Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Αντιδράσεις ζαχαροπλαστών για τα μελομακάρονα σε λαϊκές

Αν και τα παραδοσιακά γλυκά τιμήθηκαν σε ζαχαροπλαστεία και φούρνους από τους Θεσσαλονικείς, έκαναν παρανόμως την εμφάνισή τους σε πάγκους.

Την τιμητική τους είχαν τα γλυκά την εορταστική περίοδο για μια ακόμα χρονιά στη Θεσσαλονίκη, με χιλιάδες μελομακάρονα και κουραμπιέδες να πωλούνται από ζαχαροπλαστεία και φούρνους δίνοντας ξεχωριστό χρώμα και γεύση στο γιορτινό τραπέζι.

Σύμφωνα με τον πρώτο απολογισμό της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης, η φετινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από την αύξηση της προτίμησης των καταναλωτών στις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις ζαχαροπλαστικής για τα γλυκίσματα των εορτών, περιορίζοντας τις αγορές από αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Την ίδια ώρα ωστόσο, ανησυχία στις τάξεις των ζαχαροπλαστών προκαλεί το φαινόμενο της πώληση μελομακάρονων και κουραμπιέδων σε χύμα μορφή στους πάγκους λαϊκών αγορών, ανοίγοντας εκ νέου το ζήτημα των υγειονομικών ελέγχων στην αγορά τροφίμων. Σύμφωνα με τους ζαχαροπλάστες πρόκειται για ένα δεύτερο μέτωπο ανορθόδοξου ανταγωνισμού σε βάρος τους, μετά από αυτό των αόρατων ζαχαροπλαστείων που «διαφημίζονται» από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Εδώ τα καλά μελομακάρονα »

Όπως τονίζει στη Voria.gr ο πρόεδρος της Συντεχνίας Μάριος Παπαδόπουλος, «φέτος παρατηρήθηκε έντονα το φαινόμενο να πωλούνται κουραμπιέδες και μελομακάρονα στους πάγκους λαϊκών αγορών μαζί με τα οπωρολαχανικά». Σύμφωνα με τον ίδιο η πώληση τέτοιων ειδών σε λαϊκή αγορά είναι εντελώς παράνομη, αφού τα μόνα γλυκά που επιτρέπεται να διατίθενται είναι ζαχαρώδη σε συσκευασία. «Αντίθετα βλέπουμε μελομακάρονα και κουραμπιέδες να πωλούνται χύμα δίχως κανέναν έλεγχο, την ώρα που στα καταστήματα και τα εργαστήριά μας γίνονται συνεχώς έλεγχοι» εξηγεί ο πρόεδρος της Συντεχνίας.

Μάλιστα για τους ζαχαροπλάστες είναι η δεύτερη φορά που διαπιστώνεται προσπάθεια να διεκδικηθεί μερίδιο της πίτας στην αγορά του γλυκού σε συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, αφού ήδη υπάρχει εδώ και χρόνια το καθεστώς των ζαχαροπλαστείων «φάντασμα», ανθρώπων δηλαδή που αναλαμβάνουν παραγγελίες μέσω σελίδων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δίχως να έχουν επαγγελματική σχέση με τη ζαχαροπλαστική.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, αυτές οι περιπτώσεις την περίοδο των γιορτών δεν βρίσκονται σε μεγάλη έξαρση, μιας και δεν εμπεριέχουν στην γκάμα των παραγόμενων προϊόντων τα παραδοσιακά γλυκά των γιορτών, εκτός από είδη όπως θεματικά μπισκότα ή τούρτες και άλλες κατασκευές με είδη ζαχαροπλαστικής.

Στροφή στο μικρό ζαχαροπλαστείο

Η μικρή βελτίωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών φάνηκε και στα ταμεία των συνοικιακών ζαχαροπλαστείων της φετινές γιορτές αφού όλο και περισσότεροι Θεσσαλονικείς εμπιστεύθηκαν τον ζαχαροπλάστη της γειτονιάς τους για το γιορτινό τους τραπέζι.

«Τα ζαχαροπλαστεία βασίζονται στο ανθρώπινο τους δυναμικό πέραν της απαραίτητης συμβολής του μηχανολογικού εξοπλισμού. Αυτό κάνει τη διαφορά με τα τυποποιημένα- συσκευασμένα προϊόντα που βρίσκονται σε πολυκαταστήματα και σούπερ μάρκετ», τονίζει ο κ. Παπαδόπουλος.

Άλλωστε όπως λέει οι τιμές σε κουραμπιέδες και μελομακάρονα κινήθηκαν σε « φιλικό επίπεδο για τους πελάτες μας, αφού στόχος μας ήταν να γλυκάνουμε και όχι να πικράνουμε το γιορτινό τραπέζι».