίου στο Δημαρχείο, ευρύτατη σύσκεψη με ανώτερα διοικητικά και τεχνικά στελέχη των τριών τομέων του ΔΕΔΔΗΕ της πόλης, του ΟΤΕ, της ΕΥΑΘ Α.Ε., της Μετρό, της ΕΔΑ (φυσικό αέριο) και όλων των εταιρειών τηλεφωνίας που κατασκευάζουν δίκτυα οπτικών ινών.

Η ατζέντα της συζήτησης θα περιλαμβάνει εκτός από το συντονισμό των έργων, τα προβλήματα που δημιουργούν στην πόλη η πλημμελής αποκατάσταση του οδικού δικτύου και των πεζοδρομίων από εργολάβους ορισμένων φορέων, όπως επανειλημμένα έχει παρατηρηθεί και επισημανθεί, το ελλιπές νομοθετικό πλαίσιο που περιορίζει τις κυρώσεις σε αυτές τις περιπτώσεις, η επικαιροποίηση των τεχνικών προδιαγραφών και άλλα σχετικά θέματα. Ένα θέμα που θα εξετασθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το θέμα των βλαβών τις οποίες επικαλούνται οι φορείς για την έκδοση των σχετικών αδειών. Σίγουρα οι απρόβλεπτες καταστάσεις θα πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα όπως επίσης όμως και όλες οι…προβλέψιμες (επίκληση βλάβης ως δικαιολογία για την έλλειψη προγραμματισμού υλοποίησης εργασιών).

Για όλα αυτά τα ζητήματα και μετά από τη σχετική συζήτηση που θα πραγματοποιηθεί, ο δήμαρχος θα εξαγγείλει σειρά μέτρων και πρωτοβουλιών, ώστε να μπει μια τάξη, να διασφαλιστεί η ασφάλεια των χρηστών του οδικού δικτύου και των πεζοδρομίων, να εξορθολογιστεί το κόστος των εργασιών και να σταματήσει η ταλαιπωρία των πολιτών.  

*Ο Δημήτρης Μήτρου είναι Τεχνικός Σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας-Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ