Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Απάτη σε βάρος ηλικιωμένων από «μαϊμού» εφοριακό

Εξιχνιάσθηκαν πολυάριθμες υποθέσεις απάτης σε βάρος ανυποψίαστων πολιτών από το έτος 2014 έως και τον Αύγουστο του 2018, από έναν 63χρονο.

Συνολικά 34 ανυποψίαστους ηλικιωμένους κατάφερε να εξαπατήσει ένας 63χρονος στη Θεσσαλονίκη, προσποιούμενος τον Διευθυντή ή Προιστάμενο οικονομικής Υπηρεσίας. 

Ο 63χρονος προσέγγιζε τους ηλικιωμένους και αναφερόμενος είτε σε κοινό τόπο καταγωγής είτε σε συγγένεια, αποσπούσε τον αριθμό των τηλεφώνων τους.   

Σε δεύτερο χρόνο, σκηνοθετούσε έκτακτη τηλεφωνική συνομιλία με τα υποψήφια θύματά του και εκμεταλλευόμενος τόσο την εμπιστοσύνη που είχε ήδη κερδίσει όσο και το κύρος που πήγαζε από την υποτιθέμενη θέση του, ζητούσε “δανεικά” χρήματα προκειμένου να καλύψει τα έξοδα συγγενικού του προσώπου που ισχυριζόταν ότι διακομίζεται εκτάκτως σε νοσοκομείο.

Χαρακτηριστικό του τρόπου δράσης του είναι ότι, πολύ συχνά άλλαζε την εμφάνισή του προκειμένου να μην είναι εύκολα αναγνωρίσιμος και να δυσχεράνει το έργο των αστυνομικών Αρχών αναφορικά με τη συσχέτιση – ταυτοποίηση των στοιχείων του.

Τη δράση του από το έτος 2014 έως και τον Αύγουστο του 2018 αποκάλυψαν οι αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Καλαμαριάς στο πλαίσιο πολύμηνης, ενδελεχούς και εμπεριστατωμένης έρευνας.

Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, προκύπτει ότι, με τον τρόπο αυτό ο 63χρονος:

  • Εξαπάτησε συνολικά 34 πολίτες,
  • αποπειράθηκε να εξαπατήσει επιπλέον 7 άτομα,
  • αποκόμισε από την παράνομη δράση του το χρηματικό ποσό των 6.860 ευρώ, ενώ
  • αποπειράθηκε να αποσπάσει το επιπλέον χρηματικό ποσό των 9.000 ευρώ.

Σε βάρος του σχηματίσθηκε δικογραφία για Απάτες κατ’ επάγγελμα και κατά συνήθεια, τετελεσμένες και σε απόπειρα, ενώ σημειώνεται ότι βρίσκεται ήδη κρατούμενος σε Γενικό Κατάστημα Κράτησης κατόπιν εκκρεμούς καταδικαστικής απόφασης για συναφές αδίκημα.

Με αφορμή την παραπάνω υπόθεση, η ΓΑΔΘ υπενθυμίζει:

  • Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών - φιλικών προσώπων.
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
  • Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
  • Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
  • Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
  • Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
  • Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
  • Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
  • Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.