Πέμπτη 29 Ιουλίου 2021
x

ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΗΚΕ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΨΕΛΛΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΝΕΑΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ

Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση για τις απαλλοτριώσεις και τις παρεμβάσεις που θα απαιτηθούν για τον τερματικό σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία

Την εξασφάλιση της χρηματοδότησης για τις απαλλοτριώσεις και τις παρεμβάσεις που θα απαιτηθούν για να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός για τη δημιουργία του μεγάλου τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης, στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μετά από τη συνάντηση με τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα, παρουσία και του γενικού γραμματέα Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Καραμανλής, «μετά από πρόταση που έκανε το υπουργείο Υποδομών, τα χρήματα αυτά θα δοθούν από το υπουργείο Ανάπτυξης και το ΕΣΠΑ». Σύμφωνα με πληροφορίες, συνολικά για την υλοποίηση του συγκεκριμένου πλάνου στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν συνολικά 40 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 25 εκατ. είναι για τις απαλλοτριώσεις και τα 15 για τα έργα – παρεμβάσεις (και κατασκευή πάρκινγκ).

Ο υπουργός, ο οποίος σημείωσε ότι η Θεσσαλονίκη είναι στις προτεραιότητες τόσο του ίδιου, όσο και του πρωθυπουργού, χαρακτήρισε εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα της διάνοιξης της οδού Ψελλού. «Ως υπουργείο και ως Αττικό Μετρό αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να βρούμε τα χρήματα για να απαλλοτριώσουμε τις περιοχές έτσι ώστε να υπάρχει οδική σύνδεση με το μέτρο του σταθμού. Γιατί φανταστείτε πόσο κωμικό θα ήταν για μια σύγχρονη πόλη να έχει ένα σταθμό  μετρό και να μην έχει σύνδεση με το μετρό», τόνισε.

Για την ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει εδώ και καιρό ένα συγκεκριμένο πλάνο. «Το ζήτημα δεν ήταν μόνο οι μελέτες αλλά, που θα βρούμε τη χρηματοδότηση. Ένα πρόβλημα που φάνταζε μικρό αλλά θα δημιουργούσε πολλά προβλήματα επιτέλους λύνεται», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας τόνισε πως είναι πολύ σημαντικό ότι εξασφαλίστηκε ο τρόπος και των μελετών και των απαλλοτριώσεων και της ανάπλασης, ενώ εξέφρασε την ελπίδα του ότι θα τρέξουμε γρήγορα. «Έχει επιλυθεί το θέμα της αξιοποίησης, της ανάπλασης του χώρου, γύρω από τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας, ένας σταθμός που ουσιαστικά έβγαινε στο πουθενά», υπογράμμισε ο κ. Ζέρβας.

Όπως εξήγησε, «με τις ενέργειες του υπουργείο επιλύθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν, αφενός τη διάνοιξη και την κατασκευή της οδού Ψελλού, που θα συνδέει την Παπαναστασίου με την Κ. Καραμανλή και από την άλλη πλευρά της απαλλοτρίωση και της ανάπλασης μιας μεγάλης έκτασης της περιοχής της Ν. Ελβετίας, που θα δημιουργεί ένα σταθμό μετεπιβίβασης, ένα σταθμό πάρκινγκ». «είναι κάτι μοναδικό να κατασκευάζεται ένας σταθμός πάρκινγκ, δίπλα σε ένα τερματικό σταθμό του μετρό», σημείωσε.

Εντός των ημερών η απόφαση του ΣτΕ για τις αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου

Σε τρία χρηματοδοτικά προγράμματα έχει μπει το μετρό Θεσσαλονίκης και σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Υποδομών είναι το μόνο μετρό στην Ευρώπη που έχει γίνει κάτι τέτοιο.

«Η πραγματικότητα είναι ότι σε αυτή την πόλη, το έργο του μετρό, συζητιέται ενώ και 15 χρόνια. Τώρα εάν θα έχουμε ή όχι καθυστερήσεις, να το ρωτήσετε σε αυτούς που έκαναν προσφυγές. Διότι έγινε μια προσφυγή που δεν έπρεπε να γίνει, κατά την άποψή μου», τόνισε. Όπως είπε ο κ. Καραμανλής αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας τις επόμενες ημέρες και τόνισε ότι αφού την δει η κυβέρνηση με προσοχή «θα μπορέσει να πει εάν και κατά πόσο μεταβάλλεται το χρονοδιάγραμμα».

«Πρέπει να αφήσουμε τις αντιπαραθέσεις του παρελθόντος και να καταλάβουμε ότι εμείς θέλουμε ένα μετρό που να έχει και τον σταθμό Βενιζέλου, που θα αναδείξει την αρχαία κληρονομιά και που θα είναι ένα μετρό που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της πρωτεύουσας των Βαλκανίων. Επομένως πρέπει να αφήσουμε τις αντιπαραθέσεις και να κάτσουμε κάτω όλοι και να δούμε πως θα εκκινήσουμε το έργο αυτό για να ολοκληρωθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων», υπογράμμισε ο υπουργός.

To remake της Θεσσαλονίκης

Το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας για τον άξονα της οδού Εγνατίας και συγκεκριμένα γύρω από τους σταθμούς του μετρό παρουσίασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας στον υπουργό Κώστα Καραμανλή και στον γενικό γραμματέα Γιώργο Καραγιάννη. Η παρέμβαση αφορά από το υπό κατασκευή Μουσείο Ολοκαυτώματος στην οδό Κωλλέτη, έως τους σταθμούς Πατρικίου και Σόλωνος. Στο σχέδιο θα προβλέπεται η χρήση ποδηλάτου, έξυπνα συστήματα, ήπιους τρόπους μετακίνησης.

«Παρουσιάσαμε στον υπουργό τις σκέψεις της διοίκησής μας για το πώς θα μπορέσει να μελετηθεί, να ολοκληρωθεί και να χρηματοδοτηθεί ένα μεγάλο remake της πόλης, γύρω από το μετρό, που αφορά την υλοποίηση του σχεδίου ΣΒΑΚ για τον άξονα της οδού Εγνατίας, που ξεκινά από το υπό κατασκευή του Μουσείου Ολοκαυτώματος, στην Κωλέττη, σε όλο τον άξονα της Εγνατίας, στον σταθμό Βενιζέλου, γύρω από το Αλκαζάρ, στην Αγ. Σοφία, κοντά στην Αχειροποίητο, στην πλατεία Μακεδονομάχων, στο ΑΠΘ και στους ανατολικούς σταθμούς Πατρικίου και Σόλωνος. Ουσιαστικά θα έχουμε μια ανάπλαση του άξονα που είναι σημαντικό για την πόλη μας», τόνισε ο κ. Ζέρβας, σύμφωνα με τον οποίο υπάρχει θετική ανταπόκριση από το υπουργείο.

Από την πλευρά του ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο και πρωτοποριακό που έχει να κάνει με το σχέδιο. «Μπορεί να αλλάξει μορφή η Θεσσαλονίκη, ώστε σε λίγα χρόνια αυτή η πόλη να μην έχει καμία σχέση με αυτό που ζούμε σήμερα. Αυτό είναι το όραμα του δημάρχου, το όραμα όλων μας και γι΄αυτό θα δουλέψουμε όλοι μαζί κυβέρνηση, περιφέρεια και δήμος», τόνισε.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Μάκης Κυριζίδης, αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, ο Μίμης Φωτόπουλος, γενικός γραμματέας του δήμου, και ο Δημήτρης Μήτρου, σύμβουλος δημάρχου.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ