Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΗΣΙΔΑ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΗΣ ΕΠΑΝΟΜΗΣ

Οι περιπέτειες της ασφάλειας ενός δρόμου στην Επανομή από το 2001. Η εμμονή στην παρανομία και ο κίνδυνος για ατυχήματα.

Διαχωριστική νησίδα ασφαλείας σε ένα κρίσιμο για την οδική ασφάλεια τμήμα της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Πλαγιαρίου – Επανομής τοποθετεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, βάζοντας τέλος έτσι μια εκκρεμότητα σχεδόν είκοσι χρόνων.

Για τον δρόμο εκπονήθηκε από το 2001 μελέτη ανακατασκευής, στην οποία προβλεπόταν η βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της σε μήκος 4 χιλιομέτρων από την είσοδο της Επανομής μέχρι τα φανάρια για τη Νέα Μηχανιώνα. Στο τμήμα αυτό προβλεπόταν η κατασκευή δρόμου διπλής κατεύθυνσης με πλάτος 7 μέτρα ανά κατεύθυνση και έρεισμα 1,5 μ., χωρίς όμως να προβλέπεται στηθαίο ασφαλείας.

«Η έντονη 'εκτός σχεδίου' οικιστική ανάπτυξη και επιχειρηματική δραστηριότητα που παρουσιάζει η περιοχή, καθιστά την οδό αμιγώς αστικού τύπου καθόσον οι σημαντικές εμπορικές χρήσεις που υπάρχουν (συμπεριλαμβανομένων και των υπεραγορών όπως ΜΑΣΟΥΤΗΣ, LIDL κ.τ.λ.) αποτελούν σημεία έλξης μεγάλου αριθμού μετακινήσεων, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο. Λόγω της ύπαρξης των παρόδιων εγκαταστάσεων εκατέρωθεν και της γεωμετρίας της οδού σε σχέση με τις αγροτικές οδούς που συμβάλλουν, η οριζόντια σήμανση σε όλο το μήκος του δρόμου είναι διπλή συνεχής», αναφέρεται στη σχετική εισήγηση που εγκρίθηκε από τη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης.

Τον Ιανουάριο του 2015 μάλιστα κατατέθηκε μελέτη κυκλοφοριακή μελέτη σηματοδοτούμενου κόμβου αναστροφής σε απόσταση χιλίων μέτρων από τον οικισμό της Επανομής (στο ύψος των υπεραγορών), η οποία ολοκληρώθηκε το 2016 και άρχισε να λειτουργεί από τον Φεβρουάριο του 2017.

Ο κόμβος αναστροφής λειτούργησε καλά και δόθηκε κατάλληλη λύση εξυπηρέτησης των μετακινήσεων προς όλες τις παρόδιες εμπορικές και μη εγκαταστάσεις της περιοχής, στην κατεύθυνση από Επανομή προς Πλαγιάρι.

Μάλιστα έχουν ληφθεί και σειρά μέτρων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, χωρίς όμως να υπάρχει ηλεκτροφωτισμός.

Η Τροχαία Θέρμης έχει υποβάλει αίτημα από το 2008 για την τοποθέτηση προστατευτικών στηθαίων από την είσοδο του οικισμού της Επανομής και για ένα χιλιόμετρο προς το Πλαγιάρι, προκειμένου να αποτρέπονται οι εκούσιες παραβιάσεις από τους πολίτες– πελάτες των παρόδιων εγκαταστάσεων, τους παρόδιους επαγγελματίες και τα φορτηγά τροφοδοσίας, της υπάρχουσας διπλής διαχωριστικής γραμμής. Ωστόσο, η κατασκευή του στηθαίου δεν προχώρησε, διότι ο τότε δήμος Επανομής έκρινε ως καλύτερη λύση να δημιουργηθούν κόμβοι όπου θα επιτρέπεται η αριστερή στροφή και αναστροφή σε κρίσιμες θέσεις της οδού των 4χλμ. Αιτία ήταν ότι θεωρήθηκε τότε πως η τοποθέτηση διαχωριστικών σε ένα χιλιόμετρο του δρόμου δε θα έλυνε το πρόβλημα των ατυχημάτων, αλλά θα το μετέθετε σε διαφορετικό σημείο.

Ο σηματοδοτούμενος κόμβος αναστροφής σε απόσταση 1000 μέτρων από τον οικισμό Επανομής ολοκληρώθηκε το έτος 2016 και τέθηκε σε λειτουργία τον Φεβρουάριο 2017.

Το 2018 ελήφθησαν και επιπλέον μέτρα ασφάλειας για να περιοριστούν οι παραβάσεις του ΚΟΚ. Όλα αυτά τα μέτρα όμως (εύκαμπτα πλαστικά πτερύγια) καταστράφηκαν μόλις τρεις μήνες από την τοποθέτησή τους και ήδη έχουν αντικατασταθεί από τότε δυο φορές...

Η παραβατικότητα συνεχίστηκε. Μάλιστα, οι αρμόδιοι επισημαίνουν ότι η συχνότητα τέλεσης παράνομων αριστερών στροφών για την πρόσβαση στις παρόδιες επιχειρήσεις αυξήθηκε και αποτελεί αιτία σοβαρότατων παραβάσεων και συνιστά μεγάλο κίνδυνο για τροχαία ατυχήματα.

«Δυστυχώς οι οδηγοί δε συμμορφώνονται προς την σήμανση που αφορά είτε την απαγόρευση αριστερής στροφής είτε το όριο ταχύτητας κυκλοφορίας, εξακολουθώντας να θέτουν εαυτούς και τρίτους σε κίνδυνο», τονίζουν οι υπηρεσιακοί παράγοντες.

Έτσι, ο δήμος Θερμαϊκού επανέφερε το αίτημα για την τοποθέτηση διαχωριστικού ασφαλείας και η Μητροπολιτική Επιτροπή ενέκρινε την κατασκευή νησίδας για να σταματήσει αυτή η ανεξέλεγκτη και επικίνδυνη κατάσταση, που αφορά σε χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής.

Η νησίδα θα είναι ενός χιλιομέτρου από την είσοδο της Επανομής μέχρι το φανάρι αναστροφής.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ