Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Αποκαθίσταται η νησίδα ασφαλείας μπροστά από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Ολοκληρώνεται εντός Ιουνίου και δεν θα έχει δηλαδή κάγκελα, όπως αυτά τα οποία είχαν μπει προσωρινά, στη φάση της κατασκευής του σταθμού του μετρό

Ξεκίνησαν πριν από μερικές ημέρες και ολοκληρώνονται μέσα στις προσεχείς εβδομάδες, οι εργασίες ανακατασκευής της νησίδας ασφαλείας, στο τμήμα της Νέας Εγνατίας (νυν Κ. Καραμανλή), μπροστά στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή της Αττικό Μετρό, η οποία κατασκευάζει το έργο, η νησίδα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του Ιουνίου. Θα είναι της ίδιας μορφής με το τμήμα της από το πρώην 424 στρατιωτικό νοσοκομείο έως και τις αρχές του οικοπέδου του ΠΑΜΑΚ (οδός Πλήθωνος Γεμιστού) και θα καταλήγει περίπου τέσσερα μέτρα πριν από τη διασταύρωση της Κ. Καραμανλή με την 3ης Σεπτεμβρίου όπου υπάρχει σηματοδότης και διάβαση για τους πεζούς. Η νησίδα δεν θα έχει δηλαδή κάγκελα, όπως αυτά τα οποία είχαν μπει προσωρινά, στη φάση της κατασκευής του σταθμού του μετρό.

Υπενθυμίζεται ότι αφορμή για την κατασκευή της νησίδας ασφαλείας στάθηκε ένα θανατηφόρο δυστύχημα, με θύμα έναν 20χρονο φοιτητή, το οποίο σημειώθηκε πριν από επτά και πλέον χρόνια, στις 8 Μαρτίου 2015. Έως τότε, το τμήμα της Νέας Εγνατίας, μπροστά στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας ήταν το μοναδικό, καθ’ όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου, από την περιοχή της Βούλγαρη έως το Σιντριβάνι στο οποίο δεν υπήρχε νησίδα ασφαλείας∙ παρότι αυτό ακριβώς το τμήμα είναι το πλέον επικίνδυνο καθώς καθημερινά, στο σημείο εκείνο διασχίζουν τον δρόμο εκατοντάδες φοιτητές, μιας και ακριβώς απέναντι λειτουργεί η Πανεπιστημιακή Φοιτητική Λέσχη.

Μετά το τραγικό συμβάν η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης άσκησε πίεση προς κάθε εμπλεκόμενο φορέα (Αττικό Μετρό, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας) προκειμένου να κατασκευαστεί νησίδα ασφαλείας στο σημείο του δυστυχήματος. Τελικά χρειάστηκε να περάσουν περίπου τεσσεράμισι χρόνια για να κατασκευαστεί η νησίδα ασφαλείας το φθινόπωρο του 2019. Το έργο με τίτλο "Ανακατασκευή κόμβου Εγνατίας και 3ης Σεπτεμβρίου", προϋπολογισμού 126.000 ευρώ, περιελάμβανε την κατασκευή νησίδας μόνιμης μορφής, οριστικού πλάτους, με φύτευση και άρδευση από την οδό Καυταντζόγλου έως το ύψος της Πλήθωνος Γεμιστού, την κατασκευή νησίδας προσωρινής μορφής μεταβαλλόμενου πλάτους από σκυρόδεμα, με σταθερό κιγκλίδωμα οδοποιίας, σε συνέχεια μέχρι την 3ης Σεπτεμβρίου, έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του σταθμού μετρό και την κατασκευή νέας (4ης) διάβασης πεζών μεταξύ ΠΑΜΑΚ και Φοιτητικής Λέσχης ΑΠΘ, στο ύψος του νέου σταθμού Μετρό Πανεπιστήμιο, με νέους σηματοδότες και ράμπες ΑμεΑ και προσαρμογή του χρόνου αναμονής στα υφιστάμενα φανάρια όλου του κόμβου.

Εδώ και πολλούς μήνες, όμως, το τμήμα της νησίδας προσωρινής μορφής μπροστά από το ΠΑΜΑΚ είχε ξηλωθεί εντελώς για τις ανάγκες ολοκλήρωσης των εργασιών κατασκευής του σταθμού του μετρό. Στη θέση της είχαν τοποθετηθεί εργολαβικά πλέγματα τα οποία όμως παραβίαζαν διαρκώς οι φοιτητές προκειμένου να διασχίσουν το δρόμο. Ευτυχώς, στο χρονικό αυτό διάστημα δεν συνέβη κάποιο ατύχημα και πλέον, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με την αποκατάσταση της νησίδας, η διέλευση των φοιτητών θα είναι ασφαλέστερη.