Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2019
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΚΟΨΑΝ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΣΕ 94ΧΡΟΝΗ - ΤΙ ΑΠΑΝΤΑ Ο ΔΕΔΔΗΕ

Η μη ύπαρξη ενός πιστοποιητικού ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη ήταν σύμφωνα με τον Διαχειριστή ο λόγος που διακόπηκε το ρεύμα στο σπίτι της ηλικιωμένης.

Αίσθηση έχει προκαλέσει η είδηση ότι μια 94χρονη γυναίκα στη Θεσσαλονίκη είδε την ηλεκτροδότηση στο σπίτι της να διακόπτεται, ενώ η ίδια κατέβαλε κανονικά και έγκαιρα τα ποσά των λογαριασμών της ΔΕΗ.

Μιλώντας στο Open TV, ο δικηγόρος της, Αλέξης Ντουνιάς, είπε: «Χθες το πρωί, οπότε έκοψαν το ρεύμα στην 94χρονη, κατευθείαν πήρε τηλέφωνο στην υπηρεσία. Μένει μόνη της, έχει κινητικά προβλήματα, δεν μπορεί να αυτοεξυπηρετηθεί. Ανιψιός της πήγε στον οικείο ΔΕΔΔΗΕ και έλαβε την απάντηση ότι δεν έχει καταθέσει ένα έγγραφο, ένα πιστοποιητικό.

Η κυρία αυτή πληρώνει κάθε μήνα τις οφειλές της, πληρώνει με πάγια εντολή. Αφού πήγε ο ανιψιός της, τους είπε ότι θα τους φέρει αύριο (σ.σ.: σήμερα) το πιστοποιητικό, όμως του είπαν "φέρε το πιστοποιητικό και θα το συνδέσουμε μετά"...

Είχε πάει σε ιδιωτικό πάροχο και της είχε αποστείλει ο ΔΕΔΔΗΕ επιστολή προ επταμήνου ότι χρειάζεται αυτό το έγγραφο. Σήμερα, με το που ανοίξει το κατάστημα του ΔΕΔΔΗΕ, θα προσκομίσουμε το έγγραφο και ευελπιστούμε να γίνουν άμεσα οι ενέργειες αποκατάστασης, γιατί της μαγειρεύουν οι γείτονες για να φάει και της ζεσταίνουν νερό...».

Η απάντηση του ΔΕΔΔΗΕ

O ΔΕΔΔΗΕ, σε ανακοίνωση που εξέδωσε με αφορμή την αποκοπή  παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στην ηλικιωμένη, διευκρινίζει ότι η 94χρονη δεν είχε προσκομίσει το πιστοποιητικό ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη (Υπεύθυνη Δήλωση Εγκαταστάτη – ΥΔΕ), το οποίο πιστοποιεί την ασφάλεια της εσωτερικής ηλεκτρικής εγκατάστασης του ακινήτου της.

«Επισημαίνεται για μια ακόμη φορά, η βαρύτητα και η σημασία των ουσιαστικών επανελέγχων των εσωτερικών ηλεκτρικών εγκαταστάσεων, αφού αυτοί άπτονται της ασφάλειας και ακεραιότητας προσώπων και περιουσιών, δηλαδή οι επανέλεγχοι εξασφαλίζουν τους ίδιους τους καταναλωτές έναντι υπαρκτών κινδύνων (ηλεκτροπληξία, πυρκαγιά κλπ) που μέχρι σήμερα δεν έχουν πλήρως αποτραπεί, και που σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν οδηγήσει έως και στην απώλεια ζωής.

Για αυτούς τους λόγους και για τη διασφάλισή τους, οι ιδιοκτήτες των ακινήτων οφείλουν, με πρωτοβουλία και ευθύνη τους, να προβαίνουν στον επανέλεγχο των εσωτερικών ηλεκτρικών εγκαταστάσεών τους και στην έκδοση νέας ΥΔΕ, σε τακτά χρονικά διαστήματα, όπως αυτά καθορίζονται στην κείμενη νομοθεσία. Ενδεικτικά, οι κατοικίες πρέπει να επανελέγχονται μετά από 14 έτη, οι επαγγελματικοί χώροι ανά 7 έτη, οι υπαίθριες εγκαταστάσεις ανά 1 έτος κλπ.

Επίσης, νέα ΥΔΕ πρέπει να εκδίδεται μετά από επανέλεγχο σε περιπτώσεις αλλαγής χρήσης του ακινήτου, επέκτασης της ηλεκτρικής εγκατάστασης ή μεταβολής της συμφωνημένης ισχύος αυτής, καθώς και μετά από σοβαρές ζημιές που επέρχονται λόγω θεομηνιών κ.λπ.

O ΔΕΔΔΗΕ από την πλευρά του, υποχρεούται εκ του νόμου (Ν.4483/1965 - ΦΕΚ 118Α/1965, Υ.Α. Φ.75/1816/88/27.02.2004 - ΦΕΚ 140Β/2004, Υ.Α. 41392/3281/20.07.1976 ΦΕΚ 965Β/1976) να προβεί στη διακοπή της σύνδεσης των παροχών στις οποίες δεν έχει γίνει επανέλεγχος της εγκατάστασης, για λόγους ασφαλείας. Η Εταιρία ενημερώνει με επιστολή τους ιδιοκτήτες των ακινήτων των οποίων η περίοδος ισχύος της ΥΔΕ έχει παρέλθει, αφήνοντας μεγάλο χρονικό περιθώριο (έως και έξι μήνες) για την προσκόμιση του εν λόγω πιστοποιητικού, υπογραμμίζοντας πως αν δεν κατατεθεί μέχρι συγκεκριμένη ημερομηνία, είναι υποχρεωμένος βάσει νόμου να προχωρήσει στη διακοπή της ηλεκτροδότησης χωρίς περαιτέρω ειδοποίηση.

Προς διευκόλυνση των καταναλωτών, ο ΔΕΔΔΗΕ λειτουργεί διαδικτυακή εφαρμογή στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://apps.deddie.gr/LicensedElectricianCertification/, η οποία επιτρέπει στους ιδιοκτήτες ή τους χρήστες των ακινήτων να πληροφορούνται για την ημερομηνία λήξης της ΥΔΕ που είναι κατατεθειμένη στα αρχεία της Εταιρίας, δηλαδή να ενημερώνονται κατά πόσον η ΥΔΕ είναι σε ισχύ ή έχει λήξει ή πρόκειται να λήξει σύντομα.

Τέλος, ο ΔΕΔΔΗΕ εκφράζει τη λύπη του για την ταλαιπωρία της ηλικιωμένης, υπογραμμίζοντας ότι η αποκοπή της ηλεκτροδότησής της ήταν υποχρέωσή του με βάση τα όσα ορίζει ο νόμος για την ασφάλεια των καταναλωτών και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας της Εταιρίας που επανειλημμένως έχει αποδείξει έμπρακτα τη στήριξή της στις κοινωνικά ευπαθείς και ευάλωτες ομάδες».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ